Zwanger worden na afgebroken zwangerschap

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Juul1979, 28 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

september 2015 hebben wij helaas afscheid moeten nemen van ons te vroeg geboren meisje. Met 23+5 kreeg ik onverwachts weeën. De oorzaak is nog steeds niet duidelijk en dit zal ook nooit meer naar boven komen vrees ik.
    Deze maand zijn we weer voorzichtig aan het proberen. Ben vandaag gestart met ov testen, zie een lichte streep, dus ik hoop dat deze de komende dagen op gaat lopen :) Heb een regelmatige cyclus van 27 dagen. 15 februari is mijn NOD, dus rond 1 februari mijn eisprong...hoop ik.
    Zijn er nog meer dames die zwanger raakten na een afgebroken zwangerschap? Zo ja, hoe lang heeft het bij jullie geduurd?
    Ik weet dat het niets zegt, ik ben gewoon benieuwd :)

2. mama201

mama201 Bekend lid

25 feb 2015
    973
    1
    16
    Geen ervaring

Maar eens je heel veel sterkte en succes
    Dat je snel een gezond wondertje mag krijgen

3. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    mama201; dank je wel! Dat hopen wij ook :)

4. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Wat verdrietig zeg, heel veel sterkte met jullie verlies..
    Ik zit ook met dezelfde vraag. 25 november curettage gehad na 11+2 wk zwangerschap :( Wil ook zo graag weer zwanger zijn. Bang dat het nooit meer lukt...

5. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel. Maar ook jouw verhaal is verdrietig...
    Wanneer zijn jullie weer begonnen?
    Bij ons is het nu de 1e ronde....15e is mijn nod.

6. Seleen

Seleen Lid

25 jul 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    hoi dames, hier het zelfde wij hebben met 14 weken afscheid van ons meisje moeten nemen. ze hebben bij ons de weeen opgewekt. dit was ook in november. nu 2 rondes gehad zonder succes en ik ben zo boos op mezelf! (dit mag natuurlijk niet) maar echt zn gevoel van waarom lukt het nu niet!! doen jullie het met ovulatietestrn of zonder? en is er al iemand bij wie het wel gelukt is?

7. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Wat heftig!! En wat een verlies.. heel erg veel sterkte!
    Ik heb een missen abortus gehad. . Met 11+5 een curettage op 18 november. Ik was in ronde 2 weer opnieuw zwanger maar de eerste keer ging bij ons ook heel erg snel (3e ronde). Ik hoop echt dat je snel weer zwanger mag zijn en alles goed mag gaan!

8. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Seleen; niet boos op jezelf zijn, maar ik snap dat wel. Heb het ook af en toe...maar geloof me, het komt echt wel weer!!
    Is jouw lichaam wel al helemaal weer hersteld, regelmatige cyclus?
    Ik doe idd ovu testen, ook afgelopen ronde mijn eisprong gevoeld, maar was helaas niet raak.
    Hoop deze ronde meer geluk te hebben. Ik hou ook mijn temperatuur bij elke ochtend :)

9. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rntjee: ah wat fijn dat je weer zo snel zwanger bent geraakt! Gefeliciteerd meid! Je vind het vast ook wel beetje eng zeker?!

Heb je ook ovu testen gebruikt?

10. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

14 sep 2015
    358
    64
    28
    Vrouw
    Om eerlijk te zijn vind ik het heel erg eng, en vooral jammer dat ik nu niet meer zo kan genieten als de eerste keer. Vorig week een echo gehad, en de geruststelling duurde maar 2 dagen.. maar ik probeer positief te blijven, al bij al zijn er ook veel positieve verhalen en heb ik eigenlijk weinig te klagen verder!

Ik heb ovulatietesten gebruikt.. maar die klopte helemaal niet in verhouding met mijn huidige termijn. Volgens de ovulatietesten zou ik nu pas 8w6d zijn.. maar volgens de eerste echo ben ik al 9w3d nu.. maar dat weet je pas zeker met de tweede echo zeggen ze! :)

11. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Snap die angst heel goed! En ik denk ook dat je pas na 14 weken ongeveer gaat genieten. Hopelijk komt deze dag snel voor je :)

Ik denk dat ik de eerste 24 weken ook niet echt kan genieten, maar dat neem ik wel voor lief! Eerst maar eens zwanger proberen te raken :)

12. Seleen

Seleen Lid

25 jul 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    @juul1979 mijn vorige cyclus was perfect op tijd gewoon 28 dagen net zoals altijd maar deze zit ik opeens op 32! allemaal negatieve testen er door heen... want ja ik ben nooit overtijd. volgende ronde volgende kansen dan maar! ik ga dat tempraturen ook maar eens proberen, zo min mogelijk er mee bezig zijn zegt mm man maarja dochterlief heeft het steeds over baby in mama buik (van de vorige zwangerschap natuurlijk)

13. Seleen

Seleen Lid

25 jul 2012
    58
    0
    0
    zeeuws-vlaanderen
    rneetje ik denk dat ik ook bang zou zijn hoor dus ik snap je angst! bij ons had ons kindje een open schedeltje dus we moeten ook om de 2 weken voor echo's en verhoogde foliumzuur en we hebben een verhoogde kans op herhaling zeggen ze...dus ik kan je angst dat het slecht gaat goed begrijpen! probeer er toch van te genieten!

14. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Hoi, wij hebben ook een kindje gehad met een open schedeltje. Naast de 5mg foiumzuur slikte ik ook extra b12, dit voorkomt icm de foliumzuur zo goed als alle herhaling op opnieuw een neurale buisdefect :) Na ons dochtertje* twee gezonde zoons gekregen! Succes allemaal, hopelijk zijn jullie snel zwanger met een blakend gezond babytje als resultaat.

15. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Hoi Juul, Nog gecondoleerd en gefeliciteerd met de geboorte van jullie kindje. Ik ben 4-1 bevallen van onze zoon met 17 weken zwangerschap, hij had ernstige afwijkingen aan het skelet die niet met het leven verenigbaar waren. Als je een stukje naar beneden schoolt zie je de vlindertuin, bij vlinderclubs vind je een praatgroepje van meiden die allemaal hun kindje tijdens of vlak na de zwangerschap zijn verloren en weer zwanger proberen te worden of net weer zwanger zijn.

Zelf zitten wij nu weer in ronde 2, super spannend, zeker omdat wij ook nog niet 100% zeker weten of de afwijking genetisch is (10% kans dat het genetisch is) Maar we willen er wel weer voor gaan.

16. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook jij gefeliciteerd en ook gecondoleerd meid! Nog niet lang geleden voor jullie...
    Zal straks een kijkje nemen bij de vlindertuin :)

Dus jullie ook in 2e ronde? Wij ook... gebruik je ovu testen of temp je?
    Ik doe het beide...ben wel gelukkig gezegend met een regelmatige cyclus!

17. Indy89

Indy89 Fanatiek lid

19 dec 2015
    2.020
    681
    113
    Vrouw
    Hoi Meid,

Wat verdrietig zeg:( zeker als je al zover was.

Ik heb in dec na 12,5 week een curettage gehad.. Zit nu in ronde 3.. Eerste twee rondes gekke temp en geen duidelijke ovu test.. Nu eindelijk weer een knaller gehad en op het wachtbankje..

Sterkte, hoop dat je snel weer zwanger mag zijn!

18. Jajo

Jajo Fanatiek lid

7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Ja ik doe ook beide. Heb me wel voorgenomen dat dit het laatste pak ovulatie testen is dat ik koop. Ik ben gelukkig ook vrij regelmatig (althans voor m'n zwangerschap) en voel mijn eisprong eigenlijk ook altijd. Ergens wil ik toch de controle houden denk ik, ondanks dat ik ontzettend goed weet dat je die helemaal niet hebt.

Wat fijn dat je cyclus regelmatig is! Duurde het bij jullie eerste lang voor je zwanger was?

19. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey indy,

was zeker erg verdrietig en hoop dit ook nooit meer mee te maken.
    Ook een curretage na 12.5 lijkt me vreselijk...ben je net over die 12 w heen en denkt dat alles goed is :(

Fijn dat je dan nu toch die knaltest hebt gehad...spannend meid!!! Ik ga duimen voor je. :)

20. Juul1979

Juul1979 Bekend lid

5 nov 2015
    694
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jajo: echt? nou ik zou dat niet kunnen denk ik... Maar is ook pas onze 2e ronde. Ik vind dat tempen wel een opgave haha. Niet mijn ding :p

Bij de eerste was ik in ronde 7 zwanger. Heb daarvoor wel 17 jaar aan de pil gezeten en ik rookte...dus ik vond het nog vrij snel gaan.
    En jij?

Deel Deze Pagina