hier ben ik weer, een dag na de curretage. dank jullie wel voor de lieve antw. ingreep is me erg meegevallen, vloei ook al bijna niet meer maar wel erg moe en hoofdpijn, zal wel door de narcose komen. het ergste nu is het gevoel hebben dat je nu niet meer weet waar je staat, mag je weer proberen? mag het nog niet? uberhaupt weer helemaal opnieuw beginnen! de onzekerheid maakt me nog het meest van slag, de verwerking heb ik al aardig achter de rug, hoewel het natuurlijk nooit helemaal zal verdwijnen. je leest, vooral over gemeenschap na een curettage, zoveel verschillende antwoorden. ik denk dat ik gewoon vooral naar mijn eigen gevoel ga luisteren dat als ik voel dat we er behoefte aan hebben we het gewoon maar weer gaan doen. het is niet alleen het stukje "zwanger willen worden" maar ook gewoon de intimiteit met je partner wat ik mis. het is het meest intieme moment dat je samen hebt waarin je ook je verdriet kwijt kan hoe raar dat ook klinkt, noem het geborgenheid. probeer er nu maar gewoon "luchtig" in te staan en nergens op te hopen, moeilijk... sterkte voor een ieder die zich hier in kan vergelijken... liefs.
Het is inderdaad het meest intieme moment dat je hebt... Zo hebben wij het maandag ook beleefd... Intens, tranen met tuiten en geluk... Sterkte meid!
Hoi Meiden! Ik heb vorige week donderdag een curettage gehad. Met 7.1 weken is het hartje gestopt van onze kleine vruchtje.. Ik werd met 10.1 weken gecuretteerd. Ik voel me eigenlijk heel goed heb af en toe het idee dat ik lichtjes beurs ben van onder maar heb totaal geen pijn gehad gelukkig.. De eerste dag in het ziekenhuis en de dag daarna heb ik rood bloedverlies gehad en tot de dag van vandaag heb ik heel af en toe wat bruin verlies.. Maar nu is ook mijn vraag of ik weer heerlijk intiem kan zijn met mijn partner? Ook wij willen nu het eerst aankomende eitje niet missen zeg maar.. Wat denken jullie zouden jullie het weer proberen als je af en toe wat licht bruin verlies heb? Ik vind zelf dat ik heel goed geholpen ben door de vk en de gyn.. alleen daarna valt het wel een beetje tegen omdat je nergens geen informatie krijg.. Dat is erg jammer vind ik zelf! Ik hoor en deel graag jullie mening en verhaal! Groetjes Jolie
Hoi Jolie, ik ben afgelopen dinsdag gecuretteerd en heb vanaf dag twee niet meer gevloeid. Als ik me meer inspan verlies ik wat bruin en gisteren ook een beetje slijm maar vandaag alleen klein beetje. Vandaag weer intiem geweest en geen bloed gezien na afloop. Zou idd. als je zin hebt en niet vloeit er weer lekker van genieten samen. sterkte nog met het verlies.
Hoi Spring! Wat fijn dat je een reactie stuur! Ik durf meteen weer intiem te zijn.. Voor mij is het 1 week en 2 dagen geleden en ik weet dat het bij iedereen anders is maar als het bij jullie goed ging na 4 dagen dan heb ik er ook vertrouwen in! Is er toen iets tegen jullie gezegd wanneer je weer wel of niet mocht? jij ook nog sterkte met dit verlies het is niet niets allemaal wat er gebeurd, hoever was jij in je zwangerschap?
Hoi jolie graag gedaan hoor. Bij de echo van 8 wekenop 5 jan. was het meteen fout. geen hartje. Daarna eerst een week afgewacht maar wel een afspraak voor een curettage voor 17 jan. Ingepland. Zag op tegen het onzekere wachten. Er is bij ons via een formulier gewezen op geen gemeenschap tijdens het voeien. Dus daarna geen probleem. Mocht je meer willen weten dan kan je mijn blog bekijken maar voel je niet verplicht hoor. Veel sterkte en geniet van het intiem samen zijn.
Heb hier niet echt meer wat te zoeken maar las tot mijn verbazing dat je na een miskraam niet meteen seks mag? is ons niet verteld na onze eerste miskraam van een tweeling door de facilitaire artsen ! wij zijn gewoon weer door gegaan met de laatste icsi poging daarna. Sorry moest het even kwijt .
Mij is verteld dat het beter was om eerst een 'normale' cyclus af te wachten, voordat we weer doorgaan met onze cryo. (Dus twee menstruaties) Dit was om zeker te zijn dat het baarmoederslijmvlies weer helemaal hersteld is. (Ik heb het nog eens nadrukkelijk gevraagd, omdat ik bij niet-mmm-meiden hoor dat het beter zou zijn om één cyclus over te slaan, zodat de conceptiedatum beter berekend kan worden aan de hand van de eerste dag van de laatste menstruatie. De curettage wordt in deze dus niet als menstruatie gezien.) Ik ben 11 januari gecuretteerd, en vloei nog steeds. Al wordt het nu wel wat minder, en is het duidelijk oud bloed. Ik kan het met een inlegkruisje af. On topic: ik kan niet wachten tot we weer mogen. De drie wachtweken tussen mijn missed abortion en curettage kon ik het emotioneel niet aan om seks te hebben. Daarvoor was het niet zo'n feest wegens zwangerschapshormonen. Daar weer voor was het beter van niet omdat we net een terugplaatsing hadden. En daar weer voor was ik hormonen voor IVF aan het spuiten... Al met al inmiddels 3 maanden lauwe hap tussen onze lakens. Ben wel blij om te merken dat mijn zin weer flink terugkomt. Pokke-vloeien...
Heee Katje logisch dat je staat te springen. Ik zie vloeien als dat je minstens een maandverbandje nodig hebt en heb dus niet langer gewacht. Vloeien kan je volgens mij ook op verschillende manieren zien. Anders maar even googlen. Wie weet wordt het dan een hete zondag hihi
Ik verheug me meer op een onbezorgd-alles-erop-en-eraan, dan na afloop het hagelwitte beddengoed weer in de kookwas te moeten gooien...
Haha daarom heb ik zwarte lakens en vrijen we in het donker Gisteren na afloop geen bloed te bekennen ook niet bij verloofde dus de omotest was geslaagd
Zwarte lakens geeft juist witte vlekken, die statistisch gezien toch vaker voorkomen dan rode... Smeerkees!
Ik heb gisteren een curettage gehad.... Ik vind het zo moeilijk dat ze geen informatie geven over hoe en wat. Op sommige forums zie je dat je niet direct na een curettage mag aantellen en sommige gyn zeggen van wel. Ik weet niet of ik meteen weer wil aantellen, vind het allemaal toch erg moeilijk! Maar ik wacht totdat ik geen bloedverlies meer heb, dan weer seks. Ik vraag me af of het de eerste keer dan niet pijnlijk is? Ik lees ook dat sommige na de 1e keer seks na een miskraam erna bloedverlies hebben??
Kinderwens allereerst heel veel sterkte met dit verlies. Je moet vooral luisteren naar je gevoel. Als het emotioneel te zwaar is zou ik zeggen wacht er nog mee. Zelf heb ik geen pijn ervaren maar dat komt waarschijnlijk ook omdat ik na de curretage geen pijnklachten heb gehad. Iedereen doet en beleeft het toch op haar eigen manier. Door mijn leeftijd is wachten ook niet echt een optie dus dan ga je er ook weer sneller voor. Sterkte...
Ook ik kan inmiddels melden dat de eerste keer na de curettage zonder ongemakken verlopen is. Er is in principe geen reden waarom je er niet meteen weer vol voor zou mogen gaan, maar mijn gyn vertelde me dat veel mensen die dat van plan zijn, toch besluiten om nog een maandje of wat rust te nemen. Het schijnt er emotioneel harder in te hakken dan wat je kunt overzien, ten tijde dat je er nog middenin zit. Mocht je geen maand willen verspillen, hou er dan rekening mee dat je eerste cyclus na een curettage tot een maand langer kan duren. Dat heeft ermee te maken dat eerst het HcG uit je lichaam moet zijn, pas dan gaat er weer een nieuwe eicel rijpen. Dit gaat bij de een sneller dan bij de andere. Mijn tip: heb de eerste maand gewoon sex omdat je dat wil. Kijk niet op de kalender, maar 'wordt eerst weer vriendjes met je eigen lichaam'. Misschien heb je geluk, en time je precies goed zodat je toevallig de eerste eisprong alweer meepakt. Zo niet, dan kun je de maand erna weer écht met een schone lei (en normale cyclus) verder. Mocht je écht geen maand willen verliezen, dan zijn (een hele stapel) ovulatietestjes misschien een optie. Ik ga af en toe temperaturen. Niet om exact mijn eisprong te vinden, maar om globaal te weten wanneer deze gesprongen is, en ik ongeveer mijn menstruatie kan verwachten. Sterkte met alles.
Geloof dat ik 1 van de weinige ben die er echt totaal geen zin in heeft! Mijn hoofd staat er echt totaal niet na. Ik heb ook pas 9 febr een afspraak bij de gyn ( 6 weken na curettage) en dan gaan we pas weer verder met medicatie enz.
Ik sta echt een beetje voor een dilemma: Bij 7.6 wkn zwangerschap, zagen we bij de echo dat het niet goed was, een missed abortion. Ik heb toen besloten om het af te wachten en bij 10.6 weken is de miskraam vanzelf op gang gekomen. Dit was vrij heftig, maar ik ben het vruchtje in z'n geheel verloren. Na 1 week had ik een controle in het ziekenhuis en alles was schoon. Ik heb daarna nog bruinverlies gehad tot en met 10/11 dagen. Nu heb ik vandaag (12 dagen na het begin van de miskraam) een zwangerschapstest gedaan en die was helemaal negatief. De ovulatietest begon alweer licht te kleuren, dus dat zou betekenen dat we deze week weer aan de slag kunnen gaan. Wat denken jullie? Is het verstandig om zo snel na de miskraam weer zwanger te raken? Ik moet er wel nog even bij zeggen dat ik vanaf dag 6-7 na de miskraam tot nu heel erg last heb van een drukkend gevoel onderin de vagina. De gynaecoloog heeft hier echter naar gekeken en er was niets vreemds aan de hand, alleen de slijmvliezen waren nog wat opgezet (1 wk na de miskraam). Ik heb dit gevoel wel nog, maar ik denk dat ik er maar gerust in moet zijn, dat de gynaecoloog alles heeft nagekeken, toch? (Via uitgebreid inwendig onderzoek en inwendige echo).
Hey, heb een vraagje. Heb vorige woensdag na 4 weken een miskraam gehad. het vloeien is heel gek verlopen maar aangezien ik nog geen miskraam gehad had weet ik ook niet of het allemaal zo moet zijn. eerst wat roze verlies tegen de avond aan een heel hoopje bruinig slijm ( sorry voor de details) en nadien was het gewoon bruinverlies gepaard gaande met felle rugpijn en buikpijn, een plofje in de buik en roder bloedverlies. Gisteren was het vloeien voorbij en zijn we weer intiem geweest, nadien vers bloedverlies maar dat is weer over maar nog steeds krampjes in de onderbuik. Wat kan dit zijn? groetjes