Hallo iedereen.. Ik ben nu nog zwanger maar ben al aan het nadenken welke anticonceptie ik wil gaan gebruiken. Eigenlijk wil ik me laten steriliseren, maar daar twijfel ik heel erg over, dus dan dat nog maar even niet doen. Ik zat zelf te denken aan een spiraaltje of prikpil. Het liefst iets dat zo weinig mogelijk hormonen bevat. Ik zou graag willen horen waarom je in eerste instantie hebt gekozen voor de soort anticonceptie en hoe je het hebt ervaren. Negatief of positief, maakt niet uit. Wil alles horen
Ik heb nu gekozen voor de mirena spiraal. We hebben de pil gelijk de deur uit gedaan toen ik door de pil heen zwanger was geraakt. Het vertrouwen in de pil was weg. Daarnaast wilden we nu dus iets wat betrouwbaarder was dan de pil, vandaar de spiraal. Ik ben opzich tevreden over deze vorm van ac, maar het plaatsen van de spiraal vond ik geen pretje. Ik mocht de pijnstilling die ze normaal geven niet ivm bv. Dus dat zal ook niet erg meegewerkt hebben. Maar nu hij er eenmaal in zit vind ik het ideaal; je hoeft nergens aan te denken.
Ik ben ooit begonnen met de pil, maar ondanks dat ik een van de zwaardere had toch iedere keer doorbraak bloedingen. Toen iom huisarts overgegaan op de mirena en dat is me heel goed bevallen. Het zetten was even vervelend maar vanaf dat moment nooit geen last gehad. Hij moet er over een paar maanden sowieso uit en voorlopig wil ik dan even geen ac meer, maar ik weet zeker dat er weer een spiraaltje gaat komen tzt.
Ik heb ook al bedacht welke anticonceptie ik wil gaan gebruiken na mijn zwangerschap. anticonceptiepil werkt voor mij niet, dus ga ik aan de implanon. is een klein staafje wat in je arm wordt gezet en (lage dosering) hormonen afgeeft waardoor je niet zwanger wordt 3 jaar lang!
Na mijn zwangerschap wil ik ook graag een implanon. De pil heeft nu tot 2 keer toe niet gewerkt, en de mirena was toen tot 3 keer toe ook geen succes bij mij, dus nu maar een implanon.
Ik had mij voorgenomen nooit meer aan de pil te gaan (wat een troep) Na mijn bevalling een koperspiraal laten zetten maar helaas deze er al na 3 dagen kwijt ( is een heel lang verhaal als je interesse heb hoor ik het wel) Toen aan de ceresette (volgens mij schrijf ik het verkeerd) pil die in combi mag met borstvoeding. Daarvan had ik de ene na de andere doorbraak bloeding. Uiteindelijk omdat het eind zoek was en ik een postnatale depressie had. Toch weer aan de pil gegaan. Nu weer gestopt en wat een verademing. Toch wil ik na een 2de zwangerschap weer een spiraal proberen. Ik kan je helaas uit ervaring niets adviseren. Hopelijk kan je een beslissing maken.
Geen pil meer, wat een troep is dat. En de farmaceutisch industrie verteld je ook niet alles. Ze verdienen er mega veel geld aan. Heb een koperspiraal en dat bevalt goed.
Alleen condoom durf ik niet echt te vertrouwen.. icm morning afterpil, zie banner haha.. Spiraaltje heb ik al na de eerste aan gedacht, maar hoorde zulke verschrikkelijke verhalen, dat ik dat niet meer Durfde.. Denk dat ik me misschien beter moet laten voorlichten over de koperspiraal, want dat is volhens mij het enige, naast de condooms waar geen hormonen in zitten..
Ik was altijd erg tevreden met mijn combinatiepil, maar na mijn 1e bevalling werd ik daar heel erg ziek van, mag nu dus nooit meer hebben. Tijdje cerazette gehad, veel irritante bijwerkingen, dus daarna condooms tot we voor 2e gingen. Na de 2e heb ik koperspiraal gehad, had het even gehad met hormonen. Tevreden, beviel goed. Helaas verzakt en ongepland zwanger geraakt, wat eindigde in miskraam. Toen weer even condooms en nu na de 3e heb ik een mirena, deze werkt nog steeds 100% als hij verzakt en daardoor betrouwbaarder dan koperspiraal. Bevalt goed. Wat lichte bijwerkingen in het begin, maar daar was ik voor gewaarschuwd. Even doorzetten, verdwenen binnen een paar maanden. En nu hopelijk 5 jaar plezier ervan... Mijn huisarts zei dat er qua spiraal (koper of mirena) 2 soorten vrouwen zijn: vrouwen die het heerlijk vinden (zoals ik) en vrouwen die het vreselijk onding vinden. Het is even uitzoeken bij welke groep je hoort .