hallo dames ik heb een vraag tijdens mn vorige zwangerschap (MA 10wkn) hebben we sinds dat we wisten dat ik zwanger was helemaal geen seks gehad omdat we beide bang waren iets verkeerds te doen hoe weet ik niet maar we durfden niet en hebben dus wkn geen gemeenschap gehad. maar ben benieuwd of wij de enige slimmerikken waren of zijn er meer die niet durfden of juist wel gewoon gemeenschap hebben en nog in de 1. trimester zitten. (of 2 of3 trimester al hoewel me dat wel heeel lang duurt, maar toch ) gr, nisa
Hoihoi, Mijn vriend was wel bang om 'iets te raken' maar ik heb hem verteld en laten lezen dat dat niet kan. Zelf wil ik alleen maar meer sex nu ik zwanger ben, ik moet er niet aan denken om weken geen sex te hebben!! groetjes, xx
Het eerste trimester wou ik niet.. Maar dat was omdat ik lichte bloedingen ook had gehad, dus ik durfde niet.. Daarna wou & wil ik alleen maar
in het eerste trimester voelde ik me gewoon niet lekker genoeg plus dat de paar keer dat we het probeerden ik een beetje licht ging bloeden (waarsch. vaatje geknapt) dus toen zijn we er maar mee opgehouden. Sinds ongeveer 10-11 weken voelde ik me weer beter en ook op dat gebied en gaat het helemaal prima
Durfde in het begin ook niet. Maar toen we 8 weken ver waren hebben we het wel weer geprobeerd. Maar je bent niet de enige hoor. Mijn beste vriendin heeft tot de 20 wkn niet met haar vriend gevreeen.
wij vrijen ook gewoon door ook al vind ik dat wel eng maar mijn partner wil maar steeds, nu hoop iki maar dat ik 21 april het hartje te horen krijg dan ben ik weer gerustgesteld en zijn we 12 weken.
Net andat ik wist dat ik zwanger was, had ik een keer bloedverlies na het vrijen. Daar schrok ik enorm van. Maar het is voor ons geen reden geweest om ermee te stoppen, hoewel we wel wat voorzichtig waren die eerste weken. Maar nu geniet ik er meer van dan ooit. In principe kan het, op de kans op contactbloedingen na, ook echt geen kwaad.
ik was erg ziek de eerste weken dus toen had ik er totaal geen zin in. maar we durfden wel en man lief was ook nergens bang voor hahaha. nu hopen dat de lust langszaam aan terug komt hahaha. liefs
Hmm..Ik vind het wel een beetje eng hoor! Moet je niet toch een beetje voorzichtig doen de eerste tijd?
hoi, ikzelf heb ook eerst een MA gehad op 8 weken. Bij deze zwangerschap heeft de gyn ons aangeraden om de eerste 3 maanden liever geen sex te hebben. Ondanks dat had ik toch bruinverlies op 7 weken, dat gelukkig is weggegaan. Onze eerste keer terug sex was dus na 12 weken, en was best eng! Ook omdat ik achteraf toch wat krampen voelde in mijn BM (wat dus heel normaal blijkt te zijn). Eigenlijk heb ik nu ook meer zin, maar zo'n 2 weken geleden heb ik een vruchtwaterpunctie gehad, en we willen nu toch nog wel zeker een weekje extra wachten om geen risico te lopen op een MK.... Heel stom misschien, maar we weten dat we er anders toch niet van zouden genieten... Maar misschien moet je er niet teveel bij nadenken en gewoon doen waar je je goed bij voelt, volgens mij zijn er massa's mensen die helemaal nergens naar kijken en ook zonder problemen hun ZS doorlopen hoor Voor ons voelt het gewoon wat onwennig en eng, daarom wachten we liever tot we in de "safety zone" zitten! Liefs, Sunnyke
Het kan absoluut geen kwaadom sex te hebben tijden je zwangerschap! tenzij het word afgeraden door een arts of gyn. [-X Het schijnt dat heel veel mensen "bang" zijn om het kindje te raken tijdens de sex. Het kindje zit zo goed beschermd...dat het echt geen kwaad kan. Wij hebben beide keren flink liggen rollenbollen tijdens de zwangerschappen! vanaf de eisprong tot aan 2 dagen voor de bevalling ( geprobeerd het op te wekken ) Ik dacht op een gegeven moment dat ik sexverslaafd was...maar het schijnt er allemaal bij te horen Groetjes Najet
Wij hebben vandaag nog seks gehad . Kan echt geen kwaad hoor (maar volgens mij was je daar inmiddels wel achter). Ik denk niet dat mijn vriend 't me in dank af zou nemen als ik 3 maanden geen seks met 'm zou willen . Bij Milan overigens ook gewoon al die tijd seks gehad!
Heel in het begin, toen ik echt net wist dat ik zwanger was, hebben we nog wel gewoon seks gehad. Was wel een beetje minder fijn, omdat hij mijn baarmoeder leek te raken, maar met de juiste standjes; geen punt Vanaf ik denk 7 weken ofzo hebben we nog maar 2 keer seks gehad, maar dat is omdat ik zoooooo vreselijk moe ben, dat ik er echt geen puf voor kan opbrengen... Vind het wel heel sneu voor mijn lief, maar hij is gelukkig heel lief en begripvol. Nu maar hopen dat ik snel weer een beetje energie heb (want zin heb ik wel, hahaha)
Bij ons is het andersom , in de eerste paar maanden van mn zwangerschap hebben wij gewoon nog sex gehad zonder problemen. We waren dan beide ook niet bang iets te ''raken'''ofzo.. Maar toen ik zo rond de 18 weken was , en behoorlijk begon te groeien , deden we het nog amper. Mn buik is dikker geworden , heb striaee en denk daarom ook dat mn vriend het gewoon niet meer prettig vind ofzo.. heel raar. Als we nu al amper sex hebben , ben ik bang dat we over een maand helemaal geen sex meer hebben..
Wij hebben tot nu toe geen sex gehad... Dat wil zeggen geen gemeenschap, we doen wel andere dingen natuurlijk. Dit omdat tijdens mijn vorige zwangerschap ik aldoor last had van bloedverlies na de sex. Binnenkort toch maar weer eens gaan proberen, anders wordt het wel erg zielig voor mijn mannetje hihi. Nou klaagt hij nog niet, maar ik zou het me wel kunnen voorstellen. Trouwens, ik weet dat het geen kwaad kan verstandelijk, maar mijn gevoel blijft maar wat anders zeggen, waardoor ik me er ook echt niet toe kan zetten.
Bij mijn eerste kindje, dus eerste zwangerschap wist ik de eerste 3 maanden niet dat ik zwanger was, en heb dus ook geen rekening er mee gehouden, en gwn sex gehad. De gehele zwangerschap hadden we nog sex. En is een gezonde dochter uit gekomen hoor! Ik ben nu zwanger van ons tweede kindje en ben nu nog maar 6 weken zwanger, maar ook nu hebben we gwn sex. xxx lola
Hier net als Suus... in ons geval ligt het niet zo zeer aan mij als wel aan mijn mannetje. Hij is veel te bang dat er iets misgaat. Nu ben ik zelf bekaf dus ik mis het ook niet heel erg. Maar het zal de komende weken vast wel weer goed komen als we strakjes de 20-weken-echo gehad hebben . Groetjes, Josien
We hebben eigenlijk heel de zwangerschap door nog gewoon zin in elkaar. Ik heb ook wel een ideale zwangerschap tot nu toe. Helemaal geen kwaaltjes (ook in het begin niet), alleen wat vlugger moe. Mijn partner vindt mijn buik prachtig en mij ook. Hij vindt me op mijn mooist en wil juist erg graag met mij vrijen. Gelukkig maar !
hoi, hier ook gewoon sex gehad, de laatste 3 maanden juist niet, toen had ik er echt geen zin, haha! Na de bevalling had ik wel weer zin, maar ja, toen vloeide ik, dus kon het ook niet. Vorige week eindelijk het vloeien gestopt, ben ik weer ongesteld geworden! Schiet dus ook niet op, haha!