Kan een verloskundige zich vergissen in het geslacht tijdens en echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Daggie1984, 14 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    hallo dames,
    vroeg me af, of er iemand hier ervaring mee heeft gehad.

Dat bijvoorbeeld bij de 20wk echo de verloskundige zegt, jullie verwachten een meisje.. maar bij de geboort blijkt het en jongen.. of andersom?

ben benieuwd naar jullie verhalen! :)

2. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ken iemand ja die dat heeft voorgehad en sterkste vanal hier krijg je elke controle een echo bij de gyn

3. Corina1985

Corina1985 Fanatiek lid

29 mei 2011
    1.239
    0
    36
    Van alles!
    Oude Pekela (Gr)
    Ja bij mijn zus, werd gezegd dat ze een meid kregen, dus alles aangeschaft natuurlijk in de kleuren roze en paars etc en toen kwam er een jongentje, dus het jongentje heeft een tijdje in roze babykleertjes gelegen.

Hier heb ik natuurlijk van geleerd en tot 3 x toe gevraagd wat het is, maar alle 3 x hetzelfde gehoord dus hoop dat ik geen verrassing krijg :D
    kamertje wel neutraal gehouden met taupe en limegroen voor zowel een meisje als jongen.

4. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Ja en het vaakst dat ze zeggen dat het een meisje is, maar dat t een jongetje blijkt te zijn.

5. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    je zou eerder denken dat ze vergissen dat ze zeggen het is een jongen, maar wordt geboren als meisje, dat de navelstreng daar ligt ofzo..

6. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

gebeurt ook !
    kan beiden hoor

7. 5Mare5

5Mare5 Fanatiek lid

10 okt 2008
    3.694
    0
    0
    Ede
    Ze zeggen het ook nooit met 100% zekerheid. Wij zagen heel duidelijk een piemel en balzak en toch zeiden ze: onder voorbehoud.

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Oh, bij ons zeggen ze het juist met 100% zekerheid ;) als ze twijfelen, zeggen ze hier eerder dat ze het niet weten.

9. Elies25

Elies25 Niet meer actief

T kan allebei, maar meestal zijn ze wel zo ervaren dat je een piemeltje en balzakje echt wel kunt zien. Bij een meisje kunnen de schaamlipjes ook nog balletjes zijn die nog in moeten dalen. Ik heb daar meerdere verhalen over gehoord, andersom wat minder.

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Jazeker!!! Ik ben op 2-2 bevallen van een meisje na door een echoscopiste met 17 weken, en vanaf 27 weken door 3 artsen in het ziekenhuis gehoord te hebben dat we een jongetje verwachten.

:D:D:D

11. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Bij ons zeiden ze er ook bij dat het onder voorbehoud was.

12. eef80

eef80 Niet meer actief

Dat is ook een beetje mijn angst ja! Ik vind beide geweldig dus hier geen voorkeur maar het is zo jammer als je alles blauw of roze hebt!
    Mijn gevoel zei 100% zeker een jongen maar echoscopiste zei een meisje bij de 20 weken echo. Nog een keer gevraagd, zelfde antwoord. Daarna snel naar het inloopspreekuur van een pretecho praktijk gegaan, nog een keer kijken. Ik kon het niet geloven! En ook hier wel 8 x gekeken en nog steeds een meisje. Ik laat over een paar weken gewoon weer een keer kijken!
    Ik ben al van slag als ik op een avond denk spagetti te gaan eten en mijn man heeft bami gemaakt. Laat staan dat ik een meisje verwacht en dat ze mij bij de bevalling feliciteren met mijn zoon!

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.993
    15.614
    113
    Nabij Utrecht
    Een kennis van mij had het ..
    1e zwangerschap bleek het tijdens de echo's een jongen te zijn .. en inderdaad bij de geboorte een jongen.

Toen gingen ze voor nr 2 en was snel zwanger .. ze hoopte echt met hart en ziel (mij een beetje te erg voor woorden) op een meisje.
    Ze hebben vele echo's in het ziekenhuis gehad en net als bij de eerste zeiden ze telkens een jongen.
    Ook heeft ze 4 geslachtsbepalingen laten doen (bij verschillende bureau's) met 17 weken, 25 weken, 30 weken en 32 weken en allemaal zeiden ze een jongen!
    Haar gevoel zei toen dus ook een jongen!

En wat was ze ervan kapot, ze kon nooit van dit jochie houden, wou zooooo enorm graag een meisje!

En ... na 40+2 weken begint de bevalling (raptempo) en de dienstdoende gyn zegt doodleuk:

Gefeliciteerd met jullie dochter !!!!

Bleek het dus achteraf telkens de navelstreng ofzo te zijn geweest :D

14. klein hummeltje

klein hummeltje Bekend lid

10 okt 2010
    528
    0
    0
    Brabant
    Hihi, tja, lijkt me wel heel vreemd, en niet eens alleen om de spulletjes die je in huis hebt, maar vooral voor het idee inderdaad! Gelukkig willen wij het geslacht niet weten (althans, voor de geboorte uiteraard ;) )

In mijn vorige zwangerschapsclub was er een vrouw die in verwachting was van een tweeling. Eerst werd gezegd dat er 2 meisjes kwamen, toen een jongen en een meisje en toen 2 jongetjes... Het werden uiteindelijk 2 meisjes, gelukkig hadden ze er dus maar niet op vastgepind wat de geslachten zouden zijn!

Kun je je er niet overheen zetten dat je het geslacht eventueel niet zou weten? Denk trouwens dat als ze zo vaak gekeken hebben, ze wel gelijk zouden hebben eigenlijk...

Succes ermee, enne, fijne zwangerschap verder!

15. Daggie1984

Daggie1984 Fanatiek lid

3 jul 2008
    1.435
    0
    0
    limburg
    wij willen t geslacht niet weten..maar de verloskundige zei iets waardoor wij dus denken..t is een jongen...maar iedereen denkt dat t een meisje is..t hartje klonk ook anders dan bij onze zoon ...t gevoel is meisje...

dus denk gewoon dat we wachten op de geboorte en dan kijken in de envelop of t klopt wat de verloskundige zei..beide is leuk :)

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    De dochter van een vriendin van mn schoonmoeder ( volg je het nog ;)) was ook zwanger van een meisje (werd gezegd) paar keer gekeken tijdens verschillende echo's, helemaal blij, werd het geboren was het een jongen....

Wij willen het niet weten. Gisteren 2e gedeelte van de nekplooi gehad en hij keek gelijk naar van alle sen nog wat. Hij zei op een gegeven moment willen jullie weten wat het is. Nee zeiden we, ok dan zeg ik niks zei hij. Nou heb het fotootje nog eens bekeken onder allerlei hoeken maar kan er ook niet uithalen wat het zou kunnen zijn hahaha. Dus wij houden het lekker zo! x

17. Mom2Boys

Mom2Boys Bekend lid

12 mei 2011
    555
    51
    28
    Vrouw
    Bij de eerste hebben we alles qua kleuren neutraal gehouden en deze keer weer.
    Bij de eerste werd gezegd voor 99% een jongen, maar hadden we voor beide geslachten een naam(voor de zekerheid). Het werd zoals voorspeld een jongen.

Nu hebben we voor 1 geslacht een naam en 2de naam, omdat we het heel moeilijk vonden om namen te verzinnen.
    Bij de 20 weken echo werd gezegd wat het werd met de mededeling dat als het niet zou kloppen, de echoscopiste haar diploma in zou leveren. 4 weken later wou de gyn ook even raden wat het werd en ze zei hetzelfde.
    Als het geslacht toch niet klopt, moeten we alsnog een andere naam verzinnen en voor de rest hoeft er niets veranderd te worden. Oh nu word ik zenuwachtig, misschien toch nog maar een naam verzinnen.

18. Etspaghet

Etspaghet Actief lid

21 sep 2011
    143
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goh, daar zou ik nog wel eens echofoto's van willen zien! Bij ons hebben ze jochie gezegd bij 17, 20 (99%) en 33 weken en heb daar ook vrij duidelijke echofoto's van bij 17 weken, bij de 20 weken echo dan weer niet... Maar ik ga inmiddels wel echt uit van een jochie en zou echt vreemd opkijken als het toch een meisje zou zijn??? Haha, het zal je maar gebeuren!

19. Elies25

Elies25 Niet meer actief

Bij ons zei de echoscopiste ook iets anders dan we verwacht hadden en we waren echt even van HUH, niet dat je niet blij bent, maar je hebt gewoon een bepaald idee/gevoel in je hoofd en als dat dan heel anders blijkt te zijn, is even wennen! Het heeft bij mij ook echt een paar dagen geduurd voor ik eraan gewend was.

En ik dacht steeds, goh ben blij dat ik het nu wel weet i.p.v. dat je bij de bevalling ziet dat je gevoel helemaal niet klopt (we twijfelden eerst of we het geslacht wilden weten). Maar nu ik dit dan weer zie hihi, t kan gewoon nog alle kanten op! We hebben wel typische kleding voor dit geslacht en ook kamertje wordt erop afgestemd, maar vooral in de accesoires. Heb ook genoeg neutrale kleding dus mocht t toch anders uitvallen, dan is dat geen ramp!

20. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Ik heb het vorige week met de 24 weken echo nog een keer gevraagd en het was nog steeds hetzelfde.
    Ik hoor het wel eens dat het gebeurd maar nog niet meegemaakt in mijn omgeving :)

Deel Deze Pagina