Seks tijdens de zwangerschap

Discussion in 'Zwangerschap' started by Fleetwood, Feb 9, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben eens benieuwd hoe de seks bij jullie verloopt nu je zwanger bent. Hier is de frequentie gedaald van +2x per week naar nu 1x per week. Dat valt gelukkig nog mee.

Wel ligt het aan mij. Na de misselijkheid ging de frequentie naar het oude, maar nu mijn buik groeit merk ik dat ik het lastig vind. Mijn man vind mij nu prachtig en ik vind het ook wel mooi hoor, zwanger zijn. Ben ook beretrots op mijn grote buik. Maar het is niet bepaald... eh, sexy. Ik kan de zwangerschap en seks niet gemakkelijk los van elkaar zien. Man wel. Wat ik bijzonder vind, omdat de boekjes vol staan met de lectuur dat de man het vaak moeilijk vind.

Nu blijk ik een ijzertekort te hebben, dus mijn energie is niet wat het geweest is (zal wel snel weer komen) en heb ik een lichte BI maar toch gaat dat prima. Merk dat ik met die 1x per week toch blij ben. Maar oh, die drempel over om mijzelf sexy te vinden. Normaal geen probleem mee (man en ik hebben een heel fijn seksleven!), maar hoe ga je om met die grote buik? Herkenbaar voor iemand?

2. angel071986

angel071986 Bekend lid

Mar 24, 2013
    721
    113
    43
    wij hebben het ook lang volgehouden tot 32 weken 1x per week, maar je buik gaat steeds meer in de weg zitten, helaas haha. Toevallig vanmorgen nog even gezellig gehad, maar voor mij was dat niet echt meer handig, dus ik denk dat dit voorlopig de laatste keer was ;). Mijn vriend heeft er verder geen problemen mee, vind het wel mooi....waar ik niks van snap haha

3. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

Mar 2, 2013
    3,295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier beetje wisselend, maar minder vaak dan voor de zwangerschap. Ligt dr n beetje aan dat ik wel s flinke kramp heb gehad na de sex en vind het niet zo opwindend als de baby mee zit te schoppen.. Maar goed, we hebben iig nog sex;)

4. Tweekids

Tweekids VIP lid

Aug 26, 2012
    13,148
    330
    83
    Female
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Doggy haha , nee even serieus dit is voor ons de beste manier. Zo zie ik mijn buik niet en vriend ook niet alhoewel hij het geen probleem vind. Wel krijg ik na een orgasme een hele harde buik die erg onprettig is daarom dit standje zodat vriend niet perongeluk teveel op mijn buik leunt want dat is echt vreselijk. Verder probeer ik me verstand gewoon even op 0 te zetten. Maar vergeet vooral niet, het is niet verplicht he seks hebben.

5. maanvrouwtje

maanvrouwtje Bekend lid

Dec 26, 2010
    884
    0
    0
    Wij hebben de afgelopen weken eigenlijk geen seks mogen hebben vanwege een hematoom. Maar nu toch weer begonnen. Denk dat we even vaak seks hebben als anders, op de afgelopen weken na. Ik voel me juist extra sexy vanwege m'n borsten die nu lekker vol zijn (na 2 zwangerschappen was daar weinig van over).

Bij andere zwangerschappen geen last gehad van m'n buik die in weg zat, bepaalde houdingen die je niet meer doet alleen...

6. mams1

mams1 Fanatiek lid

Oct 16, 2013
    3,121
    800
    113
    Tot een week of 10 vind ik t gewoon dood eng ook al weet ik dat t nergens op slaat!
    Man is behoorlijk gefrustreerd maar heeft maar ff pech
    Vorige zwangerschap vanaf week tien tot week 39 ook ong 1x per week

7. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    Laat ik zeggen dat wij altijd heel veel seks hadden. En vooral van mij af.
    Nu ik zwanger ben heb ik zo geen zin en moet ik mezelf echt dwingen. Laatste twee weken gaat het beetje bij beetje beter maar zoals het was , is het echt niet hoor ;)

Ben benieuwd of dit zo blijft :p

8. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

Apr 25, 2011
    6,047
    2,914
    113
    't Gezellige Brabant
    Hier is de frequentie echt gedaald naar 0,0, van mijn kant. Echt, ik kan 'm niet eens tegen me aan dulden. Als ik z'n voeten 's nachts al voel, gaan al m'n nekharen overeind staan. Ik wil echt niet, ook geen aanraking. Buiten mijn zwangerschappen om, helemaal niet hoor :)

9. Budgie

Budgie Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    1,721
    8
    38
    Hier 2 á 3 keer per week. Wel wat "rustiger" dan normaal ;)..

Ik heb nog een redelijk bescheiden buikje (1e kindje en nu 20w). Zelf was ik al niet zo stevig, dus zit nog niets in de weg. Hier komt er vooral van mijn kant, bespring m'n vriend het liefst elke dag :). Gelukkig weet ik me redelijk te beheersen haha

10. Lieke1989

Lieke1989 Niet meer actief

Hier is mn libido een stuk minder dan normaal,jammer de vorige keer was die juist veel hoger.

11. Inky85

Inky85 Bekend lid

Feb 3, 2014
    571
    3
    18
    Hier ook minder vaak als voorheen, maar toch bijna elke weekend nog wel. Paar weken geleden bloeding gehad tijdens de sex, hier toen wel van geschrokken. Maar was gelukkig niks aan de hand (bloedvaatje geknapt). Vind het nog wel fijn en voel me nog wel sexy, maar nu wel andere standjes ivm dikke buik; met name zijlig.

12. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

Jul 28, 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Ik zou graag vaker willen, maar mijn man heeft een libido van 0 op dit moment.
    Ben bang dat ik nog wel een maand of 4 geduld zal moeten hebben.

13. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

Jan 7, 2013
    5,719
    477
    83
    Hier ook de zin in sex gedaald naar het vriespunt. Maar omdat ik nog chagrijniger word van een mopperende man naast me in bed dwing ik mezelf er toe. En als we eenmaal bezig zijn geniet ik ook echt. We doen het alleen op 'zijn hondjes' want bij andere standjes zit mijn buik in de weg. Mijn ervaring bij de vorige zwangerschappen is dat ik juist in de laatste weken ontzettend veel zin heb. Afwachten of het nu ook zo gaat.

14. Lumiere

Lumiere Fanatiek lid

Dec 11, 2012
    3,622
    593
    113
    doktersassistente
    Brabant
    Hier ook ong 1x per week, soms 2x als vriend geen avonddienst heeft want dan slaap ik al als hij thuiskomt. Eerste 20wk vond ik het heel eng, hij raakte voorheen heel vaak mijn baarmoedermond en ik was heel bang dat hij die open zou stoten waardoor ik een miskraam zou krijgen. Ik gespannen, hij gespannen, niet echt romantisch. Maar nu ben ik niet echt bang meer, miskramentermijn is voorbij en vriend is veel voorzichtiger geworden. Mijn buik is al groot, maar hij boven lukt nog wel, hij steunt op zijn handen. Andere standjes deden allemaal pijn bij mij, als ik boven ging van die schrijnende pijn bij plassen erna. We zien wel hoe lang het nog lukt haha

15. HuiBooBee

HuiBooBee Fanatiek lid

Feb 1, 2011
    4,355
    72
    48
    Wisselt per week. Maar gemiddeld 1 keer per week.
    Voorheen was dat 3 tot 4 keer per week. Mijn libido ligt/zit/hangt in de vrieskast.
    Zijn libido is denk ik met de mijne mee :p.

16. blues

blues Actief lid

Jun 29, 2011
    370
    6
    18
    Ik merk dat het hier steeds lastiger word met buik die in de weg zit. Daarnaast vind VL het ook spannender worden omdat de baby inmiddels best hard schopt en hij bang is, hierdoor ik hij ook minder opgewonden. Zelf voel ik me naakt ook minder sexy.. Nu doen we het ong 1x per week.

17. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

Aug 10, 2010
    11,954
    31
    48
    Female
    Publieke sector
    De afgelopen weken 0,0

Nu sinds 1 a 2 weken begint het weer wat te komen. EN mijn ervaring is dat ik er nu van moet genieten, aangezien mijn man het later in de zwangerschap niet meer leuk vindt. Hij is dus wel een man die het maar raar vindt.

Gaat dan beginnen over deukjes in het hoofd :p

18. Toto

Toto Fanatiek lid

Mar 21, 2008
    2,061
    9
    38
    Mijn vriend vind het geen fijn idee om te sexen tijdens de zwangerschap. Bang dat hij het kindje beschadigd. Bij onze dochter ook na de posi test geen sex meer gehad tot ergens 2 maanden na de bevalling.

Met deze zwangerschap ook geen sex meer gehad na de posi test, maar dat ligt voornamelijk aan mij. Veel te moe en misselijk. Ik begin me eindelijk weer wat beter te voelen, dus hopelijk is viendlief inmiddels over zijn angsten heen....

19. Mama tuttebel

Mama tuttebel Fanatiek lid

Jul 23, 2013
    1,212
    0
    0
    In het noorden.
    Hier doen we het nog even veel als voor de zwangerschap. 1 a 2 keer per dag meestal. Soms slaan we wel eens 1 dag over maar dat komt zelden voor. Wanneer we gemeenschap hebben vergeet ik eigen dat ik zwanger ben. Alle standjes gaan nog prima....maar meestal ga ik bovenop nu.

20. Beepje

Beepje Fanatiek lid

Feb 14, 2013
    2,310
    9
    38
    Hier tot nu toe geen frequentie meer gehad hihi.
    Na anderhalf jaar als konijnen te keer te zijn gegaan ben ik er nu wel even klaar mee.....hahaha

Share This Page