bloeding tijdens eisprong

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Anne1984, 24 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anne1984

Anne1984 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Wie heeft er ook een bloeding tijdens de ovulatie. Ik gebruik nu al een tijdje ovulatie testen. Alleen heb ik altijd in het midden van mijn cyclus een bloeding van 2 á 3 dagen. Ze zijn minder dan mn gewone menstruatie en ook niet de hele dag door. Ik test dan altijd wel positief met een ovulatie test. Alleen het is zo vervelend dat ik juist bloed verlies op het grote moment dat je aan het klussen moet. Ik vind dit niet fijn en mijn vriend ook niet. Ik ben nu al een tijd van de pil. Wie heeft hier ervaring mee?:(

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.817
    4.057
    113
    Ik had elke keer (nou ja 2 maanden achter elkaar) licht bloedverlies (meer roze afscheiding) een paar dagen voor mijn eisprong. Heb ook geen idee waar dat vandaan kwam. Was wel beide keren evenveel dagen voor de eisprong.

3. Kensho

Kensho Niet meer actief

Toen mijn cylus weer op gang kwam na de bevalling had ik daar een aantal cycli last van. Ook had ik last van een erg pijnlijke eisprong. Het was bij mij ook niet meer als een paar druppels een dag of 3/4 voor de eisprong.

Ik heb het idee dat het (bij mij) te maken heeft met het opnieuw opstarten van de vruchtbare cyclus na een periode (zwangerschap en borstvoeding) stilstand.

Ik heb geen idee wat het bij jou zou kunnen zijn. :( Je zou het misschien eens kunnen vragen aan de verloskundigen, al weet ik niet of die antwoord hebben op dit soort vragen. Anders is het misschien toch een idee om het eens aan je huisarts te vragen.

Wel vervelend... Suc6!

4. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Nou hier nog zo iets;) maar of t echt iets met eispron is ik weet het niet.

afgelopen week heb ik wat positievere streepjes gehad op de ovutesten. vorige week zaterdag tot ong 1 a 2 weke ervoor, had ik bruin verlies, soms 1 a 2 dagen, dan weer paar dagen niets, t was niets op maandverbandje of wat dan ook. alleen bij t afvegen enkele keren per dag een bruinig sliertje. dit hield 2 weken aan. nu ik deze week dus positieve ovutesten heb(al meerdere dagen) heb ik het niet meer al dat bruine.. dus toch denk ik dat het er iets mee temaken heb gehad. laatste ongi was 14 april (laatste keer was 6 weken ertussen. soms ook 5 maar soms ook 8) als deze week idd eisprong is geweest kan ik nu weer rekenen op een cyclus van 8 wk..maar dan is t voor mij wel duidelijker dat dat oude bloed zeg mar wel iets met eisprong te maken heb. Zou dit iets te maken hebben met hormonen dan? of gewoon je lichaam alles weer beetje op orde probeert te krijgen? (vorig jaar feb bevallen en bv gegeven tot oktober.) het bruinverlies heb ik vanaf ongeveer oktober november tijdens elke cyclus,

5. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Ik heb dit ook gehad volgens mij! Zit nu in mijn tweede redelijk normale cyclus na het stoppen met borstvoeding en opeens verloor ik 3 dagen lang wat oud bloed en soms wat rood. Niet genoeg voor een menstruatie. Ik hoopte dat dit een innesteling was maar mijn tests zijn negatief. Menstruatie is er ook nog niet... Als het een nesteling was had ik onderhand volgens mij al wel positief mogen testen. Daarbij zakte vandaag mijn temperatuur, dus ik denk dat mijn menstruatie eraan zit te komen. Vreemd he?? Had er nog nooit van gehoord! Toch fijn om te weten dat dit vaker voorkomt!

6. voetstap

voetstap Niet meer actief

Dat heb ik ook wel eens.

7. Anne1984

Vandaag is het weer raak. Gister positieve ovulatie test gedaan, heel erg duidelijk dat ik binnen 24/36 uur mn eisprong heb... maar heb vandaag een bloeding en veel slijm en buikpijn. Vind het allemaal best raar. Ben er al mee naar de huisarts en gynocoloog geweest en die vertelde mij dat dit heel normaal is. Er gebeurd heel veel in je lichaam wanneer je eitje rijpt en springt. Dit kan zo'n kracht zijn dat er een kleine bloeding ontstaat. Aangezien ik een analyse heb gehad om te kijken of ik wel een eitje aanmaak, is er niks verontrustends want die maand was alles prima en heb ik een hele mooie eisprong gehad,ik heb dus ook een maand gehad waarin ik een eisprong had zonder bloedverlies. Ik ga er vanuit dat de ovulatietesten echt zijn werk doen en registreren dat ik een eisprong heb vandaag of morgen. Toch fijn dat er meer vrouwen hiermee zitten. Dacht dat ik de enige was en dat ik na bijna een jaar nog steeds aan het ontpillen was.....

8. Jingle

Jingle Fanatiek lid

14 nov 2008
    1.200
    235
    63
    11-05-12 mirena laten verwijderen
    Hoi Anne,

Je bent inderdaad niet de enige hoor! Ik heb vandaag ook wat oud bloedverlies en wat krampjes terwijl ik op cyclusdag 8 zit en echt niet meer ongesteld was sinds zondag. Hoop nu maar dat het betekent dat ik of vandaag mijn eisprong heb gehad (alhoewel ovutesten negatief :x) Of dat die er aan zit te komen!:D

9. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

18 jan 2012
    1.646
    3
    0
    Ik heb 2 dagen na mijn positieve ovulatietest een beetje bloed verloren. Volgens mijn temperatuur heb ik die dag mijn eisprong gehad. Ik had ook flinke rugpijn en buikpijn.

10. Molitalia

Molitalia Niet meer actief

Ik heb het als mijn eitje springt. Het is maar heel weinig bij mij. 2 a 3 dagen is wel vervelend ja :(

11. zoe1

zoe1 Fanatiek lid

9 feb 2012
    2.070
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hoi meiden,

Ik heb gisteren ook een beetje roze verlies gehad, dacht dat mijn ongi eraan zat te komen maar helaas. Vandaag weer helemaal niks! Ik verlies wel veel slijm, gewoon wit. Nu heb ik vorige maand een miskraam gehad, 4 mei ben ik het vruchtje verloren. Ik heb mijn temp bij gehouden en nog geen eisprong gehad. Zou deze er nu aan kunnen komen, of heeft het roze verlies niks met mijn eisprong te maken? Ga straks ook even een ovu-testje doen....

@ Anne, had jij voor of alleen na je eisprong bloed verlies?

Bedankt alvast!

12. Anne1984

Ik heb tijdens, dus niet voor of na...nee hopaa gewoon 4 dagen en ergens zit dan mijn eisprong. Word er een beetje raar van, want dan doe je toch niet fijn aan de klus. Mijn vriend ziet dat niet zitten en ik ook niet.... ben in juni ook weer naar de gyn geweest en ze zei dat alles prima was met mij. Maar het maakt me allemaal zo onzeker!

Deel Deze Pagina