Ik heb een deja-vu over een eerdere “discussie” in dit topic. Jammer het wederom zo gaat dat jij iets typt, meerdere mensen vatten het verkeerd op en blijkbaar ligt dat dan aan alle andere mensen, want: zij vatten het verkeerd op, ik ga er verder niet op in want als jij dit zo opvat kan ik er niets aan doen. Het gaat er niet om dat de man iets verkeerd begrepen heeft: tenzij de dame in kwestie zegt: ik ben van gedachten veranderd, ik zou graag een stap verder willen, is deze situatie gewoon op wat voor manier dan ook niet goed te praten.
Jammer welke kant het weer opgaat. @Beheer kan er gekeken worden naar de laatste pagina's. Nee is nee, wat de situatie ook is. Heftige verhalen worden hier verteld en vind het verschrikkelijk dat dit vrouwen overkomt (en mannen). Het is een heel gevoelig topic en misschien is het goed als er nagedacht word voordat een reactie geplaatst is of je daar iemand mee kan kwetsen. Twijfel je? Dan plaats je reactie niet. Juist omdat je weinig van de situatie weet, denk echt asjeblieft goed na over wat je zegt (geld voor iedereen natuurlijk).
Dus als je verkracht wordt (wat in dit geval in mijn ogen ook zo is, na een nee), ben je er maar voor gaan liggen want ‘O er zit opeens een piemel in me, hoe kan dat?’. Dan moet je er voor gelegen hebben? En een piemel glijdt bij een verkrachting gewoon naar binnen, ja. Ook zonder voorspel of als de vrouw geen zin heeft in penetratie. Sorry maar ik sta echt versteld van de laatste pagina’s. Waarom zullen vrouwen toch schaamte voelen als ze verkracht worden...
Inderdaad, nee is nee. Van te voren was het duidelijk aangegeven, geen penetratie. Het erge van de situatie vind ik dat de man willens en wetens zijn penis naar binnen duwde. Dat gaat niet zomaar vanzelf. Daarvoor moet je toch enigzins richten. Dat iemand dat toch doet, iemand die je voldoende vertrouwde om mee te vrijen, lijkt me heel naar voelen. Je voelt je daarna boos, verdrietig, verward, gebruikt en onzeker. Nee is gewoon nee!
Ik vond het overigens behoorlijk vervelend dat je de noodzaak voelt om wat er gezegd is enorm uit zijn verband te trekken. Nu haal je er ook nog misbruik en mishandeling bij. Ik kan mezelf blijven herhalen maar daar heb ik helemaal geen zin in. Maar laat me duidelijk zijn, iemand tegen de zin betasten, mishandelen, verkrachten, misbruiken enz enz... zijn geenszins zaken die ik goedkeur of normaal vind. En verder laat ik het erbij. Er zijn leukere invullingen van de avond dan dat gekat... Ik kom wel weer terug als het weer gezellig is. Make love not war... ❤️
Dat vind ik heel erg dat je slachtoffer bent van seksueel misbruik. Maar dan vind ik je reacties alleen nog maar meer bizar en kwetsender.... Ik heb een half jaar in een speciale lotgenoten groep met vrouwen die slachtoffer zijn van seksueel geweld gezeten en als ik daar iets geleerd heb is dat seksueels geweld in vele vormen en maten bestaat. Zij gaf aan geen penetratie te willen, dat gebeurde toch en dat is seksueel geweld. Daarnaast heeft zij het ervaren als ongewenste penetratie en dat gaf haar een naar gevoel, dat is seksueel geweld.
Mijn situatie en die van haar is compleet wat anders. Deze vrouw in kwestie lag half naakt met hem in bed. Ze hadden wat hand en spandiensten. Beide opgewonden.. dan had ze toch nogmaals nee kunnen zeggen. Dat is was 'wij' bedoelen. Nee is ten alle tijden nee. Maar zoals jij het schets is het ook niet.
Dat had gekund maar dat is het hele punt niet. Het punt is dat hij het toch deed terwijl zei vooraf had aangegeven dat ze het niet wilde. Sinds wanneer zit zij fout, als hij de fout maakt? Sorry ik kan er echt met mijn verstand niet bij dat deze situatie zo omgedraaid wordt.
Ik begrijp ook dcht niet hoe Zigzag enig verantwoordelijkheid in de schoenen geschoven krijgt. Ze zei Nee! Wat maakt het uit dat ze in haar onderbroek lag, wat maakt het uit dat ze eerst handwerk heeft gedaan? Mag hij daarom maar gewoon bij haar naar binnen? Zouden jullie @Huismuisie @Zomerbloem dat goed vinden? Dat is echt niet oké hoor!
Ik veroordeel haar reactie niet ik zeg dat IK ze bizar en kwetsend vind omdat ik had verwacht dat als je weet hoe het voelt je je zou kunnen verplaatsen in iemand die zich ook slachtoffer voelt van seksueel geweld. Blijkbaar ziet en vind zij dat anders. Ik vind dat verdrietig want omdat zij dit of dat deed is het anders en had ze gewoon nee moeten zeggen. Nogmaals dat is victim blaming en ja daar ben IK heel fel op. Juist door reacties als deze geloven slachtoffers soms niet dat hen iets vreselijks overkomen is of geven ze zichzelf, zoals in mijn geval, zichzelf de schuld. Een bizar nare last om te dragen kan ik je vertellen. Fijn dat de EMDR je geholpen heeft Zonnebloem. Dat is heel veel waard. En nu ga ik proberen om op mijn handen te blijven zitten want het is pijnlijk duidelijk dat wij hier anders naar kijken. Hopelijk kan het topic gauw terug naar de fijne vibe die het eerst had.
Gelukkig. Toch fijn dat je het zo ver hebt kunnen verwerken. En zo’n vent is het ook niet waard om zelfs maar een traan om te laten.
Iedereen is anders. De één voelt zich slachtoffer en de ander maalt er niet om. Laten we elkaar niet opdringen wat we moeten voelen. Ga met spandoeken op de Dam staan, jank, juich, lach erom, whatever. Maar dring het niet op aan een ander.