seks om de andere dag en nog steeds niet zwanger?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door angel X, 25 nov 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Toen we het een keer niet verplicht deden, en het weer eens leuk met elkaar hadden, was het raak. Misschien toevallig, maar ik denk van niet. Uiteindelijk zijn wij 14 maanden bezig geweest.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bij ons was het ook raak toen we er niet zo mee bezig waren. Ik had de leo behandeling gehad en verwachtte nog geen eisprong, maar voor de zekerheid en voor de leuk toch maar gaan klussen, de maanden ervoor was het zo verplicht. Bij ons was het raak na 1,5 jaar, de 5e eisprong.

3. Miepie80

Miepie80 VIP lid

6 mei 2007
    8.101
    4
    0
  4. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Zulke dooddoeners..dat je je er even niet op moet focussen..
    Nee dat heb ik al te vaak gehoord! en die opmerkingen zijn zo pijnlijk!
    Na 90 rondes hebben wij heus niet elke ovulatie zitten focussen. Heb jaren niet meer getempt en niks bijgehouden en nog is het niet gelukt.
    Dus nee, a) je bent nog niet zo lang bezig om je zorgen te gaan maken en b) er zijn veel meer oorzaken dan je denkt en het blijft natuurlijk een wonder waar bij alles gunstig moet zijn.

5. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Ik zou die verhalen inderdaad maar met een korreltje zout nemen. Wellicht zijn deze stellen eerder gestopt met de pil en tellen ze pas vanaf dat ze "echt" aan het proberen zijn. Het is een dooddoener, maar wees geduldig en geef niet op.

6. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Bij ons was het zo dat we 2 rondes geklust hadden zonder resultaat (achteraf gezien waarschijnlijk op de verkeerde dagen, maar goed, dat is achteraf) en toen we zoiets hadden van: we zien wel, hebben we 2x sex gehad in een hele maand (karig he) en wat denk je. ZWANGER!

Ik zou er niet teveel druk op leggen, het komt meestal vanzelf.

7. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Gisteren zei mijn huisarts dat elke dag echt het beste is. Dat dan de spermacellen zich snel vernieuwen en sterker zijn.

8. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    Daar zijn de meningen over verdeeld. Volgens mij moet je het gewoon doen wanneer je echt zin in elkaar hebt, dan is je lichaam in de meest optimale staat om te presteren en zwanger te raken. Statistisch gezien moet dat 2 tot 3 keer per week wel lukken. Al dat verplichte geklus is helemaal niet bevorderend voor je vruchtbaarheid!

9. Enise

Enise Fanatiek lid

4 jan 2007
    3.996
    0
    0
    Noord-Holland
    Daar heb je ook helemaal gelijk in. Daarom letten wij er niet meer op. In het begin deden we het meer, maar dat hou je ook niet lang vol :)

Gewoon doen wanneer je er zin in hebt!

10. Mamawannebe

Mamawannebe Fanatiek lid

12 apr 2007
    1.090
    0
    0
    Directiesecretaresse
    's-Hertogenbosch
    @Enise: je gaat er toch anders naar kijken zodra je langer dan een jaar bezig bent ;). Veel succes!

Het lijkt me overigens niet goed voor je relatie om dagelijks of om de dag "verplicht" te vrijen, volgens mij wordt je dan langzaam gek. Een vrouw heeft in haar vruchtbare dagen als het goed is toch een natuurlijke drang om te vrijen, dus als je in je achterhoofd houdt wanneer je vruchtbaar bent en op de dagen vrijt wanneer je er zin in hebt ... volgens mij ben je dan op de goede weg.

11. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tja, wij hebben dus wel om de dag/2 dagen 'verplicht' gevreeen, als je geen eisprong hebt, wil je ook dat ene eventuele eitje niet missen.... Gelukkig hebben we ook metingen gehad waardoor je weet wanneer je ongeveer aan de bak moet.

Maar als je gewoon een cyclus hebt, moet je het, vooral het eerste jaar, gewoon lekker doen wanneer je zin hebt. Wel is 2 a 3 keer in de week handig, maar als je het maar 1x doet op het goede moment, kan het ook lukken!

12. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    gaat mij net zo .. ook al 3 maanden om de dag... ga je wel aan jezelf twijfele hoor.. heb nu geen zin meer! :rolleyes:

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Hoi Dagmar,
    ik kan wel tegen je zeggen dat je echt niet aan jezelf hoeft te twijfelen, dat ook als alles gezond en goed getimed is het nog steeds een kleine kans is dat er bevruchting plaatsvindt, maar ja, ik ken je gevoel en weet dat zulke opmerkingen weinig oplossen...
    Sterkte!

14. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Wij zijn nu ook langer als een jaar bezig. En vrijen om de dag of 2 dagen. Oef wanneer is het nou zover?

We vrijen meestal savonds voor het slapen maar soms vraag ik me af of we niet ook eens sochtends kunnen vrijen (gewoon géén tijd voor i.v.m hele vroege diensten van man) voor een resultaat? :rolleyes:

15. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    ik denk dat de tijd niet uitmaakt hoor... maar heb je verder ook andere dignen geprobeerd? kussen onder de billen... 1e uur niet naar de wc gaan...

16. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Kussen onder de bips, benen omhoog. Ja.

Maar zoals je zegt 1uur niet naar de wc, soms. Maar meestal heb ik zo'n drang ook al ben ik van te voren naar het toilet geweest.

En ook blijf ik nooit als 15 min met de benen opgetrokken, volgens de h.a zou het voldoende moeten zijn als je 10min blijft liggen....

Ik weet het allemaal niet meer hoor...... pfff... :(

17. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    Na de sex moet je je blaas legen, anders krijg je blaasonsteking.
    Wat binnen zit zit binnen, als het niet houdt als je gaat plassen dan is het toch niet oke ;).
    Plassen komt uit een ander gaatje dan waar ze zwemmers in gingen ;).

18. bloempje0

bloempje0 Actief lid

5 nov 2007
    328
    0
    0
    Dat is waar :)

19. Peppep

Peppep Actief lid

11 nov 2007
    321
    0
    0
    door sex verhit je de plek waar je urine doorheen gaat. Hoge temperatuur daar kan leiden tot blaasontsteking. Ik deed het voorheen ook niet maar met een ontsteking in je lijf zwanger zijn lijkt me ook niet prettig.

20. dagmar1974

dagmar1974 Bekend lid

2 okt 2007
    908
    0
    0
    Kampen
    hmmmm ja daar zit wel wat in... pffff weet ut ook niet meer hoor.. je hoort ook zoveel verschillende dingen..
    ik moet wel zegggen dat ik laatste tijd wel veel jeuk van onderen heb... maar dat heeft niks te maken met een blaasontsteking.. maar kan dat daar vandaan komen dan ook?

Deel Deze Pagina