Nog steeds nauwelijks aangekomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Marit75, 24 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    en toch maak ik mij daar lichtelijk zorgen over. Ben nu 15 weken en is er 1 max 1,5 kilo bij... ik weet wel dat het kindje nog nauwelijks wat weegt, maar als je hoort wat sommige al aangekomen zijn...

Eten doe ik goed, regelmatig en gezonder en ook wel wat meer dan voor ik zwanger was. Dus ergens weet ik wel dat het goed zit, maar toch blijft het een beetje knagen....Buikje begint ook te groeien en bij de laatste echo, 4 weken geleden was alles prima... en toch blijf ik me wat zorgen maken...

Herkenbaar??

2. NoaNa

NoaNa Lid

24 aug 2011
    17
    0
    0
    In je hart
    Lieverd, ik heb precies hetzelfde, ik ben 21 weken zwanger dus ruim 5 maanden, maar ik heb amper een buikje ? ik begrijp het ook niet en maak me ook zorgen!

3. cerberus

cerberus Fanatiek lid

19 okt 2011
    3.709
    0
    36
    NULL
    NULL
    hier nog een hoor.... en dit is mijn vierde...!!
    blijkbaar is het echt bij elke zwangerschap anders....

bij dochter zagen vreemden al dat ik zwanger was met 8 weken....
    was totaal 31 kilo aangekomen...

bij derde had ik later al een kleine buik....
    gekke... de grootste buik was het kleinste kindje.... 3360....
    en kleinste buik tot nu toe... was laatste met 4240 gram.... het zegt dus allemaal niets

4. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    tis toch apart he...maar andere kant, wat er niet aankomt hoeft er ook niet af :D

Ben dan alleen zo bang dat me kindje niet genoeg groeit, terwijl ik ergens wel weet dat het onzin is.. gevalletje van verstand en gevoel noem ik dat altijd maar....

5. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

2 mei 2009
    1.062
    0
    0
    Meiden, geen zorgen maken hoor! Niet iedereen komt meteen heel veel aan of heeft gelijk een grote buik. Zolang jij je goed voelt, gevarieerd eet en de beeb goed groeit... gewoon lekker genieten van het zwanger zijn!

Ik maakte mij in het begin van deze zwangerschap ook wat zorgen over het aankomen, maar de verloskundige vindt alles prima gaan. Vandaag alweer 34 weken ver en pas 2 kilo erbij. Nou... wat er niet aan komt, hoeft er dit keer ook lekker niet af! ;)

6. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Over het aankomen zou ik me geen zorgen maken. Het hangt ook af van je "reserves" voor het zwanger zijn.
    Ik ben nu 26 weken en "pas" 1,5 kilo aangekomen. De VK is heel erg tevreden. Ook mijn buik groeite gewoon, ik zie wel in mijn gezicht dat ik wat "afgevallen" ben. Maar geloof me, je beebje neemt alles wat hij/zij nodig heeft, jij krijgt wat over is. Dus zolang jij je goed en gezond voelt is er niks aan de hand. Jij voelt je nl het eerste zwakjes, misselijk, duizelig ed.
    En zoals hierboven al ergens staat, wat er niet bijkomt hoeft er ook niet af.

Geniet van je zwangerschap!
    Liefs Annemiek

7. kwekkie4u

kwekkie4u Bekend lid

18 okt 2011
    649
    0
    16
    Fulltime Mama
    Heemskerk
    Ik ben de afgelopen weken heel veel afgevallen doordat ik geen hap binnen hield. Nu zit ik zes kilo onder mijn officiele gewicht. Volgens het ziekenhuis kan dit helemaal geen kwaad. De baby haalt de voedingstoffen uit het lichaam en groeit toch wel. Sinds een paar dagen is mijn misselijkheid eindelijk afgenomen en zie ik ook een klein buikje. Ik maak me er helemaal geen zorgen over, ik eet gezond, drink veel, gebruik nog steeds foliumzuur en dat is het belangrijkste.

8. alexandramarina

12 okt 2010
    38
    0
    6
    Vrouw
    MBB'er in de screening
    Zwolle
    Ik ben nu 33w2d en tot nu toe nog maar 2 kg aangekomen. Mijn reserves zijn eerst aangeboord en ik denk dat ik pas met 25 weken begon aan te komen. Dus maak je maar geen zorgen. Wat er niet extra aan komt, hoeft er ook niet meer af.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik ben tot 18 weken 2 kilo afgevallen. Daarna rustig aan omhoog. Zit nu op +4 bij 31 weken.
    Bij mijn eerste ben ik eerst 5 kilo afgevallen, en uiteindelijk 7 kilo boven mijn begin gewicht beland. Maar mijn jochie was alsnog bijna 4 kilo en heeft dus niks tekort gehad. Dus maak me deze keer ook niet zoveel zorgen daarover..

10. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik ben inmiddels 3 kilo aangekomen en vond dat ook wat weinig. Mede doordat ik bij mijn eerste zwangerschap wat sneller aankwam. Maar, ik viel zo snel af na de bevalling, dat ik dus wel wat reserves nodig heb! Ik ben ook van mezelf niet heel dik ofzo, dus er kan ook niet zomaar 10 kilo van mijn startgewicht af (kan wel, maar dan voel ik me echt niet meer lekker).

Maar goed, op het laatst gaat het nog wel harder, dus ik vertrouw er maar op dat ik die 10 kilo nog wel ga halen. Dat is wel mijn streven!

11. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

23 jul 2009
    1.037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Ik ben van de eerste 32 kilo aangekomen van de 2e 23 kilo en van dexe tot nu toe nog maar 5???? Snap er niets van masr bind het niet erg Probeer blij te zijn meid, hoe lastig ook want onzeker zijn hoort er bij en over alles eigelijk

12. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Ik ben morgen 31 weken zwanger en ben nog niets aangekomen,sterker nog ik ben 1 kilo kwijt geraakt!
    Heb nooit echt gespuugt ofzo en eet voldoende en normaal.
    Vandaag heb ik een groeiecho gehad en de baby ligt 1 weekje voor qua gewicht dus alles is prima terwijl ik bij mijn eerste zoon 2 kilo aankwam en die maar net 2,5 kilo woog bij de geboorte...

13. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Oja en mijn buik ziet eruit alsof ik een 20 kilo zware ballon ingeslikt heb :p en iedereeen roept maar dat ik in mijn gezicht zo afval (roep dan terug ja dat zakt naar die buik toen he :p)

14. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    ik was op de dag van mn bevalling totaal 9 ons aangekomen , en mijn meisje voor er 2950 :)
    bij mn jongste zoon 2 kilo aangekomen en die woog 2900 gram
    en de oudste ben ik 11 kilo van aangekomen en die woog (gelukkig geen11 kilo :) ) 3200 gram
    alle 3 zijn gezond en ik zelf had er ook niet veel last van . zoalng je goed en bewust eet is er niets om je zorgen over te maken , voordeel .... nu 12 dagen na mijn bevalling ben ik al 8 kilo lichter :p

15. Sallie

Sallie VIP lid

27 sep 2008
    8.257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Hier nog iemand!

ik maakte me ook wel zorgen, zat met 25 weken denk ik op +3. De vk zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat bleek, zit nu op +8 ;). Gaat aan het einde echt harder!

Ben nooit misselijk geweest en eet al hele zwangerschap ongeveer evenveel, kindje groeit gewoon pas meer aan het einde denk ik. Ik ben wel echt alleen op mijn buik aangekomen, verder niet. Maar toch wordt kindje geschat (door zeer ervaren VK) op 6,5 a 7 pond...

16. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor de reacties, dit stelt mij dan weer redelijk gerust!

Ben van mezelf behoorlijk slank, dus reserves zijn er niet echt, maar het zal allemaal wel goed komen, zolang ik maar goed eet denk ik dan....

17. Traveller

Traveller Lid

18 aug 2011
    68
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Marit,

Heel herkenbaar! Ik ben nu (15 weken + 2 dagen) ook 'slechts' 1-1,5 kg aangekomen, maar mijn buik groeit flink. Ik maak me ook zorgen (ondanks 2 positieve echo's), zeker nu de laatste controle 3 weken terug was... Moeilijk he, die zorgen loslaten. Ik hoop mijn positieve mindset weer terug te krijgen, want dat voelt zoveel prettiger.

Sterkte en geniet ervan!

18. Tease

Tease Actief lid

19 jun 2010
    294
    0
    0
    ICT-er
    Zaandam
    Hey!

Ik ben van nummer 1 de eerste 4 maanden alleen maar afgevallen door veel overgeven. En daarna kwam ik ook niets aan! Juich niet te vroeg hahah want richting de 30 weken werd dat dubbel en dwars in gehaald en barste mijn huid uit zn voegen. heel veel striae! ... haha!

Niet druk om maken als je beebje goed groeit en op schema ligt komt het wel goed.

1 voordeel voor mij was wel ik was bevallen en 2dagen later kon ik mijn eigen spijkerbroeken alweer aan! en dat waren hele strakke heupbroeken.

was in totaal 10 a 12 kilo aangekomen. en die was ik na de eerste dag alweer kwijt.

19. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Ik ben nu 17 weken. Zit een kilo onder het startgewicht. Vind het niet echt leuk, heb ook nog maar een heeel klein buikje. Tja, het komt vanzelf zeggen ze. Zolang baby goed groeit....

20. Marit75

Marit75 Actief lid

13 aug 2011
    130
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat is idd een heel fijn voordeel, klinkt misschien raar, maar ben nog nooit dik geweest en daar ben ik blij mee. Vind het nu totaal niet erg om dikker te worden, maar hoop toch na mijn zwangerschap weer snel mijn oude shape terug te hebben ;)

En dat proberen niet druk te maken lukt na deze reacties een stuk beter :D

Deel Deze Pagina