40 weken zwanger en koortslip?? Help!

Discussion in 'Gezondheid' started by piccolina, Apr 6, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Tot mijn schrik voelde in net een klein bultje op mijn lip: beginnende herpes?? ( koortslip?)
    Ik ben 40+1 zwanger en moet bijna bevallen denk ik ik schrik mij rot wat moet ik nu?
    Ik loop bij gyn. : moet ik morgen bellen, moet ik iets kopen en wat dan wat kan tijdens zeangerschap?
    Wat moet ik nu...

Heb echt misschien het 2-3 keren in mijn leven gehad en nu terwijl ik bijna baby in mijn armen heb!!

Kan de virus ook dan actief zijn in de geboortekanal of enkel op lip??

2. marleenmama

marleenmama Actief lid

Dec 18, 2011
    193
    0
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Je mag gewoon zovirax erop smeren. Te koop bij etos etc. Ik kreeg bij de 1e een koortslip een week voor de bevalling was weg toen de kleine kwam en bij de tweede voelde ik tijdens de bevalling een koortslip op komen. Voor baby's is t gevaarlijk dus goed je handen ontsmetten en opletten met lichamelijk contact (kusjes geven of baby's handjes langs je geziht) in t ziekenhuis heb ik toen onze zoon geborem was een mondkapje opgedaan als ik aan t knuffelen was if de fles gaf. Nu tijdens zwangerschap is r niet gevaarlijk alleen erg vervelend. Tenminste zo werd t altijd tegen mij gezegd.... Succes!!!

3. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Op de bijsluiter Zovirax staat: niet gebruiken tijdens zwangerschap ( tenzij arts het voorschrijft)....

4. edelweiss

edelweiss VIP lid

Jan 24, 2013
    7,328
    474
    83

Dit vooral klusjes geven etc niet doen als je het nog hebt als je kindje er is.

Verder die pleistertjes helpen aardig.

5. piccolina

piccolina VIP lid

Mar 5, 2012
    7,199
    5
    0
    Pfff eerste schrik voorbij hoor :))
    Heb hele nacht zinkzalf ingesmeerd en nu zovirax
    Verse jus etc...

Ik heb namelijk een hele kleine blaasje zelfs mijn man kan het niet zien misschien is meer een puistje of zo ik weet het zelf ook niet.
    Ik wacht even af hoop mijn meisje wacht dan ook paar dagen daarbinnen dan...

Share This Page