Freggelgrot Na de bevalling voelde ze wel een beetje wijd, maar na een paar maand wel weer normaal hoor. Ik voel nu geen verschil meer. Heb een knip gehad, en soms bij weersveranderingen voel je het litteken, niet dat het zeer doet maar dan voel je het. Heel raar.
Ik wil sinds een weekje al wel weer (hele zwangerschap geen sex gehad, dan krijg je dat ), maar ik wil eerst wachten tot het bloedverlies helemaal weg is, heb geen zin in een infectie. Het bloedverlies was een week geleden ongeveer al weg, om na een paar dagen weer terug te komen, waarschijnlijk doordat ik meer ben gaan doen. Ben niet ingescheurd of ingeknipt, dus ik maak me geen zorgen. Verder hebben we (ik vooral) in tijden niet zo goed geslapen, dus energie hebben we er wel voor .
Bij m'n eerste had ik na zo'n 8 weken weer seks. Ik had een flinke knip gehad (vacuumpompverlossing), maar seks deed echt geen pijn. Het was wel spannend, omdat ik bang was dat het wel pijn zou doen, maar mijn man deed gelukkig heel voorzichtig en het ging eigenlijk heel goed. Die eerste keer heb ik er niet echt van genoten, omdat je toch gespannen blijft en aan het "voelen" bent of alles nog hetzelfde voelt...Nu voelt de sex naar mijn idee allemaal nog hetzelfde als before, alleen vind ik wel dat de binnenvoering een beetje is uitgezakt zegmaar 8) Ik heb het idee dat het begin van de opening wat wijder is geworden en het voelt ook anders. Maar de grot zelf is weer een mooi steegje geworden, dus daar hoef je echt niet bang voor te zijn.... Bij mijn tweede had ik maar een heel klein wondje, verder geen knip of hechtingen, maar ik heb evengoed weer zo'n 8 weken gewacht. Eerst alles even goed laten herstellen. Ik was bij deze keer lang niet zo gespannen en het ging weer harstikke goed. Down under is er verder niets meer veranderd, alles voelt hetzelfde aan als na de 1e bevalling. Dus zo mooi strak als voor mijn kindjes zal het wel nooit meer worden, maar gelukkig is het ook niet erger geworden na de 2e..