Tijdens de bevalling heb ik een knip gehad. Het is nu nog erg gevoelig, voelt hard aan en het jeukt vreselijk. Hoort dit en hoe lang kan ik hier last van houden?
De vk zei bij mij dat het met 6 weken genezen moest zijn. 'k Hoor wel vaker dat het een tijd gevoelig blijft. Misschien kun je t masseren met vasaline of iets dergelijks zodat t wat soepeler wordt. Hier ook nog veel last, maar bij mij staat de wond nog een heel stuk open en deze is voor de 2e keer ontstoken.
Bij mij had ik na 6 weken er geen last meer van. Jeuk is een teken dat het geneest en als het goed is wordt dat wel minder. Als je het niet vertrouwd kun je altijd de vk of de ha even bellen. Red, vervelend dat het ontstoken is, ik heb het ook een keer gehad. Ik ging elke dag in een badje met groene biotex zitten en dan was het zomaar over. De knip bij mij is ook nog niet helemaal dicht trouwens.
Bij mij blijft het gevoelig, ondanks massage etc.. denk niet dat dit ooit over gaat.. maar de sex gaat gelukkig wel weer (na 2 jaar veel pijn etc).
Ik heb er ook last van gehad rond die periode. Heb er toen 1 week vette last van gehad en nu als we sex hebben voel ik het wel, maar word met de week minder.
@Jewel83: bedoel je niet groene Badedas? Daar moest ik van de VK in gaan zitten! Ik heb ook 6 weken last gehad, en voelde inderdaad 'hard' aan. Ze laten je niet voor niks pas na 6 weken op controle komen zei mijn kraamhulp. "Dan is het meeste leed geleden". Ik heb nog even last gehad tijdesn sex, maar niet lang. Nu na 15 maanden (en al enige tijd nu hoor) heb ik 0 last meer. Het voelt als een dun hard streepje maar pijn heb ik er niet meer aan. Hopelijk blijft dat zo! Sterkte en nog even volhouden.
Bij mij is het ook nog altijd gevoelig, mijn zoontje is inmiddels ruim anderhalf jaar. Maar het doet niet zo'n zeer als net na de bevalling, die pijn heeft ook wel een paar maanden aangehouden hoor. Nu voelt het gewoon regelmatig als een blauwe plek. Ik denk ook niet dat dat nog helemaal weggaat.
Heel soms jeukt het een klein beetje. Maar eigenlijk heb ik er geen last meer van. Het enige waar ik wel last van heb, is dat het droog blijft 'down under' tijdens de sex. En dat vind ik wel heel vervelend! Heeft denk ik wel te maken met de knip. Sex vind ik dan ook nog niet zo fijn, het irriteert een beetje. In het vervolg maar glijmiddel oid gebruiken..