Lekker onderwerp, maar ook daar zal iedereen wel eens aan denken en het overhebben. Ongetwijfeld ook wel eens een topic (of meerdere) over geweest. Nu ik mijn misselijkheid steeds meer te baas ben begin ik mijn vriend ook wel te missen. Ik ga minstens een uur eerder naar bed, omdat ik echt moe ben en ik 's nachts de misselijkheid natuurlijk niet voel. Maar als ik het wel volhoud om tegelijkertijd te gaan slapen wil ik graag met hem knuffelen, omdat ik dat best mis. Nu gaf hij gisteren aan dat hij het niet ziet zitten om seks met mij te hebben, omdat ik nu niet meer alleen ben. Ik heb aangegeven dat de baby er al helemaal geen last van heeft, maar toch gruwelt hij er wel een beetje van. Bij mijn vorige zwangerschap (die helaas maar kort duurde) had ik juist super veel zin, hij gaf ook aan dat hij soms denkt dat het door de seks kwam dat het mis ging. Dus de vraag: Hebben jullie tips en wat is jullie ervaring? Ik moet er niet aan denken om de komende 9 maanden (dus ook na een bevalling, ga ik vanuit) geen seks te hebben!
Hoi Hoi.. Verschrikkelijk he ik mis het intiem zijn ook echt.. maar ergens heb ik er ook totaal geen behoefte aan... Toen we net wisten dat ik zwanger was, en de eerste keer weer seks hadden was het net alsof we t voor de eerste keer deden haha. We waren allebei heel onzeker en ik kreeg zelfs de vraag mogen we wel hard vrijen niet dat ik die baby eruit steek. Ik lach helemaal dubbel en uitgelegd dat dit niet kan dat de bm het kindje echt super goed beschermd. We hebben wel seks gehad maar t was meer omdat t moest leek het wel.. Ik denk dat je allebei moet wennen aan t idee dat er een wondertje in je groeit. Praat er over meer kun je niet doen.
Hebben jullie al de intake en eerste echo gehad, misschien durft hij daarna wel? Ik heb geen tips voor je helaas. probeer wel zo veel mogelijk van elkaar te genieten dmv knuffelen masseren etc.
Oei lastig! Je zou kunnen afwachten tot de onzekerste periode voorbij is? Ik weet wel dat ik het zelf in het begin eng vond, ook al wist ik dat het echt totaal geen kwaad kon! Maar na een goede echo met tien weken kreeg ik er weer meer vertrouwen in.. Misschien dat dat met hem ook zo werkt? En anders toch binnenkort goed in de verleidingsstand! Wie weet kan je m overhalen Negen maanden zonder lijkt me ook niet fijn..
De eerste weken hadden we er allebei echt geen moeite mee! Nu er een buikje begint te groeien en ik de kleine zo af en toe voel bewegen, vind ik het wel een beetje raar maar goed, dat weerhoudt ons tot nu toe nog niet (de vermoeidheid wel )
hahahah nou voordeel hier man vind dit ook geen lekker idee en ik heb een graadje nul kwa libido je kan natuurlijk jezelf bevredigen ??? als je op knappen staat we missen wel de intimiteit dus we knuffelen heel veel en kussen ons rot . de rest doen wij niet moeilijk over komt wel weer word weer een nieuw avontuur plus even serieus is nu meer een berg beklim expeditie dan lekker sex hahaah
Misschien niet zo'n nette vraag, maar ik bedoel het niet verkeerd. Vindt je man het "eng" omdat er een babytje in je buik zit, of omdat jouw lichaam veranderd? Want met de juiste voorlichting kun je laten zien dat de eerste reden echt niks uitmaakt. Hij komt niet in de buurt van het vruchtje en de baby heeft nog geen bewustzijn, dus het merkt er echt niks van! Bij het tweede punt lijkt het me lastiger..
tja, helaas herkenbaar en volgens mij niet zo heel zeldzaam. Bij ons is de 20 weken in beide gevallen het magische getal geweest, sindsdien geen actie meer. Heb het er onlangs weer over gehad omdat ik dacht dat hij er deze keer wel anders tegenover zou staan (meer ervaring of zo hoopte ik) maar toen snapte hij niet waarom ik daar weer over begon, dat ik toch wist dat hij dat niet wil. Maar ja, toch weer een zware demper. 'Ik vind zwangere vrouwen gewoon niet zo aantekkelijk' nou daar maakte ik me wel even druk over, ik ben niet zomaar 'een' zwangere vrouw maar ZIJN vrouw en dat ik hoopte dat hij zich toch wel overheen kon zetten, maar toen zei hij dat hij dan gewoon niet KAN. Nu zijn er natuurlijk ook andere manieren om van elkaar te genieten maar dat wil hij ook aalemaal niet. Zit dus niks anders op dan weer seksloos de maanden te doorstaan Probleem was toen na de geboorte van mijn dochter dat IK toen lang geen zin meer had omdat ik me toen zo lelijk en onaantrekkelijk vond na de geboorte en daardoor echt geen behoefte had aan intimiteit. Toen dus in totaal ruim driekwart jaar zonder seks gedaan, en dat deed de relatie zeker geen goed. Gelukkig is het op gegeven moment weer goedgekomen allemaal, maar heb er niet voor niks zo lang over een tweede gedaan... Ik vrees dat 'voorlichting' ook niet veel zal helpen, het is voor veel mannen gewoon een raar en ook eng idee dat er iets in je groeit, ook kwetsbaar natuurlijk. Bij mijn vl is het denk ik meer de buik, je bent gewoon een ander soort vrouw voor sommige mannen als je zwanger bent en geen minnares meer. Dus, maar zelf doen als je heel erg veel zin hebt, zodat je nog een beetje blijft voelen hoe dat voelt...
Herkenbaar Aimee. Voordat ik zwanger raakte van mijn zoontje heb ik een vroege miskraam gehad wat na het vrijen begonnen is. De angst zat er dus goed in. Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje niet veel gevreeen, omdat mijn vriend er bang voor was dat het mis zou gaan. Bij deze zwangerschap zijn we beide minder angstig, maar de frequentie is wel minder als ''normaal''.
Wat vervelend om te lezen allemaal zeg Ik moet zeggen dat we tot na de 12 weken echo ook niks gedaan hebben maar meer omdat we beiden gelezen hadden dat je dan sneller kon bloeden ivm de goed doorbloede baarmoeder mond en vagina dus we durfden toen beiden niet zo goed. Nu hebben we beiden een laag libido normaliter dus dat is sowieso geen probleem, we hebben normaal ook maar 1 hooguit 2 keren in de maand seks Ik ben wel heel erg blij dat mijn man me juist heel erg mooi en aantrekkelijk vindt met mijn buik, hij is helemaal hoteldebotel van het feit dat ik ons wondertje draag We hebben nu dus wel nog een paar keren seks gehad sinds de 12 weken echo en ook na de 20 weken echo, het gaat natuurlijk wat lastiger allemaal en in het begin moet je eventjes aanvoelen wat fijn is, zeker nu er zo'n buik in de weg zit, de kleine heeft hij net met geluk deze week 2 keren gevoeld maar het is misschien ook anders als het straks zo tekeer gaat in mijn buik dat mijn buik ervan gaat golven Ik denk wel dat het kan helpen als je vriend eens goed voorgelicht wordt door jullie Verloskundige, baadt het niet dan schaadt het niet!
Ik heb er zelf totaal geen behoefte aan... ik voel me zelf helemaal niet sexy meer. En doe het dan soms voor hem, gelukkig vraagt hij er niet om en het is nu ook geen must. Ik heb het gevoel dat ik dat dan voor hem ff moet doen ofzo. Maar alleen als ik zelf ook iets van zin voel.
Vorige zwangerschap mocht ik vana 24 weken niet meer. Nu moet ik zeggen dat ik het een beetje gek vind als beeb trappelt tijdens de seks.
Mijn man vindt het gelukkig niet eng, alleen is mijn libido lager dan ik gewend ben van mezelf. We proberen het er echt een beetje in te houden, omdat ik seks wel nog steeds fijn vindt en behalve dat is het natuurlijk een stukje intimiteit tussen jou en je man. misschien inderdaad een idee om de verloskundige uit te laten leggen dat het echt geen kwaad kan en probeer elkaar opnieuw te ontdekken, met je nieuwe vormen en al! Kan ook leuk zijn
Jullie hebben geluk! Man wilt letterlijk elke dag het liefst 3x per dag. En als ik een dag met moeite kan overslaan (met een hele goede smoes) komt ie de volgende ochtend al hartstikke vroeg "vragen". Hij moet de vorige dag, dan volgens hem vanzelf sprekend nog inhalen. Ik hou van mijn lieve man <3
Hier hebben we ook gewoon nog sex. Ik denk gemiddeld een keer of 4 per week. Mn vriend durft alleen niet zo hard meer Maargoed het kan nog veranderen natuurlijk tijdens de zwangerschap
Is het een idee dat je er met je verloskundige over begint waar hij bij zit? Dit is namelijk een veel besproken onderwerp bij de verloskundige dus niks om je over te schamen!
ik moet er niet meer aan denken! En ml gelukkig ook niet. in het begin durfden we niet en nou dat ik het vertrouwen heb dat het goed blijft gaan is de kleine veel aan het trappellen. Dat vinden we maar raar hoor, tijdens de sex. Toch het idee dat er iemand meedoet ofzo. gelukkig missen we het beide niet!
De eerste periode dat ik zwanger was moest ik er ook niet aan denken. Maar ondertussen wel weer. Bij de vorige zwangerschap was ik vanaf 12 weken tot 41 weken juist extra geil en dat vond mijn vriend niet erg (zacht uitgedrukt ). Hetzelfde lijkt nu ook weer te gebeuren . Na de bevalling daarentegen moest ik er lang niet aan denken, ook ivm de knip was sex lange tijd erg pijnlijk.
Thnx meiden, Zal het gewoon iedere keer bespreken, volgens mij gaat het hem ook over mijn buik (die al wel wat groot was), maar ook omdat er iets ingroeit. In januari zijn we weer bij de verloskundige, dus wie weet moeten we het daar ook bespreken En tja...anders even niet ....
Denk dat de meeste vrouwen dit wel kennen 😊 Mijn vriend kwam rond de 12e week Ineens van.. kan dat wel? Hebben jij of de baby er geen last van? Uhm.. nee lieverd Nu moet ik zeggen dat we laatste tijd niet heel vaak sex hebben, maar als we sex hebben zorg ik er dan gewoon voor dat we zo veel mogelijk de buik buiten de picture houden. Redelijk bedekkende lingerie en gewoon voorkomen dat hij zn handen op mijn buik legt 😊