Hoi meiden, Ik heb tijdens mijn zwangerschap een hoge bloeddruk ontwikkeld. Daarvoor nooit last van gehad. Op een gegeven moment was het zelfs 170/120 geloof ik en toen hebben ze mijn dochter met 34 weken gehaald. Maar goed, na de bevalling heb ik nog een week in het ziekenhuis gelegen omdat mijn bloeddruk hoog bleef en nu is ie (na 7 maanden) nog steeds hoog. 140/100 ongeveer. Ik doe mijn best om hem te verlagen, ben gestopt met roken, probeer af te vallen en eet bijna geen zout meer. Ik probeer opnieuw zwanger te worden en ben zo bang voor een herhaling... Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen? groetjes Debby
Hoi Debby, Kan het misschien zijn dat je ook al voor je zwangerschap een hoge bloeddruk had en dat deze pas aan het licht kwam tijdens je zwangerschap (en toen nog verder doorgestegen is)? Misschien zit hoge bloeddruk bij je in de familie? Wat zegt je huisarts? Heb zelf ook tijdens zwangerschap een hoge bloeddruk ontwikkeld en bij mij is de onderdruk nu ook nog aan de hoge kant (90, en normaal heb ik een onderdruk van 70). Maar ik weet dus zeker dat mijn bloeddruk voor mijn zwangerschap wel goed was en de verwachting van mijn huisarts is ook dat deze nog verder normaliseert. Heb eigenlijk dus geen tips oid voor je want qua levensstijl doe je het zo te lezen al erg goed ,maar wilde toch even reageren
Sorry meid kan je niet helpen, maar idd msshcien had je al een hoge bloeddruk en kwam je hier pas achter tijdens de zwanerschap? Ik had zelf ook eind van de zwangerschap een te hoge bloeddruk en ben met 38 weken ingeleid hierdoor, dus ik ben ook benieuwd hoe dat nu gaat, met me 2e zwangerschap! Ben nu 5 weekjes zwanger! Succes verder hoopd dat het snel raak is!
Ik had aan het eind van mijn eerste zwangerschap ook een hoge bloeddruk, waardoor ik in het ziekenhuis moest bevallen. Na de bevalling nog wel een half jaar last van gehad, maar langzaamaan ging het toch weer beter. Tijdens tweede zwangerschap helemaal geen last van hoge bloeddruk gehad. Dus... 't hoeft niet zo te zijn .
hoi meiden, thnx voor de reacties. Ik weet zeker dat mijn bloeddruk voor de zwangerschap goed was. Mijn moeder heeft wel last van hoge bloeddruk maar ik heb het regelmatig gemeten en mijn onderdruk was telkens ongeveer 70. Het is ook alleen de onderdruk die hoog blijft. Heb nu een bloeddruk van 120/100. Ik ben ook gestopt met zout eten maar daarvan gaat alleen mijn bovendruk naar beneden...