Hallo, Ik zou deze week 9 weken zwanger zijn van de 1e. Afgelopen woensdag hebben we de 1e echo gehad en daarbij was een vruchtje te zien, maar deze was te klein om nu te beoordelen. Er was ook geen hartactiviteit te zien. Over 2 weken moeten we terug komen, als het vruchtje dan niet gegroeid is, is het een miskraam. De verloskundige was heel reeel en heeft ons uitgelegd dat we hier rekening mee moeten houden. Nu is mijn vraag hoe het kan komen dat het dan blijft zitten en het niet vanzelf weggaat. Wat gaat er gebeuren als het niet goed blijkt te zijn, maar het wel blijft zitten? Komt de normale cyclus daarna weer op gang en is het dan verstandig om nog even te wachten met de volgende zwangerschap, of kan dit gewoon gelijk daarna weer? Klopt het dat je dan extra vruchtbaar bent net daarna? Sorry voor de vele vragen, maar het blijft nu zo onduidelijk...
Hoi Victoria 25, je lichaam maakt gewoon nog het zwangerschapshormoon aan omdat het gele lichaampje (waar het eitje uit komt) er nog zit of een hele tijd heeft gezeten. Je lijf heeft nog geen tekenen gehad dat het kindje overleden is of er noiit heeft gezeten. Hoe het chemisch precies werkt, weet ik niet, maar het komt heel vaak voor. Als je inderdaad een zwangerschap hebt die niet goed is, dan kun je de natuurlijke gang afwachten, want je lichaam krijgt het wel een keer door, maar dat kan wel weken duren. JE kunt ook via de gyn de zwangerschap weg laten halen. De dag van een miskraam of van een curettage is weer de eerste dag van je cyclus. Je kunt dan ook weer gerust proberen zwanger te worden, ook zonder eerst een menstruatie af te wachten. en extra vruchtbaar wil ik niet zeggen; je hoort wel vaak dat het de cyclus erna weer lukt, maar ik heb geen odnerzoek gelezen waarin dat wordt bevestigd. Groetjes Brigitte
Ik lees momenteel zoveel verschillende verhalen over wanneer een miskraam vanzelf op gang komt. Is daar ongeveer een gemiddelde voor? Waarschijnlijk is ons kindje niet ouder geworden dan 5-6 weken. A.s. woensdag zou ik 11 weken zwanger zijn... Hoelang zou ik nog moeten wachten tot het allemaal vanzelf op gang komt?
hoi als het al in een vroeg stadium mis is gegaan en het is nog niet vanzelf gekomen, is de kans dat het nog vanzelf gaat komen klein. Ik zou maximaal nog 1 week wachten en dan moet je toch echt iets doen. Bespreek met je arts of het een curettage wordt of dat je het met pillen gaat proberen (cytotec/misoprostol). Mirjam