Ben net bij de vk geweest en ze vonden op de hand dat m'n kindje wat aan de grote kant was. Ik moet woensdag voor een echo. Nou ben ik de nuchterheid zelve en ben ook nog niet echt ongerust (wel onrustig), beter te groot als te klein denk ik. Maar wat ik wil weten, wat nou als het echt te groot is, wat is dan 'the worst case scenario' zeg maar? Ik had zelf al bedacht dat ik bij een veel te groot kindje niet thuis zou mogen bevallen (ivm dat het dan een ks zou kunnen worden). Nogmaals ik zit nog niet in zak en as, maar wil wel even weten wat er nou zou kunnen gebeuren, dan kan ik dan nog wel even bedenken of ik in paniek wil raken. O, ja en het is geen suiker, want daar ben ik voor geprikt en dat was goed. Linda
niks van aantrekken mijn kindje zou een reus worden met veel te korte benen en minstens 4500gr wegen en dit en dat. ben toen bevallen van een knappe zoon van 3090gr 50cm en normale beentjes.... ik geloof persoonlijk dus niks van die meetingen.
hier ook hoor. moest voor groeiecho omdat ze het allemaal te fors vond aanvoelen. Vlgs groeiecho is het netjes binnen de curve. Alleen zijn de beentjes lang. dat was 2 weken geleden. Gisteren weer bij Vk , oei wat is dat allemaal fors je krijgt geen klein kindje hoor reken maar op groot.. Tja nu heb ik zelf zoiets so what. het zal wat moeilijker worden als het daadwerkelijk 8 a 9 pond is. maar ja dan blijven het toch kleine beebjes hoor. Ik geloof pas op moment van geboorte of het flink is ja of nee. LIEK. ps nergens voor in paniek hoor.
klopt hoor, bij mij was het ook te groot, moest een extra echo ( geen probleem) en nu is alleen het buikje nog iets te groot. Ik zie het wel als het geboren is, maak me nu maar geen druk meer
Mijn kleine bleek ook erg groot te zijn, 4960 gram en 56 cm. Hier kwamen ze echter pas tijdens de bevalling achter, toen de uitdrijving niet vlotte. Ik heb toen een keizersnede gehad.
Mijn oudste was ook groot. Wel extra echo's gehad en gewoon thuis bevallen van een jongetje van 4640 gram. Gewicht zegt niet zoveel, het gaat om de grootte van het hoofdje. Bovendien heeft de echo een onnauwkeurigheid van 500 gram. Marsja
Ik heb inmiddels al 3 groeiecho's gehad. En tsja elke keer komt eruit dat hij 4 weken voor loopt. Alleen zijn buikje is normaal. Hoofd schijnt heel erg groot te zijn en hij schijnt lange beentjes te hebben. Ik mag ook niet thuis bevallen. Maar verder zie ik het nog wel. Maakte mij er eerst wel druk om. Maar ach, zolang ze mij niet tot 42 weken laten lopen vind ik het wel goed.. Hoop wel dat het nog mee valt. Liefs Kiss
Hoi, Bij mijn tweede zwangerschap zeiden ze ook steeds tegen mij, noiu dit wordt een flinke. Ze is flink aan de maat etc. ze verwachtten bijna een 10ponder was mijn idee. Tessa was 7pond en 53cm lang. Viel mij toen zo mee heel normaal eigenlijk. Groetjes Evelien
Voorlopig nog geen reden tot zorgen dus. Als je met 9 pond nog thuis kan bevallen. Dat is mijn grootste zorg, ik wil zo graag thuis bevallen.... Kindje schopt lekker en is superlief, dus dat komt wel goed.... Linda
De grootte zegt niet veel over de bevalling, hoor. Ik was 54 cm en 9 pond, toch was het bevallen van mij het makkelijkste wat mijn moeder moest doen. Mijn broer en zus wogen zo'n 7 en 6 pond en waren ook in lengte een stuk kleiner. Maak je maar niet zo druk!
Kylian viel ook onder het kopje groot en mijn verloskundigen gaven naar 3 groeiecho's aan dat zij liever wilden dat ik in het ziekenhuis ging bevallen omdat ze me daar bij problemen beter konden helpen. Wij zijn daarmee accoord gegaan en wisten dus dat het een zh bevalling zou worden, ik was wel wat teleurgesteld maar ach uiteindelijk ging het erom dat we een kindje kregen. Uiteindelijk ging ik 20 dagen overtijd en kwamen ze er na 2 uur persen achter dat de kleine toch te groot was voor mijn bekken. Bleek dus achteraf dat ik smalle bekkens had Kylian was 55 cm en precies 10 pond. Groetjes Anita