Hallo iedereen, mijn man en ik proberen inmiddels vijf maanden om zwanger te raken. Aangezien ik een onregelmatige cyclus heb weet ik niet wanneer mijn eisprong eraan komt. Vandaar dat wij reeds 3 maanden om de andere dag vrijen (te beginnen vlak na mijn maandstonden tot de volgende maandstonden). Toch ben ik nog steeds niet zwanger. Ik begrijp niet hoe dit kan!? Als je om de andere dag vrijt moeten dat zaad- en eicelletje elkaar toch tegenkomen? Of is het normaal dat het toch zo lang duurt? groetjes!
Helaas kan het lang duren meid... Een groot gedeelte van de vrouwen is binnen het jaar zwanger, een ander deel moet nog langer wachten. Zolang je nog lekker binnen dat eerste jaar zit, moet je je vooral geen zorgen maken meid. Probeer lekker ontspannen genieten van deze bijzondere tijd samen! Succes, Josien
Ja, helaas werkt het zo! Ik dacht in het begin ook van "ik ben zo zwanger" maar daar ben ik nu wel achter! Maar ik probeer niet te stressen en positief te blijven, mijn tijd komt nog wel dus ook voor jou. Je kan het toch niet beinvloeden en ik denk dat het vanzelf wel een keertje lukt. Nadat een eicel en zaadcel zijn bevrucht kan er onderweg nog veel misgaan dus houdt vooral goede moed en veel succes!
Valt tegen hé... Moet je maar eens kijken naar het verhaal "we vrijen al jaren vrkeerd'. toen is bij mij het besef gekomen van gewoon regelmaig te vrijen en stilletjes af te wachten. Al merk ik best zelf ook wel dat dit neit elke maand even gemakkelijk gaat. Eerste keer was ik na 1 ongi zwanger, tweede keer na 3 ongi's en zelfs voor een derde geeft dat geen extra kansen op een snelle bevruchting. Centrale term in dit topic: WACHTEN Sorry meid, er zit niets anders op LiefsKitty
tja zoals je wellicht weet kan het wel een tijdje duren eer je zwanger bent want het hangt natuurlijk niet alleen maar af van op het juiste tijdstip vrijen....ook het zaadje en eitje moeten natuurlijk wel bij elkaar "passen" daarbij zou je eens kunnen beginnen met tempen of ovu testen gebruiken als je ongeveer weet wanneer je je eisprong zou moeten hebben... sommige vrouwen raken zwanger tijdens hun menstruatie dus tja je weet het gewoon niet meid...ik zou zeggen heb geduld meer kan je op het moment niet doen...enne 5 mnd is nog niet zo heel lang hoor...
Hoi Angel, jammer dat het nog niet gelukt is, maar zoals de anderen ook al zeggen is het nog geen tijd voor paniek Je hebt elke cyclus zo'n 20% kans om zwanger te worden, heb ik wel eens gehoord. Dat telt jammer genoeg niet bij elkaar op (in de zin van 5 cycli x 20% = 100% kans op zwangerschap)... Maar: volgende ronde weer nieuwe kansen, dus probeer er plezier in te houden en wie weet! Groetjes, Chantico
Hoi, 5 maanden bezig zijn om zwanger te worden voelt lang, maar meid helaas hebben we het niet voor het zeggen. Probeer er in ieder geval achter te komen of je wel eisprong hebt door middel van tempen of ovulatietestjes. En heb je wel een regelmatige cyclus. Wij zijn ook al een tijdje bezig en na 1,5 en 2 jaar zwanger geraakt. Helaas geeindigt in miskraam, maar we geven niet op en gaan met veel vertrouwen verder. Veel sterkte en succes. gr vruchtje
5 Maanden voelt lang maar is het niet. Blijf rustig, geen paniek, hoe moeilijk 't ook is. Belangrijk is het spontaan te houden. Het klink mij als 'we moeten iedere 2 dagen vrijen want ik wil per direct zwanger worden' in de oren en dat is niet de manier om zwanger te worden. Geniet van wat je nu hebt, van jullie samen ook vooral, want straks heb je daar minder tijd voor. Vrij spontaan als de zin en passie ervoor is, niet omdat het moet. En maak je het eerstkomende half jaar zeker nog geen zorgen. Die tijd heb je gewoon minimaal nog om spontaan, met de nadruk op spontaan (dus niet onder stress met het idee dat het nú móet lukken) zwanger te worden.
Ik snap je helemaal! Van mijn beide kids ben ik al zwanger geraakt van een keer onveilig vrijen. En nu zijn we al weer 6 maanden (vandaag precies!) bezig. Ben juist later gestopt met de pil omdat ik steeds zo makkelijk zwanger werd en ik niet uitgeteld wou zijn rond mijn man en zoons verjaardag! Achteraf heel stom geweest natuurlijk, maar ondertussen zijn we dus al 9 maand verder sinds we besloten voor die derde te willen gaan! En mijn lange onregelmatige cycli helpen ook niet erg dan. Dan duurt alles echt wel heel lang hoor! 5 maanden is niet zo lang, maar als je 'gewend'bent om snel zwanger te kunnen raken, duurt elke maand langer heeeeeeeel lang! Ik snap je echt! Sterkte met wachten! Liefs Tezzz
ik heb ook een maand gehad dat ik trouw om de andere dag geklust heb en niet zwanger... afgelopen ronde heb ik rond mijn ei 4 dagen achter elkaar geklust.....en zie resultaat!
Irritant hè? Jaren ben je voornamelijk bezig een zwangerschap te voorkómen en als je dan hebt bedacht dat een kindje erg welkom is, merk je dat je niet zomaar ineens zwanger word. Pas als je een jaar bezig bent en je bent nog niet zwanger, dan kan je eens gaan informeren bij de huisarts. Dus dat duurt nog wel ff.... Succes & geef de moed niet op!
Als ik jou was zou ik ovulatietesten gaan gebruiken. Je weet dan wanneer je vruchtbare dagen zijn, en hoeft niet zo verplicht te vrijen. Dat is funest voor je sexleven.
Ja ik ken het gevoel.. Wij zijn ook al 5 maanden bezig en elke maand is weer een teleurstelling.. Ik gebruik ook al 2 maande ovu testen en vind ook mijn ei, maar tot nu toe ook zonder succes.. Maar heb ze net weer besteld en gaan gewoon weer met goede moed er tegenaan... Het komt wel wanneer het komt denk ik dan! Succes.. gr naatje 8)
Hoi Angel, 5 maanden is inderdaad lang als je iets heel graag wilt. Ik kan me alleen maar aansluiten bij wat de rest van de meiden hebben gezegd. Probeer je geen zorgen te maken en houdt het klussen leuk, laat het geen verplichting worden. Ikzelf heb genoeg rondes gehad dat we verplicht gingen klussen omdat ik in mijn vruchtbare dagen zat maar helaas steeds zonder succes. Het legt een extra druk op je en als je dan toch niet zwanger bent aan het eind van je cyclus ben je ook nog eens extra teleurgesteld want 'je hebt toch in de goede periode geklust?'... Gun jezelf de tijd en als het moment daar is gebeurt het vanzelf. Veel succes, Vanilia
Hoi Angel, Ik kan me goed voorstellen hoe je je moet voelen, na 5 maanden proberen om zwanger te raken, zou je toch denken dat dit moet lukken. Helaas is dit niet altijd het geval. Wij zijn ook al weer 10 maanden aan het proberen om zwanger te worden, maar tot nu toe geen succes. Probeer gewoon rustig af te wachten en je niet te veel zorgen te maken, het komt wel wanneer het wil. Probeer gewoon lekker te genieten van het klussen en leg niet te veel de nadruk op het per se zwanger willen worden. heel veel Succes, Parels
Hoi! Ik ben misschien inderdaad wat ongedulig. Ik hoor thans in m'n vriendenkring en bij familie zoveel verhalen van mensen die onmiddelijk zwanger zijn. Wij kennen slechts één koppel dat 3 maanden heeft moeten proberen, bij de rest lukte het van de eerste keer ! (zeggen ze, want ik begin mij toch wel af te vragen of dit allemaal niet gelogen is) alvast bedankt iedereen voor de leuke reacties!
Nou 5 maanden vind ik dus echt niet lang hoor, sorry maar ik denk dat je nog niets te klagen hebt. Er zijn hier veel meiden die al langer als een jaar bezig zijn en ook altijd om de dag klussen. Zonder resultaat. Wacht het magische jaar eerst maar eens af.
Sunny cloud ik ben het met je eens, volgens mij roepen mensen te snel 'het was gelijk raak'. Snap ook niet waarom dit nodig is, heb je iets te bewijzen ofzo? Tuurlijk is er dan een grote groep die 'onzeker' wordt, en eigenlijk om niks want een jaar proberen is gewoon heel normaal. Waarom kunnen we onszelf de tijd niet gunnen en waarom moet het gelijk na 3 keer proberen al raak zijn? Vanilia
Je hoort vaak ook alleen maar de 'succesverhalen', als iemand al wat langer bezig is, zal die het heus niet van de daken schreeuwen. En degenen bij wie het meteen raak is, die zijn daar vaak nogal (onterecht) trots op. Dat geeft dus een vertekend beeld.