Vraagje over toekomstige voeding

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lientje, 30 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik vroeg mij af: hoe lang duurt het meestal dat een baby 's nachts nog gevoed moet worden? Ik heb echt geen idee namelijk, en in mijn zwangerschapsboeken is het ook nergens te vinden.

2. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    ligt ook aan het kindje, sommige slapen al best snel door snachts. en hoe kleiner hoe vaker ze voeding moeten hebben.
    maar ieder kindje is anders, en als ze snachts wakker worden dan ga je toch niet meer volgens het boekje werken, je geeft ze toch als ze honger hebben.

3. asjuh

asjuh Fanatiek lid

28 dec 2005
    3.028
    0
    0
    mama en huisvrouw
    noord-Brabant
    mijn zoon was bij de geboorte 5.5 pond dus een kleintje , en toch moesten we hem wakker maken voor de nachtvoeding , in overleg met het consultatie bureau hebben we besloten om hem alleen eten te geven snachts als hij er om vroeg ...dat deed hij niet :D dus ..waren we ook zo van de nachtvoeding af ..wat heerlijk is

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik heb verhalen gehoord van kindjes die met een week of 3-4 doorsliepen. Ook ken ik een kindje van anderhalf jaar en hij slaapt nog steeds niet door.

5. MSU

MSU Actief lid

21 jun 2006
    258
    0
    0
    Dat is afhankelijk van het kindje. Toch zul je - ondanks dat je misschien een kindje hebt dat goed doorslaapt- in het begin waarschijnlijk slecht slapen. Aan het einde van de zwangerschap wordt de komst van het kindje "voorbereid" en ga je slechter slapen. Dit heeft de natuur zo geregeld, zodat je er een beetje aan gewend ben als het kindje komt. (doch elk mens is anders). Het went vanzelf, zou ik me nu nog niet druk over maken... :)
    Succes !

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het is afhankelijk van het kindje.
    Het kan ook schelen of je je kindje soet in bakeren ze schijnen dan ook al lekker snel door te gaan slapen.

Het lijkt me wel romantische als ze midden in de nacht komen lekker samen alleen met je kindje.

7. hardloper

hardloper Niet meer actief

is afhankelijk van je kindje. (had je vast nog niet gehoort :D )
    die van mij sliepen meteen door. de jongste moest ik eigenlijk ivm gewicht (9 pond) wel s'nachts voeden, maar dat hebben we niet gedaan.
    (in overleg, uiteraard) ze kon wel een stootje hebben, en ik wilde niet dat ze leerde dat ze s'nacht ook wakker moest worden...
    ik ken ook kindjes die na een jaar nog komen (uitzondering volgens mij hoor...)
    is dus gewoon afwachten. :D

groetjes, lidwina

8. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Mijn dochtertje is geboren met een veel te laag geboortegewicht en zij weegt nu pas 3,5 kilo. Voorlopig zal zij dus nachtvoeding moeten hebben. Als ze er niet om vraagt maak ik haar er niet voor wakker 'snachts, maar tot nu vraagt ze nog steeds, soms wel 2 x per nacht en dan heeft ze echt honger, dus ze heeft het echt nog nodig!

De VK zei toen dat de meeste kindjes sowieso boven de 4 kilo moeten zijn willen ze doorslapen.

Dus ik voed nog een tijdje door hihi...
    Het went wel hoor, 'snachts wakker worden!

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Het gaat me niet om het 's nachts er uit moeten hoor, dat hoort erbij. Meer dat ik me gewoon afvroeg hoe dat zit.

Deel Deze Pagina