Hoi allemaal! 4 november heb ik de laatste pil gehad en de week erop ook netjes mijn (laatste?) onttrekkinsbloeding gehad. Wij hebben besloten om voor een 2e kindje te gaan! Onze boef nr 1 is nu 2.5 jaar dus dit vinden wij een mooie leeftijd om weer opnieuw te beginnen. Nu heb ik wel een aantal symptomen sinds het stoppen met de pil en wil graag andere ervaringen lezen.. kijken of ik mijzelf hierin een beetje kan vergelijken Nu 3 dagen heb ik last van krampjes. Echt super licht maar wel aanwezig. Ook mijn borsten zijn branderig/prikkelbaar/gevoelig. Mijn humeur wisselt per minuut zou ik haast zeggen.. Oké dat is misschien overdreven maar zo voelt het wel haha! Arme vriend van mij.. Ook ben ik een stuk sneller moe. Sinds 2.5 week ben ik ook gestopt met roken dus daar zou het humeur ook nog vandaan kunnen komen! Soms moet ik echt mijn bezem uit de kast halen en kan ik er beter op weg vliegen... Vanochtend heb ik puur voor mijn eigen gevoel een test (van de Kruidvat) gedaan en die was negatief.
4 november je laatste pil ingenomen, dat is pas 16 dagen geleden.....Lijkt me onmogelijk om nu al zwanger te zijn (of in elk geval: zeker onmogelijk om dat duidelijk op een test te zien!). Met een beetje mazzel heb je net een eisprong gehad of komt deze er gauw aan. Denk dus dat je wel heel optimistisch was met die zwangerschapstest Het lijkt me dat eventuele klachten van het ontpillen komen. Hopelijk komt je cyclus gauw op gang en mag je gauw weer zwanger worden!
4 november laatste pil... week erop onttrekkingsbloeding dat is welke datum de 7e of 8e?? Die datum is dan cd 1.. stel dat het de 7e was dan zit je nu op cd 13 en ga je richting je ei waar al deze symptomen een onderdeel van. Een zwangerschap is echt onmogelijk nu en het doen van een zwtest is zonde geld geweest. Ff rustig nog een week of 2,5-3 wachten en dan weer testen. Succes!
De vorige zwangerschap was ook in 1 keer raak en toen ben ik niet eens ongesteld geweest dus te optimistisch vind ik dit niet. Voor de klachten wou ik het gewoon uitsluiten zodat ik mezelf de kop niet gek maak, dan kan die 5 euro van de kv testen mij gestolen worden.. Waar ik wel erg benieuwd naar ben waar komen de krampen dan vandaan.. Dit is sinds vrijdag al zo en het lijkt er continue op dat ik ongesteld zou moeten worden maar dit is nog steeds niet zo. Kan dat met een ei te maken hebben? Ik zou ook graag ervaringen willen weten van andere dames die net zijn gestopt met de pil wat zij voor symptomen hadden.
Ohja de 8e heb ik dan dag 1 van de onttrekkingsbloeding gehad dus zou ik nu zitten op cd12? Wat houdt cd in dan.. Ik ben echt een noob met die termen
cd staat voor cyclus dag, dus hoe ver je nu in een cyclus bent. En ja, als je op 8 november je onttrekkingsbloeding hebt gehad, dan zit je nu op cd12. Dus veel te vroeg voor een zwangerschap. Mij lijkt het eerder dat je lichaam druk bezig is met het oppakken van de natuurlijke cyclus, daar kun je die krampen van krijgen. Om in te haken op "de vorige zwangerschap was ook in 1x raak", resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst. Er zijn een aantal leden die bij de eerste heel snel zwanger waren, maar nu in de medische molen zitten omdat een tweede maar niet wil lukken.
Klinkt alsof je aan het voorbereiden bent voor de rijping vaneen folikel. Ik heb 3 weken geleden ook enorme krampen gehad die een paar dagen aanhielden. Nu een weekje druppeltjes verlies qua 'vloeien', dus geen normale menstruatie (zoals ik die ander wel altijd heb). Dus denk dat mijn lichaam ook flink aan het ontpillen is (terwijl vorige keren in 1x raak waren) na ruim 5 jaar hormonen (ipv toen max 2 jaar). En dat duurt dit keer helaas langer dan vorige keren
Die krampen herken ik wel. Er gebeurt heel veel met je lichaam als je stopt met de pil. Toen ik stopte had ik heel gevoelige borsten en een opgeblazen gevoel in mijn buik. Toen begon de eisprong en kreeg ik krampjes links onder in mijn buik en wederom gevoelige borsten. Als er nog geen eisprong is geweest is het onmogelijk om zwanger te zijn en ben je idd wat vroeg met testen. Het kan natuurlijk in 1 keer raak zijn maar dan test je over 2a3 weken pas positief.
Ja maar op dag 12 kan je onmogelijk positief testen op een zwangerschap hoor!! Dus testen zo vroeg in de cyclus vind ik wel te optimistisch. De krampen die je hebt (het ongi gevoel) is de groei van het follikel zoals ik al aangaf. Vandaar dat ik zei dat je over een week of 2-3 nog eens moest testen (indien je dan nog niet ongesteld bent geworden). Behaalde resultaten in het verleden geven geen garantie voor de toekomst... ik zou er dus gewoon vanuit gaan dat het max een jaar gaat duren voor je zwanger bent. Is het toch eerder dan is dat alleen maar mooi meegenomen toch
Testen op dag 12 is geen kwestie van wat je ervan vindt. Je kunt het wel of niet optimistisch vinden. Als je test op dag 12, is het gewoon een 100% garantie dat je een negatieve zwangerschapstest in je handen hebt. Als je zoveel zin hebt om te testen, zou ik eerder eens beginnen aan ovulatietesten.
Ik had ook veel klachten nadat ik gestopt ben met de pil. Een enorme migraine aanval en toen de eerste eisprong naderde enorm veel pijn in mijn buik/been. Dat herkende ik totaal niet van de tijd voor de pil. Nu komt hopelijk alles in rustig vaarwater
Dan hoop ik dat je gelijk hebt dat mijn follikel aan het rijpen is.. volgens mijn cyclus kalender zou morgen mijn ei moeten springen.. gisteren en zaterdag bezig geweest, vandaag rust en morgen weer proberen. Hopelijk lukt het en anders wachten wij braaf tot een volgende ronde
De vorige keer met het stoppen van de pil, dat weet ik eigenlijk niet eens meer.. wat ik wel weet is dat het toen ineens heel snel ging en dat ik alleen een onttrekkingsbloeding heb gehad en daarna was ik al zwanger! Ook zijn wij destijds op vakantie geweest en iets daarvoor of tijdens de vakantie ben ik zwanger geraakt. Als je op vakantie bent met zn 2 ben je er denk ik toch wat minder mee bezig met de achterliggende gedachte dat komt wel als wij thuis zijn. Vandaar dat ik nu echt even sta te kijken of deze symptomen horen bij het ontpillen of het eventueel rijpen van een follikel. Tijdens de pil had ik totaal geen last van menstruatie klachten dus ik ken het ook niet eigenlijk. Gelukkig heb ik nu iig geen last van migraine etc want dat lijkt mij echt rot! Hopelijk lukt het bij jou ook binnenkort
Prima ik geloof je maar goed ondanks dat wij nu reeds 1 zoon hebben gekregen in 2015 weet ik echt niet meer hoe dat allemaal werkt..
Snap ik hoor meid! Zeker als het de eerste keer zo snel raak was, begrijp ik dat je je niet zo bezig hebt gehouden met eisprongen en cyclusdagen etc. Als het allemaal niet zo makkelijk gaat, beland je vanzelf in de wereld van ovulatietesten, cyclusdagen en rondes. Ik hoop voor je dat het je weer zo snel gegund is. Succes.
De symptomen kunnen door zoveel dingen opspelen. Het kan je eisprong zijn maar ook gewoon je lichaam die alles nu zelf op moet pakken en dat kan best even duren. Dat het bij je eerste snel is gelukt zegt niks. Daar zijn velen hier (waaronder ik) het levende bewijs van. Ik raakte vrij snel zwanger (binnen een jaar), dat werd een miskraam en was daarna binnen drie maanden zwanger van mijn zoon. Een tweede daarentegen laat al bijna twee jaar op zich wachten (zo goed als onverklaarbaar). Het zegt dus gewoon geen drol . Succes!
Een kalender kan niet in jouw lichaam kijken. Dus ik zou daar niet op bouwen/vertrouwen . Als je wilt weten wanneer je ei is dan kan je beter ovu testen gaan doen
Nee haha ik heb mij daar echt nog nooit mee bezig gehouden! Maar we gaan het allemaal wel zien.. Ik hoop het ook bedankt!
Het kan inderdaad van alles zijn vandaar ook dat ik verhalen zoek van dames die in dezelfde situatie zitten als ik. Voor zover je dat van mij een situatie kunt noemen.... Klopt het zegt inderdaad niets, al hoop ik het natuurlijk wel dat het nu weer zo snel zal gebeuren. Maar goed wie hoopt dat nu niet!! Wat naar dat het zo lang duurt bij jou.. Hopelijk is het snel een keer raak zodat je van je tweede wondertje kunt gaan genieten.
Ik vertrouw daar ook niet op maar ik krijg zo wel een idee wanneer, MOCHT mijn cyclus hetzelfde zijn als de pil cyclus, ik ongeveer iets kan verwachten. En ik kan wel ovu testen gaan halen maar dan betaal ik mij scheel aan al die testen (want ze zijn niet goedkoop?) wat ik liever (nog!) niet heb. Wij gaan het er eerst op gokken om het zonder alle rompslomp te proberen want wij beginnen nog maar net natuurlijk.