Hoi, Ik (zwanger van de 1e) wil me graag een beetje inlezen in de periode die na de bevalling komt. Maar als ik op zoek ga naar 1 of 2 boeken en resensies lees zie ik door de bomen het bos niet meer. Ik denk dat het handig is om wat te lezen over borstvoedingtips en de fasen waar je kindje door heen gaat. Ik zag Veilig door je kraamtijd, oei ik groei, borstvoeding geven, maar ja om nu alle boeken te moeten aanschaffen lijkt me ook wat overdreven. Heeft er iemand nog andere tips misschien of ervaring met deze boeken? Grtjs
Ik vind persoonlijk Oei ik groei een een stom, vervelend en onbruikbaar boek. Maar dit is persoonlijk hoor... Er staat in in welke week je kindje verveld kan worden, en waardoor het zogenaamd komt... Het kan ook eerder of later, en het kan 1 dag duren of een hele week, dat is wat er staat, je hebt er dus niks aan. Geen enkel kindje is hetzelfde en niet alle kindjes maken dezelfde ontwikkeling mee. Ik heb het boek wel gekocht, maar ben na een aantal pagina's gestopt met lezen, ik vind er echt niks aan. Je kan op Bol een paar voorbeeldpagina's zien. Als ik jou was zou ik naar een borstvoedings-voorlichtingsavond gaan (als die ergens in je buurt is), daar krijg je in princiepe alles te horen en je hebt ruimte om vragen te stellen. Als je echt wilt weten hoe borstvoeding is opgebouwd ed. en daarvan naslagwerk wilt hebben, kan je beter een boek kopen. Ik snap hoe je nu denkt, zo dacht ik er ook over toen mijn meisje nog niet geboren was, ik wilde alles graag alvast weten en lezen, maar nu voelt het allemaal zo natuurlijk... Heel gek om uit te leggen, maar geen enkel boek kan mij nu beter vertellen wat ik moet doen of hoe mijn kindje zich voelt.
Misschien zoiets als Dr. Spock? Ik vind het best bruikbaar en er staat veel in (ook verschillende onderwerpen).
mss kan je eens langs de bib gaan dan moet je tenminste al die boeken niet te kopen en kan je de "saaie" boeken meteen aan de kant leggen.
Als je borstvoeding wilt gaan geven zou ik aanraden om een borstvoedingscursus te volgen. Bij een borstvoedingsorganisatie of via de thuiszorg. Hier wordt beter uitgelegd over het hoe of wat dan dat je uit boeken kunt halen. Veilig door je kraamtijd heb ik al wat posi verhalen over gehoord. Bij de bieb kun je vaak ook van die boeken huren.
Ik heb toen ik zwanger was van de eerste heel wat boeken geleend bij de bieb. Veilig zwanger, veilig bevallen en veilig door de kraamtijd van mariel croon vond ik erg nuttig. En ik had een apart boek over borstvoeding maar daar weet ik de titel niet meer van. Als je borstvoeding wilt gaan geven krijg je ook wel heel veel info van de kraamhulp die heel erg nuttig is. Succes met je zoektocht.
Lees ook wat boeken die betrekking hebben op de periode ná de bevalling! Ik heb ook vanalles gelezen toen ik zwanger was Zelf vond ik 'Je baby van week tot week' (als het al geboren is!), een heel interessant boek! De ontwikkeling van je kindje wordt per week beschreven (tot 24 weken oud) en hoe jij je voelt na de bevalling e.d.
Ik had ook veilig zwanger, veilig bevallen en veilig door de kraamtijd. Hele fijne boeken. Vooral aan de laatste heb je best veel, als de kraamzorg weg is en je toch nog dingen wilt weten. Er staat ook info over Borstvoeding in. Je kunt deze boeken ook via mp of tweedehand via bol wel vinden. Verder vond ik oei ik groei wel een heel leuk boek. gewoon voor de weetjes.
Hoi! Ik heb 'Zwangerschap en opvoeding voor Dummies' gekocht toen ik zwanger raakte. Een boek wat (vind ik) wel nuttige informatie geeft, al klopt niet alles precies met hoe het nu gedaan wordt (maar van welk boek wel?). Het beschrijft iig met humor en geeft ook informatie voor aanstaande vaders. Ik vind 'Oei ik groei' ook een leuk boek, al is het alleen maar omdat ik door de sprongetjes iets heb om de schuld te geven als mijn ventje wat vervelend is . 'Komt door het sprongetje' zeggen we dan maar, ook al is dat natuurlijk nooit te bewijzen en loopt Lucas lang niet gelijk op met de nieuwe vaardigheden. Ik zou zeggen: ga idd naar de bieb, kijk wat boeken door en besluit dan of je iets wilt kopen. Koop vooral niet meerdere boeken. Je zult geeneen boek vinden waar alles in staat en veel informatie uit verschillende boeken overlapt elkaar. Ik had ook een hele erge leesdrang, al heb ik het meeste toch in de praktijk geleerd en was ik de 'boekenwijsheid' weer vergeten (zwangerschapsdementie ). Succes ermee! Liefs!
Ik had ook zwanger voor dummies gekocht. Leuk boek, met veel info, maar geen enkel boek kan je precies "leren" hoe het straks gaat. Elk kind, elke moeder is anders en je kindje schrijft zijn eigen boek wel Je kunt van teveel info ook in de stress raken als het bij jou kindje niet zo gaat. Dat hoor ik veel over oei ik groei. Kijk daar dus mee uit is mijn advies. Vertrouw op je eigen gevoel en intuitie.
Ik heb ook Oei ik groei gekocht en ook ik heb zoiets van... wat moet ik er mee? Soms herken ik er wel wat in, maar meestal kan m'n dochtertje iets al lang of juist nog lang niet en is er dus geen touw aan vast te knopen. Naar de bieb gaan lijkt mij het beste advies. Verder lijkt me een borstvoedingscursus zeer nuttig. Ik heb 'm gevolgd toen mijn dochtertje al een aantal weken oud was (ze lag al die tijd nog in het ziekenhuis ivm vroeggeboorte) en zelfs toen had ik er nog wat aan. Vaak als je informatie over borstvoeding krijgt, dan borrelen er zoveel vragen op. Bij zo'n cursus kun je die vragen dan ook direct stellen. Ideaal. Succes!