Naar aanleiding van het topic in Zwangerschap leek het mij leuk/handig om hier een topic over te starten. Ben erg blij met mijn zoontje, echt super gelukkig. Maar baal nog wel van mijn lijf. Hebben jullie ook dingen aan de zwangerschap/bevalling overgehouden waar je niet echt rekening mee had gehouden toen je zwanger werd? Ik baal van : - slappe buik - af en toe urine verlies tijdens hoesten/niesen/rennen
Ik had met veel dingen rekening gehouden, maar niet met een spoedks. Hierdoor heb ik boven mijn litteken een soort klein rolletje erover hangen omdat mijn buik natuurlijk slapper is. Het is al veel minder geworden maar ben bang dat je dit altijd een beetje blijft zien. Verder baal ik enorm van mijn borsten: die zijn een stuk slapper geworden!
de extra kilo's (die ik er nu in december niet eens ga proberen er af te krijgen ) de nog steeds tintelende vingers sex met een condoom (omdat je spiraal niet goed zat en er weer uit moest) de slappere en volgens mij grotere borsten
Een slappe blubberbuik met tijgerprint Borsten die opeens de vallende ziekte hebben gekregen Urineverlies zo af en toe En een onderkant die na een subtotaalruptuur nog wel eens problemen en pijn wil geven. En een 'Fluxus post partum' waardoor ik nog steeds erg moe ben. Maar ik hou ontzettend veel van m'n dochter en heb gelukkig ontzettend genoten van mijn probleemloze zwangerschap.
Gelukkig heb ik er lichamelijk niet echt iets aan over gehouden heowel ik nu nog 4 kilo meer weeg dan voor mijn zwangerschap zie ik dit niet als iets ergs. Ik merk wel dat ik een stuk sentimenteler ben dan eerst. Ik kan soms volschieten om dingen die mij eerder niet zo veel deden. Er ligt echt een zenuw bloot, vooral als het mijn zoontje of ander kindjes betreft. Wat ik vlak na mijn bevalling als een grote verrassing beschouwde was het feit dat ik kennelijk geen controle meer had over mijn eeuh slappe sluitspier Echt de winden vlogen er te pas en te onpas gewoon uit en ik kon er niets aan doen om het tegen te houden.. Ik schaamde me echt zo.. Ik heb er gelukkig ook heel hard om kunnen lachen hoor maar ik verbaasde me dat ik daarover nooit ergens iets gelezen had. Mij arme kraamverzorgster heeft er van uit mijn raam gehangen hihi
ppffff HORMONEN!! ik heb last van de schommeling er van.. en me schildklier speelt weer op..gggrrrr zeer irri jip nooit een huil meisje geweest en nu...hahah een zacht gekookt eitje lijk ik wel. ik heb echt om de 4 a5 weken van die emo dagen...vreselijk...dan voel ik me ook vreemd...maar wel gelukkig maar niet negatief of zo...gewoon vreselijk blij met een vreemd gevoel en emo's ben er voor naar de arts geweest...schijn helemaal normaal te zijn... en vermoeidheid doet ook mee aan die dingen..aangezien ik wisssel diensten heb verklaard het een hele hoop..
ow god jah.. de emotie's Ik kan tegenwoordig zelfs bij Grey's huilen ... en heb idd van die huildagen dat ik alleen maar bij mijn vriend op schoot wil zitten zo ongeveer.. ( is 5 minuten leuk..daarna niet meer heb ik me laten vertellen )
- dat mijn zoontje zo vroeg geboren is en ik het niet naast me neer kan leggen, omdat het allemaal vrij heftig is geweest en ik nog wel een tweede wil (binnenkort, niet nu) - dat ik mijn kilo`s nu nog niet kwijt ben!
Ondanks dat ik flesvoeding geef vanaf het eerste begin, toch nog een toeschietreflex, dus nu nog steeds van die koffiepads nodig in mijn beha! Bah!
Ik had van te voren nooit kunnen weten dat ik zoveel van mijn kindje kon houden!! Zoveel dat ik dingen durf die ik vroeger nooit zou doen, om hem te beschermen.
Ik heb een aambei sinds de bevalling, echt vreselijk! Wat een afknapper.. En die winderigheid herken ik ook wel, alhoewel ik er nu bijna geen last meer van heb gelukkig. Hier de kilo's alweer kwijt, alleen mijn buik is zo slap, het lijkt wel pudding....dus als ik sta lijk ik weer slank, maar als ik ga zitten komt er een prachtige rol tevoorschijn...ik sta veel nu! De zwangerschapsstreep op mijn buik is nu donkerder als tijdens de zwangerschap.. echt lelijk. De vorige keer duurde het een paar maanden voor die streep weer weg was. Blauwe wallen onder mijn ogen, ook niet echt flatteus. Dat krijg je als je al 4 weken niet langer dan 3 uur achter elkaar slaapt... Lang leve de Touche Éclat!
Hier eigenlijk alleen last van haarverlies! Ook heel vervelend... Ow, ik lek ook nog steeds regelmatig melk . Nooit verwacht dat dat zo lang zou duren, ik las overal dat je borsten na een tijdje "zindelijk" worden, nou hier niet!
Na een half jaar borstvoeding te hebben gegeven ben ik helemaal gestopt. Ik had stille hoop dat ze een maatje groter zouden blijven als voor de zwangerschap .... maar helaas! Ze zijn ook niet meer zo stevig (lees: helemaal niet ) Mega aambeien direct na de bevalling, heeft ook wel een aantal weken geduurt voordat ik die kwijt was. De seks was pijnlijk. Ik had door de borstvoeding een erg pijnlijk plekje net aan de buitenrand van mijn vagina. Ben er een aantal keren mee naar de gyn geweest en die zei dat dat door de hormonen kwam. Gelukkig is het nu niet meer pijnlijk.
Volgens de gyn kwam het door de borstvoeding in combinatie met de hormonen. Ik heb er ook echt een half jaar last van gehad. Dus ja, borstvoeding , had er zelf ook nog nooit van gehoord hoor, reageerde net zoals jou toen ik het hoorde.