Je moet alles helemaal zelf weten hoe en wat je doet, maar je vraagt in dit topic om oplossingen en je wijst alles af. Je beschrijft je kindje als een bang vogeltje wat niet zonder mamma kan slapen. Volgens mij is dat niet echt goed..wat als jij nou in het ziekenhuis beland of wat er dan ook kan gebeuren, dan is het helemaal erg voor je kindje. Ik ben van mening dat het jouw taak is om dat af te leren. Je hoeft haar heus niet uren te laten huilen om haar te leren in d'r eigen bedje te slapen, dat kan allemaal in stappen en levert je waarschijnlijk een tijdje gebroken nachten op. Leen een paar boeken in de bibliotheek over slapende kindjes en bekijk wat bij jullie past. Je zou bij haar in de kamer kunnen gaan zitten, om de 10 minuten kijken, allemaal dat soort methodes. En kijk ook uit dat dit niet ten koste van je relatie gaat, natuurlijk is het nu fijn om met je kindje in een bed te slapen, maar wat als jij en je man nou uit elkaar groeien door dit? Bij mij zou dat namelijk wel het geval zijn, seks en intimiteit en gesprekken in bed zijn zo ontzettend belangrijk in een relatie. Die relatie is trouwens ook heel belangrijk voor jouw kindje, dus het is het zeker waard om er energie in te steken.
Zeker moet je doen wat je wilt doen.. maar waarom dit topic dan? mensen geven je hier advies, en ja... dat gaat ook zeker gepaard met eigen meningen, want anders kan er geen advies gevormd worden. Als jij het niet erg vind en je man ook niet.. dan heb je geen probleem. Ik heb het zelf ook mee gemaakt.. noodgedwongen (zo ervaarde ik het). Ook onze prive stond op een laag pitje, maar ik vond het het recht van mijn man dat hij van mij krijgt wat hij nodig heeft. Mannen staan daar over het algemeen net wat anders in dan vrouwen.
Zonder mij redt mijn meisje het prima hoor maar zodra ze me ziet of ruikt dan kan ze niet zonder me en jullie geven tips om me kindje uit mijn bed in in dr eigen bed te laten slapen en daar vroeg ik niet om. Ik vroeg naar hoe andere co-sleepers dit doen?
Bij mij hebben de kinderen nooit bij ons in bed geslapen (ben veel te bang dat ik op ze ga liggen ofzo ) Maar als ik me niet vergis zijn er toch van die soort bedjes die je aan je eigen bed kunt vastmaken en die dan open zijn aan de kant van het ouder bed. Misschien is dit een optie, dan heeft ze een eigen matrasje en merkt ze misschien niet zo snel dat jij uit bed gaat. Want volgens mij is dat het enige probleem waar je mee kampt of niet dat ze dus wakker wordt zodra jij weg gaat.
Nou wie dan?! Sorry hoor.. Maar iig boeit het me niet wat je van me denkt of wat dan ook! Ik laat mijn kind niet huilen!
Gaan we weer hoor clau. Ik kan en ga geen namen noemen, maar noemde jou wel even om je te laten weten dat ik het niet over jou heb. Heb je tevens een pb gestuurd en hoop dat dit onderwerp schoon blijft van ruzie's.
Wie ken jij nou verder met een kind van 3? Maar ff ontopic,mijn meisje gaat gewoon iedere avond naar haar eigen bedje, en wordt midden in de nacht wakker,door hetzijnde een nachtmerrie,of groeipijn! Een tijd geleden kwam ze elke nacht,maar dat patroon hebben we al doorbroken middels van een stickersysteem.. Dus heel de nacht in je eigen bed,is een sticker.
Volgens mij bestaat dit idd. Als ze er ruimte voor hebben in de slaapkamer zou dit idd een mogelijkheid kunnen zijn. Maar is het nou echt zo dat ze bij jullie in bed MOET slapen of zou je ook haar eigen bedje naast jullie bed kunnen zetten.
En ookal slaap ze wel bij jou in bed! Het is jou kind! Sommige mensen doen net of het bij hun in bed ligt! Doen waar je je zelf goed bij voelt.
Ik heb van te voren niet even op google gekeken wat het nou inhoud. hahaha al die namen van tegenwoordig. ik noem het gewoon kind slaapt bij je in bed. hihi.
Dat is niet zo. Dat heet een mening geven. Als TS zich er goed bij voelt om dat te doen en te blijven doen moet ze dat zeker doen. Alleen is het zeker niet iets wat ik zou doen en ook nog wat andere moeders.
met co-sleeping is niets mis...moet iedereen zelf weten... maar ts vraagt tips hoe hun sexleven te verbeteren en hoe anderen co'sleepers dat doen... maar co-sleeping, wil niet zeggen dat je dan nonstop bij je kindje moet blijven liggen, maar in Ts geval is dat wel zo... en het is nogal lastig om daar advies in te geven, dan krijg je nou eenmaal adviezen om je kindje "alleen " te leren slapen ( of dat nou in eigen bedje is of in ouders bed)...maar in elk geval zonder je aanwezigheid....
Dat mensenkinderen niet bij hun ouders slapen, is onjuist. 90% van de kinderen slaapt bij hun ouders in bed. Alleen in het Westen is dit in theorie ongebruikelijk, terwijl ook hier heel veel ouders het doen. En ik kan daar alleen maar heel blij om zijn, omdat door samen te slapen je tegemoet komt aan de behoeften van je kind. Dus je hoeft je niet te verdedigen tegen alle reacties hier van mensen die vinden dat je een fout begaat. Jammer ook dat alleen daar in op wordt gegaan en aan je vraag voorbij gegaan wordt. Die discussies zijn hier al tot in den treure gevoerd en er blijven nu eenmaal voorstanders van samen slapen en eigen bedjes en niet laten huilen en laten huilen (ik laat mijn kind bv pertinent niet huilen en zou het heel vervelend vinden als iemand mij dat zou adviseren). Maar je pikt idd geen enkel idee op om iets aan jullie probleem te doen. Want ook ik zou het een probleem vinden als mijn vriend en ik geen seksleven meer zouden hebben. Dat is wat mij betreft toch een belangrijk onderdeel van een relatie. Als ze overdag eens fijn met oma naar de speeltuin kan of bij de buurvrouw met haar kinderen kan spelen, dan zijn dat de momenten om gebruik van te maken. Ik vond het op die leeftijd ook heel moeilijk om mijn kind te 'dumpen' bij een ander. Als jij je er echt niet goed bij voelt, moet je dat niet doen. Maar dan zul je toch op een of andere manier je schroom moeten overwinnen en toch in je eigen bed vrijen of haar voor de tv zetten en even samen wegsluipen. Er moet toch ergens een momentje gestolen kunnen worden?
Mee eens. T.s laat ik eerlijk zijn. Als ik en vriend niet soms wat prive zouden hebben dan zou het wel heel slecht gaan met me relatie mijn vriend zou echt niet zo heel lang zonder intiem kunnen zijn. En ik vraag me af hoeveel mannen er mee zijn die dat volhouden. Dan moet je relatie wel beren sterk zijn. Zou persoonlijk het niet nog langer laten afhangen van een kind dat naast je ligt wat ik totaal geen probleem vind alleen de oplossingen die gegeven worden wijs je af. En daar moet je ook even naar kijken ben ik zelf wel redelijk?? En de adviezen die gegeven zijn kan ik er wel iets mee of denk ik het te zwart wit. Dus ook een advies is kijk uit straks is je vriend/man weg! Klinkt crue maar er zit wel een waarheid in.
denk niet dat mijn vriend weg zal gaan hebben toen ik zwanger was ook geen seks leven gehad omdat het gewoon zeer deed En hij is er nog steeds Ik zou haar best wel bij oma of tante kunnen brengen en natuurlijk kan ik haar in dr bedje doen en laten huilen en dan beneden seks hebben alleen dan ben ik lichamelijk met seks bezig en met me koppie bij me kindje. Vandaag uit geprobeert en vond het echt niks . Tuurlijk intimiteit is erg belangrijk voor een relatie maar het moet niet te dupe worden van het kind Enne ik werk op een kdv en ik kan jullie voorbeelden geven van kinderen die hun ouders na doen. Een tweeling die doggy styling na doet een jongen die bij een meisje van onder likt en zo heb ik nog wel een paar voorbeelden vandaar dat ik tegen het seks waar je kleine bij is ben Tuurlijk wil ik wel dingen oppikken maar het moet niet tegen mijn principes gaan En als ik hoor dat er meer co-sleepers zijn die hun seks leven op een laag pitje hebben dan ben ik iig niet alleen. Maar goed geprobeert te seksen dus toen mijn dochtertje in bed lag maar het moet of een gewenning van mij worden of het word hem niet want echt prettig vond ik het niet
Ok, dit heeft niet echt met het slapen te maken, maar misschien met een oorzaak. Je geeft aan dat je kindje vanaf het begin al huilt en overstrekt. Ben je er al eens mee naar een huisarts/osteopaat gegaan? Ik maak uit je verhaal niet op of ze zich nu nog steeds overstrekt en of je ze hebt laten onderzoeken, maar het kan natuurlijk nooit kwaad. Misschien is er wel een andere reden waarom ze wil dat je bij haar bent (natuurlijk zal dat nu ook wel weer een groot deel gewenning zijn).