Wanneer gaan voor een tweede?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Djingo, Mar 25, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Djingo

Djingo Niet meer actief

#1 Djingo, Mar 25, 2014
    Last edited by a moderator: Mar 25, 2014
    Wanneer besloten jullie voor een tweede te gaan?
    Ons lijkt het heel leuk om voor een tweede te gaan vanaf juni, als het aan mijn man ligt, zijn we er vanaf gisteren nog voor gegaan ;) maar ik zie toch wel wat beren op de weg. Ik denk teveel...

Onze dochter is erg gemakkelijk, alles is gemakkelijk gegaan ook en dan bedoel ik de zwangerschap, bevalling ed....
    Nu denk ik van het lijkt mij super leuk, maar zal alles weer zo goed gaan?
    En zal alles qua financiën ook goed blijven gaan?

Hebben jullie dit ook gehad?

2. ks2011

ks2011 Bekend lid

Oct 2, 2013
    598
    0
    16
    Financieel en zwangerschap maakte ik me niet zo druk om. Wel hoe het zou gaan worden met 2kids, qua drukte enz. Wij zijn afgelopen augustus gestopt met de pil gestopt en hopelijk nu snel zwanger. Als ik dit wist had ik veel eerder begonnen! :(

3. Schilderijtje

Schilderijtje Niet meer actief

hier ook voor een 2de begonnen. maar in tegenstelling is ons zoontje helemaal niet makkelijk. eerst in mmm gezeten daarnageen prettige zwangerschap ook geen fijne bevalling. na de bevalling heeft ons zoontje 4 maanden gekrijst. 9 maanden lang niet willen/kunnen slapen. hiervoor ook opgenomen geweest. ( gelukkig gaat hij nu savonds slapen . en overdag met veel moeite ) wel komt hij snachts nog 1 a 2 x.
    verder enorn geprikkeld kindje erg gevoelig. eist nog heel veel aandacht.

ik denk dat als ik jou berichtje lees je de stap wel kan maken:)
    helaas kan je niet voorspellen hoe je 2de zwangerschao zal gaan en ook niet hoe je kindje word. maar ook al zal je wachten dan zal je deze twijfels blijven houden.
    je kindje is erg makkelijk zeg je dus daar hoef je niet bang voor te zijn:)
    volg je gevoel;)

4. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Ik heb hier ook langer getwijfeld dan vriend... Ik heb het idee dat er voor een moede ook meer verandert. Je lichaam, sociale dingen, in ons geval werk ik minder dan hij en zal er meer zorg op mij neerkomen. Ik wilde dus nog even wachten, totdat mijn gevoel zeker was. En eerlijk?! De eerste twee rondes had ik meerdere keren een 'wat als'.. aanval, toch twijfel. Pas nu, in ronde 4 ( eerste in 2e ronde raak) ben ik helemaal 100% om, en wil ik niets liever. Het heeft gewoon tijd nodig.... Zoontje was trouwens niet lastig! Goede zwangerschap en bevalling. Wek heftige eerste 3 mnd ivm reflux die door artsen niet serieus werd genomen, maar verder echt een lief en rustig kind!

5. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ik heb nog geen eerste. Maar ik zou niet willen dat er meer dan 2 jaar tussen zit.
    Dat wil zeggen als je daar al de 9maanden zwangerschap aftrek je maar aan 15maanden maanden zit om te proberen. Dan is er nog geen rekening gehouden met een cyclus die nog moet opgestart raken, de goesting na een bevalling is de eerste maanden waarschijnlijk ook niet zo groot.

Ik ga dus niet aan de AC als ik ooit bevallen ben. Vl moet zelf maar bescherming gebruiken als hij er nog niet klaar voor is. Ik weet dat hij het leeftijdverschil tussen zijn broer en hem te groot vond (3jaar), dus ik denk wel dat hij gaat akkoord gaan. :D

6. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Louloulou, met alle respect, maar ik denk dat je dat pas goed kunt bepalen als je een eerste kindje hebt... Misschien is het wel een kindje dat heel veel extra aandacht nodig heeft door iets, of misschien krijg je wel een pnd. Het is niet om flauw te doen, maar denk echt dat je niet alleen af kunt gaan ip het getalletje leeftijdsverschil...

7. Ior

Ior Niet meer actief

Wij zijn alweer begonnen :D
    De pil zorgde ervoor dat ik de hele tijd vloeide, dus weer gestopt. Toen 1x onveilig gevreeën. We waren allebei best teleurgesteld toen ik ongie werd. Het lijkt ons geweldig, wat dichter op elkaar. Maar dan nog is het afwachten. Elke zwangerschap is anders. Wij zijn in de mmm zwanger geworden en hoop toch dat dat niet nodig zal zijn

8. mamainthefuture

mamainthefuture Fanatiek lid

Jul 10, 2012
    2,290
    0
    36
    Genieten van mijn twee mannen :)
    Houten
    Wij zijn ook al begonnen en was in ronde 1 zwangeren van een brusje, helaas is dit mis gegaan. Als het wel goed was gegaan had er 14 maanden tussen de 1e en de 2e gezeten. Nu zit ik na mijn miskraam inmiddels op ronde 3 en als het raak zou zijn zit er 1,5 jaar tussen....

Ik kan alleen maar zeggen volg je eigen gevoel!

9. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    pnd?

10. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    @sallie: Als je er nu al moet van uitgaan dat je een zorgekindje zal hebben dan begin je er beter niet aan he. En dan denk je zeker niet aan 2 kinderen.
    Je kan idd niet weten wat er zal gebeuren, maar als je altijd van het slechtste uitgaat dan begin je beter nergens aan.

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

May 18, 2012
    3,897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Nou, ben ik het niet mee eens. Voor ik onze zoon had, wist ik ook al dat ik er 2 jaar tussen zou willen en liefst geen 3 jaar (slechte ervaringen mee, nichten en vriendinnen die 3 jaar verschillen maakten constant ruzie en hadden geen band maar kan toeval zijn natuurlijk). Nu dat onze jongen 1 jaar is, denk ik nog steeds hetzelfde. Dus je kan wel degelijk voor je zwanger bent hierover een mening hebben die niet veranderd erna. Voor mij mocht het zelfs al eerder gebeuren.

In mijn geval is het mijn vriend die wil wachten. We werken allebei voltijds, elke dag om 7u het huis uit en thuiskomen om 18u en dat vergt veel opoffering. Elke ochtend gaat zoonlief naar het KDV en 's middags gaat oma hem ophalen en zorgt zij voor hem tot wij thuis komen. Maar ik blijf het de moeite waard vinden. We zullen trouwens nooit minder kunnen gaan werken dus vindt dat geen excuus. Maar ja, ondertussen afwachten tot hij bijdraait.

12. ks2011

ks2011 Bekend lid

Oct 2, 2013
    598
    0
    16
    Wij wilde ook geen 3 jaar ertussen maar zo'n 2,5 jaar....is niet gelukt. Ze is nu 2,5 en nog niet zwanger. Helaas heb je het niet voor t zeggen!

13. muppet83

muppet83 Bekend lid

Nov 2, 2011
    678
    0
    0
    hier 20 maanden verschil

14. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Dat is dus de reden waarom ik de natuur liever zelf zijn gang zou laten gaan. Als er een eerste kindjes.

15. Schilderijtje

Ik denk dat je het pas echt voor 100% kan zeggen als je al een kindje hebt. in jou geval ben je bij je beslissing gebleven. maar stel je krijgt een kindje wat zwaar ongelukkig is? dan denk ik dat je beslissing heel anders zal zijn. ik zou het ook leuk vinden als de kindjes niet teveel verschillen en ik heb ook altijg gezegt het liefst ongeveer 2 jaar leeftijdverschil maar omdat mijn zoontje helemaal niet makkelijk is en mij ook nog voor de volle 100% nodig heeft heb ik er heel erg over na moeten denken wat de juiste beslissing zal zijn.maar helaas weet ik dat nu nog niet en heb ik besloten moeder natuur te laten beslissen ..

16. Louloulo

Louloulo Fanatiek lid

Oct 28, 2013
    1,249
    6
    38
    NULL
    Belgie
    Ja en stel dat je 2de kindje zo is, wat dan? Daar ga je toch niet van uit.
    Mijn besluit staat voor 98% vast. Die 2% is voor niet voorziene complicatie, en daarmee bedoel ik niet een moeilijk kind.

17. JMay

JMay VIP lid

Feb 22, 2014
    6,685
    0
    36
    NH
    Wij zijn begonnen toen onze dochter 13 maanden was, ik ben blij dat we toen al begonnen zijn want je bent zo maar weer een half jaar veder.
    wij zouden het leukste leeftijds verschil 2 a 2,5 jaar vinden uit ervaring in onze omgeving.
    Hopelijk helpt de natuur een handje mee

18. Schilderijtje

prima hoor:) ieder zijn eigen gedachten geen probleem;)

19. TmrZra

TmrZra Niet meer actief

Tussen mijn kinderen zit straks 6 jaar. En nee , dit vind ik niet erg ;). Heel eerlijk, als het aan mij had gelegen had ik het bij 1 kindje gehouden, maar das een ander verhaal. (en de kleine man is echt heel erg welkom)

Zelf zitten er bij mijn broer en zusje tussen ons allemaal ook 6 jaar en wij zijn 6 handen op 1 buik. Ik voorzie daarom geen problemen. Ben blij dat de oudste zich nu redelijk zelf kan redden en samen met mij kan gaan moederen..

Maar als er minder leeftijdsverschil tussen had gezeten, had ik daar waarschijnlijk wel alle voordelen van ingezien. zoals nog in het ritme zitten van luiers en slapeloze nachten :p

20. Djingo

Djingo Niet meer actief

Het begint me toch wel steeds meer te kriebelen hoor :D.
    En denk ook echt dat onze dochter een broertje of zusje heel erg leuk zou vinden. Ik denk dat we er gewoon voor moeten gaan en maar zien waar het schip strand :).

Share This Page