Seksfrequentie rond eisprong. Hoe belangrijk is de dag NA je positieve ovulatietest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door lmcm, 16 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lmcm

lmcm Actief lid

13 aug 2014
    485
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondertussen heb ik er opnieuw een onderzoek bij de gynaecoloog opzitten. Hier kwam uit dat ik wel een LH piek had (want had positieve ovulatietest op 14/2), maar geen eisprong. Er rijpen dus geen eitjes. Vandaar heb ik dus ook steeds dat tussentijds bloedverlies en slechts heel kort én onregelmatig mijn menstruatie. M'n baarmoederwand ook ook maar 0,5cm. Dit is zoals je net je menstruatie hebt gehad en zou dus véél dikker moeten geweest zijn 12 dagen na mijn LH piek. Ik heb dus én geen eitjes én een laag progesteron. Het 'verplicht vrijen' is dus voor niks geweest ;) Vrijdag en vandaag bloed laten trekken. Vanavond weten we wanneer de verdere behandeling start.

Vreemd dat je ovulatietesten steeds positief zijn. Bedoel je écht positief, dus teststreep even donker als de controle? Want elke vrouw heeft wel wat LH in haar lichaam en er kan dus elke dag wel een licht streepje verschijnen (heb ik ook). Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt! Want dit is vreselijker dan het wachten op zich, vind ik. Succes!!!

2. Anna17

Anna17 Lid

26 jan 2016
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Bij mij zag de Gynaecoloog in mijn onderzoek na de miskraam dat er wel drie eitjes groeiden aan een kant en daar voelde ik ook de pijn dagen later, nu al een menstruatie gehad en weer hetzelfde, bijna positieve ovulatietesten en dan zwakken ze weer af, heel frustrerend, dat had ik voorheen niet.
    Bij mijn eerste heb ik ook clomid geslikt en toen was het meteen raak, na een jaar onregelmatige cyclus.
    Vraag aan je gynaecoloog extra progesteron, je begint dan na je eisprong ( die ze opwekken met clomid) en blijf dan gedurende lange tijd( zeker eerste drie maanden) de progesteron slikken. Vaak willen de dokters er gauw mee stoppen, doe dat niet. Het is in andere landen heel gewoon om progesteron te blijven slikken om miskraam te voorkomen, Nederland loopt achter hierin!

Ik wens je heel veel succes, laat me weten hoe het ging met de clomid!

3. priincess

priincess Bekend lid

20 feb 2013
    666
    0
    16
    Fultime m0mmy!! ♡
    Duitsland
    Wij haden ook precies wanneer mijn ovulatietesten positief waren geklust, had zelfs gevoeld dat mijn ei er aan kwam, we heben goed ons,best gedaan maar.ben toch ongesteld geworden, je hebt maar 20 procent kans zeggen ze..succes x

4. Anna17

Anna17 Lid

26 jan 2016
    72
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja dat klopt, iedere maand ongeveer 20% kans.
    Heel veel succes allemaal.

Deel Deze Pagina