seks tot wanneer? en vanaf wanneer na bevalling weer?

Discussion in 'Zwangerschap' started by mappel, Sep 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mariska3010

mariska3010 Bekend lid

Apr 28, 2011
    509
    1
    16
    utrecht
    Bij allemaal tot het einde sex gehad soms nog dezelfde dag van de bevalling. Bij de eerste duurde het een 8 dagen.. Bij de tweede 6 dagen en bij de derde was het 3 dagen na de bevalling alweer sex.. Netjes met condoom wel en gelijk naspoelen onder de douche voor het infectie gevaar.. Groetjes.

2. mappel

mappel Niet meer actief

Wat fijn om allemaal te lezen! ik merk dat ik veel minder zin heb! ik vind op de rug liggen meestal het fijnst, maar nu dus helemaal niet, ik vind het allemaal een beetje ellende...

3. pregzilla

pregzilla Actief lid

Aug 30, 2013
    117
    0
    0
    where the heart is
    Tot het einde, dus de dag voor mijn inleiding, hebben we gewoon seks gehad. Na de bevalling na 3 wk weer ivm grote knip. Had eerder wel zin, maar toen was het nog pijnlijk hehe.

4. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Alle drie mijn kinderen kwamen vrij snel na een vrijparty ter wereld.
    Alle 3 met 40 weken.
    Goeie weeën opwekkers bij mij haha!

5. fayenne

fayenne Bekend lid

Sep 3, 2013
    935
    0
    0
    NULL
    Oh en na de bevalling duurde het wel even.
    bij de eerste 3 maanden de andere 2 na een week of 6/7

6. ikkie124

ikkie124 Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,695
    0
    0
    Zo na drie dagen alweer? Moest er toen echt nog níet aandenken en dat "mag" toch helemaal niet zo snel ivm de baarmoedermond die nog open staat en ivm het vloeien.

Ik sta er eigenlijk wel an te kijken hoe snel iedereen het hier na de bevalling doet.

7. oxbow

oxbow Niet meer actief

Tot ik bevallen ben. Zou niet meer weten hoelang, maar in ieder geval tot het einde ;)

Voor het eerst weer na de bevalling was volgens mij een week of 5 daarna, toen was het vloeien weg dacht ik, helaas kwam het daarna toch aldoor weer terug. Je mag in principe weer intiem zijn als het vloeien gestopt is.

8. ER14

ER14 Fanatiek lid

Apr 17, 2013
    3,127
    2
    0
    Wow wat hebben jullie mannen een mazzel zeg!
    Ik ben nog maar kort zwanger en begin nu pas weer een beetje zin te krijgen. En ik heb lief ook al gewaarschuwd dat hij de eerste 6 weken na de bevalling maar lief voor zichzelf moet zijn..

9. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Tot een paar dagen voor de bevalling nog seks gehad, moet er nu nog laaaaang niet aan denken. :p

10. littlemissme

littlemissme Bekend lid

Sep 1, 2013
    572
    0
    16
    NULL
    NULL
    Moet zeggen bar weinig ;) voelde me heel schuldig naar m'n man maar ik voelde er echt helemaal niks voor en maakte me (heel irrationeel en dat wist ik maar kon het niet uitschakelen) toch zorgen dat het onprettig voor de baby zou zijn.
    De laatste weken wat meer, ook in de hoop dat het wat opstart haha maar helaas tot nu toe geen resultaat

11. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

Jun 14, 2013
    5,350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)
    Seks zwanger kan prima echter na de bevalling gewachten tot wond genezen was en daarmee bedoel ik de baarmoeder dat duurt tot jr stopt met bloeden of minmaal 4 weken maar goed ik had een totaalruptuur en mocht zoiezo 3 maandrn niet, we hebben extra gewacht omdat het nog niet goed voelde denk 4 maanden ofzo.

Boeide ook niet zo want we waren zo bezig met ons nieuwe leven en kindje, we hadden andere prioriteiten, bij de tweede na 2 maanden ofzo torn had ik geen hechtingen en bloedde ik maar 3 weken maar waren ook gewoon lekker met iets anders bezig hihi

12. Tines mam van 2

Tines mam van 2 Bekend lid

Feb 11, 2013
    973
    0
    0
    jeetje wat vloeien sommigen maar kort.

bij de eerste tot ongeveer 20 weken zwanger sex gehad.
    ik had er helemaal geen behoefte meer aan vond het maar helemaal niks.

na de bevalling heb ik dik 5 weken gevloeid toch heeft het nog in totaal 3 maanden geduurd voordat ik het weer aan durfde (hechtingen, gekneusd van binnen door schouderdysplasie)

bij de tweede hebben we denk tot zo'n 27 weken sex gehad. toen zat mn buik echt in de weg en had ik er ook geen zin meer in.

na de bevalling wou ik meteen wel weer haha maar heb weer zo'n 5 weken moeten wachten.

nu zwanger van de derde en kan er geen genoeg van krijgen hahahaha. wil het zo lang mogelijk blijven doen aangezien het ook goed werkt om de weeen op gang te brengen.

en hoe het straks na die tijd zal zijn dat moeten we afwachten.

de eerste keer na de bevalling vond k beide keren heel spannend net alsof het echt de eerste keer is.

mijn partner vond het beide keren geen probleem dat we het niet meer deden. hij is wat dat beterft niet een standaard man. ik wil vaker als hij haha

13. Fietwordtmama

Fietwordtmama Niet meer actief

Bij de eerste na 7 weken niet meer vanwege ernstige rugklachten.

En nu is de laatse keer geloof ik ook 'the making off' geweest :)

Eeerst was ik te moe, en nu lijkt er steeds iets anders te zijn. Zoonlief wakker, maagzuur, te moe, hij te moe, etc.

We zien wel of we dr nog aan toe komen. Moet eerlijk zeggen dat mijn behoefte een stuk minder is nu ik elke avond de kleine voel. Heel andere gedachten en gevoelens zeg maar.

Bij de eerste heeft het bijna een half jaar geduurd na de bevalling. Ik heb een inwendige bloeding gehad waardoor zitten nog maanden pijnlijk was. Was er dus ook niet zo happig op om daar nog andere activiteiten te proberen. En daarbij maken de gebroken nachten het ook niet makkelijker. Als we een paar minuutjes over hadden in bed wilden we die meestal gebruiken om nog even te slapen.

14. Leanna

Leanna Actief lid

Apr 12, 2013
    302
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hebben jullie ook zo'n harde buik na (en soms tijdens) de daad? Sowieso heb ik die snel, maar vind dat toch een storend iets. Totaal niet romantisch enzo :D.

15. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    Hier tot nu toe in de zwangerschap misschien 5x gedaan. Libido bij ons beide is niet superhoog (bij mn man wel wat hoger) en nu dus nog lager. Ik voel me nu ook niet bepaald aantrekkelijk en mn man vind een zwangere buik ook niet heel sexy (hij vind het wel mooi maar nou niet opwindend). Toevallig vorige week nog.

Bij onze zoontjes hebben we het zodra mn buik wat dikker werd ook niet meer gedaan en pas een paar maanden na de bevalling weer.

Wat zijn er hier veel mensen die lang doorgaan en ook snel na de bevalling weer van de partij zijn! Zeker na de bevalling stond mn hoofd er echt niet naar.

16. Jusi

Jusi VIP lid

May 4, 2007
    8,057
    2
    38
    Hier ook harde buiken.. maar dat komt dan doordat ik klaarkom. :)
    Het weerhoudt me niet moet ik zeggen. ;)

Bij de eerste hadden we seks tot de 30 weken denk ik zoiets. Bij 31 weken ging ik vloeien dus sinds dat gebeurde uiteraard niet meer gedaan.
    Nu doen we het nog steeds, mijn libido is ook best wel hoog moet ik zeggen. :D:)

17. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    Dit is onze eerste, tot nu toe gewoon 2 tot 3 x per week, voelt nog steeds lekker :) (28+3 weken zwanger)

18. Elleke

Elleke Fanatiek lid

Mar 1, 2011
    1,835
    170
    63
    Hoi meiden,

Vanmiddag hebben manlief en ik seks gehad.
    Ik heb eigenlijk altijd dat ik daarna een 'zwaar gevoel' in m'n buik heb/steken in de buik, ook al ben ik niet zwanger.
    Nu had ik dat vanmiddag na de tijd ook, een zeurderig, stekerig gevoel in m'n buik. Ben een uur na de tijd wezen douchen en daarna niet weer naar de wc geweest, tot net... Tot mijn grote schrik zag ik bloed in m'n inlegkruisjes, voornamelijk slijm met bloed vermengd, maar ook gewoon echt rood bloed in m'n inlegkruisje.
    Ik ben zo bang! Kan dit nog van vanmiddag van de seks komen? Ik heb namelijk direct na de tijd geen bloed gezien en nu ineens wel!
    Sorry, het is een beetje een genante vraag, maar ik ben echt zo bang!

19. Woelmuisje

Woelmuisje Actief lid

Dec 12, 2012
    386
    0
    16
    NULL
    NULL
    Straks even je verloskundige bellen Elleke!
    Je hoort het vaker, bloedverlies na de sex.
    Ik heb het rond de 9 weken ook gehad, maar dan vanwege moeilijke stoelgang. Ik schrok ook heel erg, en kreeg een echo. Er bleek niets aan de hand, het vloeien was ook na 2 dagen of zo over.
    Sterkte!

Wat betreft het topic, wij hebben ook nog steeds sex. In de 1e weken durdfden we allebei niet echt, maar sinds de 8 week of zo weer wel.
    Ik was eerst nog een beetje onzeker of hij me nog wel aantrekkelijk vond met die buik en extra kilootjes Hihi, maar daar hoef ik me niet druk om te maken. Met name de groeiende cup maat is erg interessant :)

20. lenatje

lenatje Actief lid

Nov 9, 2008
    364
    0
    16
    Hier ook steeds minder... Kan me niet meer concentreren want kindje stampt lekker mee :) Vriendlief merkt het niet maar als ik er over zou beginnen is de zin ineens weg! Voel ook dat het allemaal zo opgezet is vanbinnen, vinden niet echt het goede standje meer...

Share This Page