Ja ik doe dat. Om mijn oog dat het niet doet gelijk te trekken zeg maar. Als ik geen mascara, oogpotlood en oogschaduw op heb, zie ik veel verschil. Het ooglid van mijn rechteroog hangt ook en dat zal ik nooit kunnen verbloemen maar met make-up lukt het aardig. Ik heb aan de oogarts gevraagd of ik dat oog kan laten liften maar dat kan alleen bij een arts in Amsterdam (AMC) en die heeft een wachtlijst van minstens 5 jaar. Daar sta ik wel op overigens. Er is een buisje in m’n oog geplaatst tegen die glaucoom en mijn ooglid is gaan hangen als een soortement natuurlijke bescherming voor dat buisje. Maar los van die glaucoom doe ik het ook om mijn ogen wat sprekender te maken. Mijn oogkleur past ook totaal niet bij mijn huid (dat bedoel ik positief; mensen verwachten die kleur niet die ik heb en vragen altijd of ik kleurlenzen heb) en als ik make-up draag accentueert het dat mooi. Overigens lijken ze op foto’s bruin maar dat zijn ze in de zon niet. Ik vind mezelf er moe uitzien zonder make-up. Mijn man vindt me met make-up net zo mooi als zonder zegt hij maar goed: daarin doe ik toch wat ik zelf wil. Ik draag eigenlijk ook alleen make-up als ik werk. Op m’n vrije dag niet en in het weekend ook vaak niet. Wél elke dag foundation en poeder. Maar dat schaar ik niet echt onder make-up bij mij. Alleen als we op vakantie gaan en ik zwem en zon de hele dag draag ik echt helemaal niks omdat ik als missie heb zo donker mogelijk te worden. Zie foto’s. Foto 1 zonder make-up Foto 2 met make-up Foto 3 de leren tas die ik word op vakantie
@Iertje81 ik ben het wel met je man eens. Vind niet dat je er "minder" uit ziet zonder make up. Maar je moet inderdaad doen wat voor jezelf het beste voelt. Ik heb een keer 1 oog met oogschaduw en mascara opgemaakt en de ander niet. Vroeg ik mn man welk oog hij mooier vond. Hij staarde me aan en vroeg of het een strikvraag was Mannen kijken totaal anders naar ons dan wijzelf denk ik dan.
Tja. Mijn ex (toen we nog in goede doen met elkaar waren) had er geen enkel probleem mee dat ik in het dagelijks leven geen make-up draag. Hij vond met prima, en zonder ook prima.Dus @Iertje81, je bent niet de enige Als ik aan het werk ben: dan uiteraard wel,en uitgebreid. En ja, rode lippenstift, die staat me, yesssssss..Vind dat ook leuk en mooi, in de make-up . Ga ik uit eten of iets dergelijks, dan doe ik wat mascara en een glossje op. Maar in het dagelijks leven dus niet. Ik voel de behoefte niet. En dan heeft het geen toegevoegde waarde. Maar ik ben wel verzorgd. Zorg er voor dat mn haar netjes zit. En dat ik lekker ruik. Dat is voor mij meer dan voldoende.
Ja omdat ik mooier ben met (concealer, beetje contour, foundation, eyeliner, oogschaduw met wat glitter, mascara, highlighter , wenkbrauwen enz. En ik heb tegenwoordig niet zo’n super goede huid dus beetje verdoezelen mag wel. In de zomer kan ik wel bijna zonder make up (ivm tintje) maar in de winter is het gewoon nodig.
Ik draag echt bijna nooit make up zo heel af en toe met een avondje uit of iets deed ik het wel maar dan ook niet meer dan een likje mascara en wat eyeliner. Ik ben ook niet heel handig met make up en dat kan ik er nog wel degelijk uit laten zien. Maar meer dan dat eigenlijk nooit. Mijn vriend vroeg laatst een keer of ik het eens wilde doen voor hem, en toen zei hij wel dat mijn ogen er veel meer uit springen met make up. Maar voor de rest maakt het hem geloof ik niet uit. Ik ben een beetje het tomboy type. En ervan overtuigd dat zelfs make up me niet knap kan maken.
Ik vond ze als kind ook wel leuk misschien door mijn bijnaam van oma voelde me daar speciaal door. Mijn zus heeft de naam van een bekend toetjes merk en haar bijnaam van oma is toet. Alleen noemde iedereen haar alleen nog bij haar bijnaam, nog steeds. Veel mensen in de buurt dachten vroeger ook dat ze echt toet heet. En nieuwe vrienden van haar weten niet beter.
Ik draag echt nooit make up. Vind het zo 'vies' aanvoelen om een of andere reden. Zeker lippenstift. Alleen oogschaduw vind ik ok. Ps ik wilde dat ik sproeten had! En rood haar!
Ik heb wel veel moedervlekken op mijn lijf... sproeten valt wel mee, als kind wel overigens! In de zomer vooral! Mijn jongste dochter heeft dat ook! Vind het mega cute! gebruik bijna geen make up.. wat mascara en foundation.. ook niet dagelijks.. wel als ik ga werken vaak.. als we een feestje hebben of een etentje of iets dergelijks doe ik wel altijd make up.. dan wil ik nog weleens extra mijn best doen en doe ik ook wat blush erbij.. maar oogschaduw en eyeliner gebruik ik zo ie zo al niet.. en lippenstift of lipgloss al helemaal niet.. vind mijn man vreselijk.. dan wil hij niet kussen
Maar dat was de stelling niet. Mijn man zal het ook geen probleem vinden als ik nooit meer make up draag. De stelling was wat ze mooier vinden. Helemaal geen make up of een subtiele naturel make up. Waarschijnlijk zien ze bij de 2e niet eens dat er wat make up op zit maar als je zelf in de spiegel kijkt zal de 2e net wat mooier zijn, hoe subtiel ook.
Ik vind die Monaco girls ook zo lelijk als de Kardashians. Die opgevulde lippen enzo. Maar die ene Kardashian met die enorme kont brrrrr
Maar jij hebt er niet zoveel toch? Ik kan me van jouw foto geen sproeten herinneren in ieder geval. Of door de lichtinval wellicht niet zichtbaar.
Terwijl Leco ook de make up god is als het om de naturel look gaat. Die man is een kunstenaar met make up. Nikki de Jager is nog beter maar op een ander gebied. Die is meer van de thema make up en het contouren enz.
Ik denk als ik dit zie als Leco dat met Angela kan doen hoe knap kan hij mij wel niet maken dan?! Als kind/tiener wilde ik altijd van mijn ouders Leco als visagist op mijn bruiloft kado. Nooit gekregen lullig he?!
Mijn man vindt zonder make up mooier... Echt hoor... Zelfs als ik door een visagiste naturel ben opgemaakt... Uiteraard op onze trouwdag wel gedaan bijvoorbeeld, want ik vind het wel mooier op de foto's.
Nee niet super veel. Ze zitten vooral op mijn neus en wangen, niet op mijn hele gezicht of lichaam ofzo. Licht in de winter en wat donkerder en meer in de zomer.