Morgen ben ik 39 weken en de beeb is nog steeds niet ingedaald. Vorige week zat het voor de helft in de bekkeningang, nu ligt het er weer prachtig boven. Beetje frustrerend vind ik het wel..... Ik heb begrepen dat het niks zegt over de bevalling. Maar als de baby niet ingedaald is, betekent het dan dat het persen langer duurt? En zijn er middeltjes zodat het wel gaat indalen? De verloskundige zei al dat traplopen wel eens wil helpen....maar das niet zo fijn met een dikke buik..... Zijn er mensen die er ervaring mee hebben....?
Hoi Chacha, Hier is het wel aan het indalen, ik ben benieuwd of het nu al volledig is of niet, dat horen we maandag pas. Ik weet wel, dat wanneer de kleine niet is ingedaald en je vliezen breken, je dan moet gaan liggen en zo snel mogelijk je VK moet bellen, want de navelstreng kan dan met het vruchtwater meestromen en klem komen te zitten, waardoor het kindje geen zuurstof meer krijgt. Verder weet ik niet hoe je het indalen kunt bevorderen ... misschien eens aan de VK op het forum vragen. Groetjes, Nikki F
Ik had echt de hoop dat het ingedaald is. Nikki F: Ik hoop voor je dat het a.s. maandag bij jou wel ingedaald is. Voel je je toch wat fijner bij. Ik heb van mijn verloskundige belinstructies gehad, dat wanneer de vliezen breken ik direct moet bellen, ook al is het 's nachts. En dat ik dus plat moet.....(gelukkig mag ik wel van de supermarkt naar huis....) Ik zal hier eens de verloskundigen vragen....bedankt voor de tip.
ik denk dat je dit bij je volgende bezoek toch het beste aan je vk vragen moet. en mischien is het handig om van te voren je vragen op papier te zetten. maar mischien is die dan wel ineens ingedaald. succes
Hoi, Bij mijn twee voorgaande zwangerschappen zijn mijn kinderen ook niet ingedaald. (hoogstaande kinderen noemde de gyneacoloog het) Dit kon ook blijkbaar niet omdat mijn bekken te smal was........ dus keizernsede. Bij de eerste heb ik wel geprobeerd om gewoon te bevallen maar dat ging dus niet. De tweede werd dus meteen keizersnede en deze zal dus ook met een keizersnede ter wereld komen. Ik wil je absoluut niet bang maken hoor maar gewoon eerlijk vertellen hoe het bij mij is gegaan. Maak je maar niet te druk. Groetjes françoise