Hallo, Ik had een vraagje over de eerste tekenen. Wanneer kan je dingen gaan voelen? Ik ben vanaf vorige week donderdag heel erg moe, had rond die tijd ook een soort steekjes en een trekkend gevoel laag in mijn onderbuik. Nu heb ik steeds overdag het gevoel alsof ik echt niet zwanger zou zijn omdat ik dan nergens last van heb (behalve moeheid), maar in de avonden krijg ik een zwaar gevoel in mijn buik met vlagen. En ook met vlagen een soort lichte kramp. Ook mijn eetgewoontes lijken sinds zaterdag wel te veranderen. Vind ineens dingen niet zo lekker meer als ik eerst vond. Ook zou ik nu ongeveer last moeten hebben van PMS. Ik ben normaal gesproken erg neerslachtig deze periode. Maar ik ben nu vrolijk met soms iets snel geirriteerd, maar heel anders als bij mijn PMS. Dan kom ik niet uit mijn irritatie en nu wel. Ik heb een cyclus van 27 dagen en al 9 maanaden gestopt met de pil. Dit is de eerste poging die we nemen. Ik ben 25 en mijn vriend is 28. Volgens de berekeningen had ik de 20ste mijn eisprong (toen ook steken links in mijn onderbuik) de 18e en 20ste gemeenschap gehad. 6 dagen voor de verwachte menstruatie kan je een test doen van Matcare (ultra gevoelig) die heb ik gister gedaan en bleek negatief te zijn. Kan het zijn dat het zwangerschapshormoon nog niet genoeg aanwezig is en dat daarom de test negatief was? Ik hoop dat u tijd heeft om mijn vragen te beantwoorden. Ik lees hier zoveel verschillende dingen, waardoor ik alleen maar meer ga piekeren . Bedankt alvast! Groetjes
Hoi Fleur24, je kunt idd bij een prille zwangerschpa last hebben van de dingen die jij beschrijft, maar het hoeft niet. Het zegt dus eignelijk niet zoveel. Het kan door de spanning zjin van het voor het eerst proberen dta je deze dingen voelt en iook de tijd van het jaar kan er bij jou mee meespelen. Maar wellicht ben je toch zwanger. Een test zal toch duidelijkheid moeten geven. Dat die nu nog neg is, is omdat het gewoon te vroeg is om te testen. Je kunt het beste echt op de NOD zelf testen, want na een gevoelige test 2 dgn voor NOD doe je er meestal toch nog een op NOD voor de zekerheid en die is eigenlijk betrouwbaarder. Maar dat moet je natuurlijk zelf weten. Groetjes Brigitte