hallo, ik zit met een genant probleem.Ik ben negen weken geleden bevallen,en ik blijf erbij dat mijn vagina niet normaal meer is. Heb het gevoel dat als ik van binnen voel,er iets in de weg zit.schaam me echt mega Ook kwam ik er van de week achter dat ik bij de ingang,een paar harde bobbeltjes heb,die enorm gaan jeuken en pijn doen als je ze aanraakt.Heb er hard in gedrukt om te kijken of het een puistje was,maar volgens mij is het dat niet.Ook nu jeukt het enorm. zijn er meer meiden die dit herkennen? Wilde naar de dokter,maar durf gewoon echt niet.Dat is zo'n hork van een vent,maar zou ik hierover de vk nog kunnen bellen? liefs
ja, zou je kunnen doen, maar die stuurt je denk ik toch naar de huisarts... Is je huisarts niet toevallig met vakantie? Dan kun je fijn naar de vervangende huisarts toe.
nee,ben van de week met de kleine nog bij de huisarts geweest.dus helaas,hij is er gewoon. klinkt misschien heel preuts,maar heb liever dat er een vrouw naar kijkt...
heeft jouw praktijk ook 'n vrouwelijke arts? want als het jouw arts niet is kun je wel vragen of je daar een afspraak mag omdat je met een intiem probleem zit waar je liever een vrouw naar laat kijken. en dat is bij mijn praktijk ook gebruikelijk en wordt dus nooit moeilijk over gedaan.
Misschien zou je je vk nog eens kunnen raadplegen. Zelf heb ik ook nog wat bultjes die pijnlijk zijn en soms jeuken, komt bij mij van de hechtingen. Sommigen zijn bij het verwijderen teruggeschoten in de huid. Ik zou gewoon eens contact opnemen. Kijken wat je vk voor je kan doen en anders toch de huisarts raadplegen.
Het klinkt alsof je wat hard littekenweefsel of wild vlees hebt overgehouden aan de hechtingen. Of heb je die niet gehad?? In principe is de vk tot 6 weken na de bevalling 'verantwoordelijk' voor jou. Maar je zou het toch even kunnen vragen. Ik weet alleen niet of je vk er iets aan kan doen. Misschien kun je via je huisarts (of de vk) meteen een verwijzing voor de gyn vragen..?? Daarbij is het pas 9 weken geleden, dus het kan ook wel zo zijn dat het gewoon nog niet helemaal genezen is. En ik denk ook dat als je (veel) hechtingen hebt gehad na de bevalling, er altijd een litteken zit. Dus of je vagina dan ooit nog hetzelfde wordt..?? Het belangrijkste is natuurlijk dat je er geen last meer van hebt!
heb helemaal geen hechtingen gehad,dus dat kan het niet zijn.voelt echt als een hard knikkertje.ga maandag de vk maar eens bellen,misschien dat die idd even willen kijken.en anders probeer ik een vrouwelijke dokter te vinden.Voel me er echt naar bij,ben echt niet preuts,maar heb zo'n hekel aan me dokter dat ik daar gewoon niet inwendig door onderzocht wil worden! misschien heb ik wel een schimmel infectie,maar dat verklaard nog niet die harde knikkertjes.en als ik met mijn vinder er in ga,dan zit daar ook iets groots wat daar nooit gezeten heeft. ben niet ingescheurd,gehecht of wat dan ook.had alleen iets een schaafwondje maar dat zit/zat op een hele andere plek.
Mijn verloskundige heeft aangegeven dat ik haar altijd zou mogen bellen als er problemen zouden komen na de bevalling. Zelfs tot een half jaar nadien, want veel vrouwen denken dat sommige dingen erbij horen, maar komen er na een half jaar toch achter dat het misschien toch niet helemaal hoort wat ze hebben. Ik denk dus dat je gerust even je verloskundige kunt bellen en haar dit voor kunt leggen.
Hier zij de vlk na een week dat ik voor dingen voortaan bij de HA moest zijn. Had nog wel een gesprek na 6 weken maar in principe moest ik naar de HA. Heb geen last van bulten, maar bij mij is het ook nog niet zoals het was. Heb het idee dat mijn baarmoeder veel lager hangt.
Uitstulpingen in de aders (aambeien) kunnen ook verhard weefsel achterlaten. Dit zou de bultjes, knikkertjes kunnen verklaren. Aambeien kun je ook in je vagina of op je schaamlippen hebben. Dit komt door het harde persen. Ik had ze ook en ze zijn gewoon weer verdwenen. Als je in je vagina weefsel voelt zitten wat er voor de bevalling niet zat kan dat ook een lichte voor- of achterwandverzakking zijn. Verder moet je maar vergeten dat je vagina weer zo wordt als voor de bevalling want dat is bijna bij geen enkele vrouw zo. Als ik jou was zou ik een verwijzing voor de gynaecoloog vragen aan de huisarts. Die is met dit soort dingen toch bekender.
ik herken je verhaal wel! Bij mij zit het voornamelijk meer aan de buitenkant. Na de bevalling ben ik heel erg opgezwollen en had last van aambeien (ben 2,5 week geleden bevallen). Het was zo erg dat ze de knip niet weer konden vinden en vervolgens 1,5 uur met mij bezig geweest zijn om me te hechten. In de kraamperiode had ik de 1e en de 3e keer dezelfde vk. Zij vond dit toch wel extreem en vond het verstandig dat er met 6 weken toch een gynaecoloog na zou kijken (mits het allemaal voor die tijd nog niet weg is). Het is nu wel wat minder maar heb nog steeds bulten en bij mij jeuken ze ook. De vk bereide mij er op voor dat het misschien wel eens operatief verwijderd moet worden. Wil je geen angst aan praten, maar wil wel zeggen dat het wel belangrijk is dat er iemand naar kijkt. Het liefst een gynaecoloog want die heeft er het meeste verstand van (anders zou de vk mij ook niet doorverwijzen naar een gynaecoloog). Ik hoop voor jou, voor mij en ieder ander die er last van heeft het allemaal weer verdwijnt. Ik heb de hoop al wel laten varen dat mijn vagina er weer net zo uit komt te zien als voor de bevalling. Succes!
Als je zo'n hekel hebt aan je huisarts dan verhuis je toch naar een andere praktijk waar wel een vrouwelijke arts is? Heb ik ook gedaan