seks na curretage, wanneer mag het weer?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door mummy, 21 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Wanneer mag je weer seks hebben na een curretage. Mijn VK en gyn zeiden als het vloeien is opgehouden, maar lees ook wel eens over een periode van 2 weken aanhouden. Ik vloei echt nauwelijks meer (meer nog een heel klein beetje afscheiding i.p.v. bloed) en nu vroeg ik me af of dit dus betekent dat alles weer veilig kan of niet.

2. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Ik denk als je geen bloed meer vloeit dat je dan weer veilig kunt vrijen. Zolang je nog een wond hebt, is er de kans op infecties. Dus als het echt niet meer rood, bruin of gelig is.

3. jody

jody Bekend lid

13 mei 2006
    840
    0
    0
    groepsleerkracht
    Ik zou ook even wachten tot je lichaam geen afscheiding meer geeft. Het is een ingrijpende behandeling. Veel succes!

4. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Mummy ben ik ook weer.... ;)

bij gyn geweest en die had eigenlijk zoiets van het lichaam regelt het zelf...
    Ben het ook eigenlijk helemaal mee eens...is alleen ff nu moeilijk omdat er zoveel gebeurt is en je de weg kwijt bent omdat je lichaam je op zo'n dwaalspoor heeft gezet :confused: .
    Ik denk ook als het vloeien gestopt is dat het weer veilig is, maar niet vergeten in het hoofdje moet het ook rustig
    worden :)

Wat moeten wij toch een geduld opbrengen pfff vind je ook niet :(:

5. Niet meer actief

Ik had weer groen licht van de gyn als alles weg was, dus ook het bruin.

6. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    het beste is te wachten tot je totaal niet meer vloeit dit in verband met ontsteking , je hebt tenslotte een wond in je baarmoeder die eerst geheeld moet zijn

bij de een duurt dat iets langer dan bij de ander
    maar ik zou zeker wachten tot je niet meer vloeit

succes en sterkte

7. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    @ Deb,

ik snap wat je bedoeld met die nekplooimeting, niks is 100% zeker dat wist ik ook.
    Wat ik eigenlijk meer bedoelde en belachelijk vind dat vrouwen beneden de 36 deze echo niet krijgen en zo de kansberekening helemaal niet hebben en wat blijkt nu dat toch de meeste kindjes met het syndroom van Down bij jongere vrouwen voorkomen..... terwijl zo'n meting zo gepiept is...
    Tevens zij de gyn toen dat hij ook keek naar het neusbotje of schotje, weet het niet meer precies, dat was bij Down kindjes afwezig
    Misschien ook wel een tip?

liefs

8. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Thanks voor de antwoorden. Ik heb hier bij het stuk waar je een vraag kunt stellen aan de verloskundige gelezen dat je niet mag vrijen als je nog vloeit, maar als het bijna verwaarloosbaar is het wel weer mag. Eigenlijk heb ik alleen echt gevloeid op de dag van de curretage, en daarna nauwelijks. Gister misschien 1 drupje, dat is wel verwaarsloosbaar toch?
    Met zwemmen kijk ik nog wel even uit, zitten momenteel toch wel veel bacterien in die zwembaden, maar ik wilde toch ook weer het gevoel hebben 'verder' te gaan.

Maar wat je zegt Diana, het is ook nog wel onrustig in mijn hoofd hoor. Maar ik vraag me af of dat weggaat voor ik weer verder ga. Die onrust wordt mede veroorzaakt door het feit dat ik nu ongewenst niet meer zwanger ben...
    Dat ik jou hier bij 'zwanger worden' tref, betekent dat dat jullie ook weer nadenken over een volgende zwangerschap?

Groetjes Mummy

9. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi Mummy,

tja de harde kern he ;)
    Klopt wat je zegt, we willen zoooo graag.
    Vooral mijn hubbie heeft dit keer echt zoiets liever gisteren dan vandaag. Maar begrijpt ook wel dat ik ff rust nodig heb, was toch behoorlijk heftig. Stel dat wanneer het toch raak is dan is het ook goed, fantastisch, een beetje z'n beloop laten daar heb ik nu mijn gedachten op gericht....
    Maar voor ons ook nog geen sex, want verlies nog altijd een beetje bruin... en zwemmen was geen probleem volgens gyn maar ja is ook alweer bijna 2 weken :confused: geleden van curretage.
    Ga niet in zwembad maar probeer een hoteltje te vinden bij de zee want wat is het heet hier in het zonnig zuiden :oops:

liefs

10. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Tegen ons is ook gezegd( na de 1e curettage) de 1e 2 weken geen gemeenschap. Nu werd het niet gezegd, maar ik hou dat wel aan. Ik verlies ook nog steeds een beetje bruin :( Maar morgen is het ook net 1 week geleden. Wat ik me wel afvraag, mag je de zee in?( nu zal ik nog niet gaan omdat ik nog bruin verlies, maar voor het geval dat dat wel morgen of overmorgen over is)Ik ben niet zo'n zwemmer maar als ik aan het strand lig met die hitte wil ik wel graag even afkoelen :oops: Je mag de 1e 2 weken ook niet in bad, dat weet ik, zwembad vind ik ook niet alles, maar zee is toch een ander verhaal, vooral zout :)
    Weet iemand dat?
    Liefs, mussie

11. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Geen idee van de zee...

Mijn afscheiding is zo goed als over, dus wat mijn man en mij betreft is dat groen licht ;)
    Onze VK en gyn zeiden allebei dat je lichaam het zelf ook wel een beetje regelt. Dat je nog niet zwanger kan worden als je lijf er nog niet klaar voor is. Wij zijn dat eigenljik al wel :)

12. mussie

mussie Fanatiek lid

5 jan 2006
    2.000
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik denk dat ik morgen maar ff gyn ga bellen om het te vragen van het zeetje :) Bij mij is het vloeien ook zo goed als over maar ik dacht dat je 2 weken moest wachten omdat het toch een wond is. Maar ik vraag het wel ff na.
    Wij zijn er ook klaar voor maar dat zijn we al een tijdje :(
    Ik ga heel hard voor ons allemaal duimen dat we gauw weer zwanger mogen zijn ;)
    Liefs, mussie

13. Diana

Diana Bekend lid

27 jun 2006
    613
    0
    0
    Valkenburg
    Hi meiden,

heb gyn afgelopen vrijdag ook gevraagd over zwemmen en die gaf groen licht, gaat u vooral lekker zwemmen in die hitte zei hij nog...dus en ik ben er niet genadig afgekomen wat vloeien betreft....momenteel alleen nog bruin...pffff
    Ga dinsdag en woensdag naar zee (hotel is al geboekt!), en ga zeker afkoelen ;)
    Maar zee lijkt mij beter als zwembad, vroeger als kind wel eens een kniewond of zo en dat heelde dan ontzettend snel door zoutwater is toch een soort zuivering...is mijn ervaring

groetjes

14. mummy

mummy Bekend lid

26 mei 2006
    664
    0
    0
    Lekker zeg, Diana, er even tussenuit... Wij willen misschien ook nog even weg, na al deze nare weken. Wij willen juist meer richting het oosten/limburg ofzo. Grappig, dat je dus altijd het tegenovergestelde opzoekt... Jullie richting de kust, wij er juist vandaan!

Ik vind het wel verwarrend, dat de gynaecologen en verloskundigen allemaal andere dingen zeggen. Mijn VK waarschuwde juist niet te gaan zwemmen zolang je nog vloeit, dit is nl een teken dat de wond nog niet geheeld is. Blijkbaar gaan anderen er vanuit dat je het sowieso 2 weken moet geven, of je nog vloeit of niet. Ik ga nu wel een beetje twijfelen of we wel seks hadden moeten hebben gisteren :oops: ...

Deel Deze Pagina