Seks/ in bad na miskraam - bij alleen nog bruinverlies

Discussie in 'Miskraam' gestart door Emily27, 2 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Zoals de topic titel zegt, ze zeggen altijd wachten met seks en in bad gaan en tampons gebruiken tot het vloeien gestopt is.
    Maar... ik heb sinds vrijdag geen noemenswaardig bloedverlies meer (en voor vrijdag ook enkele dagen niet). Alleen ongeveer om de dag wat bruinverlies. Heel weinig ook.
    Geldt dat nou nog als vloeien of niet? Helderrood bloedverlies heb ik sowieso al ruim een week niet meer gehad. Alleen vrijdag dus wat bloederig slijm en sinds vrijdag dus om de dag wat bruinverlies.

2. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Volgens mij heeft het niet zozeer met het bloedverlies of bruinverlies te maken danwel met het open staan van je bmm.
    Als die niet heel ver open staat zou ik zelf wel weer sexen en in bad gaan. Maar je moet vooral doen war jij je goed bij voelt.

3. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Maar een beetje open staat die toch wel vaker? Ook rondom je ovulatie een beetje, en tijdens een menstruatie ook. Maar tijdens een menstruatie mag je voor zover ik weet wel seks hebben en zwemmen (en tampons gebruiken natuurlijk...). Ik snap het nooit helemaal denk ik :D. En de huisartsassistente wist het ook niet echt. Die zei alleen maar dan voor de zekerheid te wachten tot ik 3 dagen geen druppel bloed meer had gezien... Maar ja, voor hetzelfde geld mis ik dan net mijn ei! (heb vaak in een normale cyclus een lange (lichte) menstruatie en vrij kort daarop alweer ovulatie, zit tussen einde menstruatie en ovulatie vaak maar enkele dagen...).

4. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Klopt. Rond ovulatie staat je bmm ook open. Bij mij staat hij sinds de cytotec al open, dus heb ik deze ronde niets aan het checken ervan, maar ik merk wel dat hij minder ver open stond.

Al die verboden hebben te maken met ontstekingsgevaar, maar als je en normale hygiene er op nahoudt, dus schoon bad met schoon badwater en een vriend die zich voor de sex even wast, dan zie ik geen gevaren.

Ik hoop het beste voor je en hopelijk mis je je ei niet.

5. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Nou, ik ga toch maar weer even afwachten. Gisteravond en vannacht zulke flinke menstruatiekrampen gehad, echt niet fijn. Zie overigens vooralsnog geen bloed, maar minimaal even vandaag en wellicht morgen afwachten maar. Test is sowieso nog steeds positief (zucht) dus denk niet dat ei al klaar staat.

6. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Lastig hè. Je moet vooral doen waar jij je zelf goed bij voelt.
    Als je test nog posi is, dan zal je ei idd nog niet springen, maar het kan wel aan het groeien zijn.

Ik had zelf op cd 10 nog een positest en op cd 13 nog maar een tuurstreepje, maar vandaag op cd 19 dan toch al een eisprong. Kan zo maar ineens hard gaan.

7. Emily27

Emily27 Fanatiek lid

14 nov 2011
    2.616
    2
    0
    Dat biedt hoop :). Want ik begin al te vrezen voor een heeeeeeel lange cyclus, zo! Ga morgen voor een week op vakantie, en hoop vooral gewoon dat er dan even rust in de tent komt, even geen bloedingen meer. En na de vakantie hopelijk eindelijk die felbegeerde nega test :D. Aan de andere kant denk ik ook wel eens, misschien moet er gewoon even nog een échte bloeding komen, de boel even schoonspoelen, en daarna met een schone lei verder. Alleen, op de echo een week geleden was het allemaal al schoon, dus dat zou dan toch niet nodig moeten zijn?

8. Toto

Toto Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.061
    9
    38
    Nee dat hoeft niet. Ik had van mijn gyn direct groen licht. Ze hintte er gisteren bij de controleecho al een beetje op gezien mijn verdikte bmm slijmvlies en het grote follikel dat als we weer zwanger wilden worden het nu wel de tijd was. Ik hoef dus niet een menstruatie af te wachten.

Lekker hoor zo'n weekje in het vooruitzicht. Hopelijk geen bloed en gewoon genieten van elkaar en je gezin. En wie weet brengt die week wat moois :)

Deel Deze Pagina