Ik vind het vanuit mijn cultuur gezien ook niet normaal dat een kind dat doet, maar het is wel gebruikelijk dat ons soort het op deze manier leert. Door ons na te doen. Maar ik vind dat zelf ook niet prettig en daarom zou ik geen seks hebben wanneer mijn kind wakker is. Ook zou ik hem niet boven laten huilen zodat wij beneden kunnen vrijen. Vreselijk, ik zou echt niet kunnen genieten en alleen maar heel veel medelijden met mijn kind hebben.
Lastige situatie... en moeilijk om idd de oude discussie (hoort een kind wel of niet bij de ouders in bed) niet van stal te halen. TS, aan mijn mening heb je niet zoveel; co-sleeping is niets voor mij. Ik vind het een mooie gedachte en heb er respect voor, maar ik bleek geen oog meer dicht te doen. Een uitgeruste mama is ook veel waard... maar ik heb bijv ook nooit gekozen voor laten huilen. Wat mij opvalt is dat nu al meerdere keren de vraag is gesteld wat de man van TS van de situatie vindt, maar dat hier nog geen antwoord op is (en ik vind 'hij is er nog steeds' niet echt een antwoord). Buiten het feit dat hij een sex-deprived echtgenoot is (wat overigens prima is als je daarvoor kiest), is hij ook de vader van het kindje - met dus een net zo grote stem in de manier van opvoeden. Ik ben dus ook erg benieuwd naar zijn mening! Zelf zou ik er in jouw situatie voor kiezen om toch eens een half uurtje te kiezen voor een oppas (je schrijft dat eten en spelen prima gaat). Ik snap dat het misschien 'goedkoop' voelt om je kind te 'dumpen' voor seks, maar dit is denk ik een te kortzichtige visie. Seks (in welke vorm dan ook, en voor mij telt knuffelen en zoenen bijv ook al) is een vorm van volwassen intimiteit, die de meeste mensen nodig hebben om hun batterij op te laden. Ik zeg niet dat het net zo belangrijk is als slaap (voor de meesten haha), maar zou je er ook moeite mee hebben je kindje een uurtje weg te brengen om even te rusten als je er helemaal doorheen zit? Als je ook (deels) voldoet aan je eigen behoeftes, ben je naar mijn mening een betere mama voor je kindje. Je leert haar, als je het heel ver doortrekt, op deze manier namelijk dat iedereen er mag zijn (jij ook) en dat niemand zich volledig hoeft weg te cijferen voor een ander.
Ik herken wat je schrijft. We hebben dezelfde situatie met ons zoontje gehad. Hij kon ook alleen naast mij in bed in slaap vallen. Als ik hem probeerde over te leggen in zijn eigen bedje werd hij meteen wakker en hem alleen te laten liggen vond ik niet vertrouwd omdat hij zoveel bewoog. Het gevolg was dat ik de hele avond naast hem zat/lag met boek of laptop. Met ongeveer 13 maanden vond ik dat hij oud genoeg was om er iets aan te doen. Zijn verlatingsangst was aan het afnemen en bovendien begon hij langer door te slapen ipv ieder uur wakker te worden. Ik heb zijn bedje toen tegen ons bed gezet en ik stak mijn armen door de spijlen heen. Op die manier had hij toch het lichamelijke contact terwijl hij in slaap probeerde te vallen maar kon hij lekker blijven liggen nadat in slaap was. Uiteraard was hij het er de eerste keer er niet mee eens maar het heeft minder lang geduurd dan ik verwacht had. Ongeveer 45 minuten of zo waarin hij wel protesteerde maar niet hysterisch of zo werd. Hij ging voortdurend staan en ik legde hem voortdurend terug en zorgde dat hij mij kon voelen. Na een paar dagen was hij er volkomen aan gewend. Ik ben wel van mening dat het tijdstip belangrijk is. Als ik het bijv. twee maanden eerder had gedaan, was het nooit goed gekomen omdat hij toen enorme verlatingangst had. Succes
Gelukkig is mijn vriend niet zo op seks gesteld dus hoeft niet dagelijks. Tuurlijk heeft hij een stem erin maar toen ik haar wel eens liet huilen bracht hij haar zelf al naar me toe. dus gelukkig houden we samen niet van lang laten huilen. Kijk als er een momentje is nemen we het ervan dus dan plannen we gelijk een avondje weg Uit eten filmpje ergens wat drinken Kijk dat vind ik dan ok en dat er dan seks na komt tuurlijk maar ik kan haar moeilijk 2 keer per week ergens brengen Dus het is niet zo dat we nooit seks hebben maar niet echt spontaan meer maar echt van te voren gepland als Zoey uit logeren gaat. Dus ik heb echt de begripvolste vent te wereld wat dat betreft en hij weet ook dat het een fase is en als hij echt van ons houdt blijft hij . Ik vind het juist zwak als een vent weg gaat vanwege het gebrek aan seks want hij doet niet alleen zijn partner verdriet maar ook zijn onschuldig kind. Maar dat is een andere discussie. Conclussie seksloos is onze relatie niet en in geval van erge nood kan ze altijd uitlogeren.
Ik heb geen tips, maar herken je verhaal wel een klein beetje. Onze dochter slaapt ook in een co-sleeper en tot nu toe bevalt ons 3-en dat prima. Ik vind het prettig om haar dichtbij me te hebben, kan haar makkelijk aanleggen als ze wakker wordt en we slapen weer snel verder, manlief wordt heel vaak niet eens wakker, dus die kan lekker doorslapen. Tot van de week kon ik 's avonds gewoon weg sneaken en haar laten slapen. Dan had ik wat quality time met man of ff tijd voor mezelf. Alleen is afgelopen week m'n dochter uit bed gekropen (voor het eerst) en gevallen... Ze sliep net 5 minuten en ik was in de kamer er naast. Echt vreselijk! Ik kan haar dus niet meer alleen laten. Dus nu proberen we haar overdag en aan het begin van de avond in haar eigen bedje te leggen, 's nachts kan ze dan gewoon bij ons. Gister voor het eerst probeert, maar dat lukt dus voor geen meter... Ze valt aan m'n borst in slaap, maar zodra ik haar oppak wordt ze wakker en gaat huilen. Troosten in d'r eigen bedje werkt ook niet. Ik denk dat het gewoon een kwestie van wennen is, althans dat hoop ik... Hoe hebben jullie dat dan gedaan? Ben je er altijd naast blijven liggen? Dat kan toch bijna niet?
Queen het raarste is dat ze dit alleen heeft met slapen. En de ene dag gaat dat goed dr handje vasthouden en slaapt ze door soms word ze wakker snachts. En meestal huilt ze 2 uur later nog. Meestal als ze naast me slaapt dan moet ze altijd als ze licht slaapt altijd aan me friemelen en voelt ze me niet word ze wakker. Kijk het samen slapen vind ik HET probleem niet en beetje bij beetje leer ik haar wel dat haar bedje vertrouwd is Het grootste probleem is gekomen doordat ik dr bedje naar beneden moest doen omdat ze ging staan sindsdien overstrekt ze dr eigen al als ik haar nog niet eens neer gelegd heb Ook laat ik haar overdag als ik strijk in dr bedje spelen zodat ze leert dat haar bedje niet eng is maar dat vind ze helemaal niet erg.
Je schreef geloof ik ook ergens dat ze dan je warmte mist als je weggaat??? Je hebt van die knuffels met een hittepit erin.. Zou Zoiets nog iets zijn om te proberen... zodat als je wegsluipt ze wel de warmte blijft houden? Of van die speciale doekjes die geur vast blijven houden.. ooit over gehoord maar weet geen naam...? Dan blijft ze wel jou geur en warmte houden.. misschien dat ze dan lang genoeg doorslaapt zodat je wel eventjes weg kan...?
Wij slapen ook samen maar sinds mn zoontje 6 mnd is begint hij de nacht in zn eigen bed, rond 19u ofzo en als hij dan wakker wordt komt hij bij ons en blijft bij ons. Hebben we toch tijd voor een boekje te lezen en andere dingen en slapen toch ook samen. Mn zoontje friemelt ook graag, ook tijdens bv ik geef hem altijd een doekje ipv aan mij en nu friemelt ie ook in bed daarmee
De kinderen hebben altijd bij ons geslapen af en aan. Sex gewoon beneden, niet waar de kinderen bij waren iig. Nu slapen beiden in hun eigen bed, dussuh papa en mama zijn weer baas in eigen bed
Wel grappig dat het bijna allemaal bv baby's betreft @Melanina, wij hebben ook een tijd bijna geen sex gehad en gelukkig had mijn man daar ook geen problemen meer. Nou ja, ik schrijf wel "gelukkig" maar ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal. Nu slaapt ons zoontje in zijn eigen bed en hebben we dan genoeg tijd om de schade in te halen
Ja viel mij ook op dat het bijna allemaal bv kindjes zijn die lekker bij papa en mama slapen. Maarja het is makkelijker kindje word wakker aanleggen verder slapen hahaha Zoey dronk elke 2 uur dus ook snachts dus in dr eigen bedje was gewoon geen beginnen aan. Grrr vriend werkt en Zoey slaapt in dr eigen bedje en dat zonder morren Maar kan vanaaf weer ineens anders zijn hoor. En zon knuffel ga ik me ook eens in verdiepen
Maar er is ook niks mis met co-sleeping, hartstikke leuk juist, maar jij hebt een ander probleem. Je kan namelijk niet meer weg van je kindje en dat is niet goed. Je vraagt hoe andere mensen die co-sleepen het met hun seksleven doen, nou door het kind op bed te leggen en beneden te gaan seksen. Dat kan jij niet, dus krijg je adviezen om dat af te leren. En nogmaals, laten huilen is echt niet de manier om dat af te leren, daar heb je veel betere en lievere methodes voor. Laten huilen om seks te hebben is ook niet te doen natuurlijk, dus het beste lijkt mij toch echt om daarmee aan de slag te gaan. Ga je trouwens nooit een avondje weg? Want dan moet ze toch ook alleen slapen? Sommige mensen hebben nachtdiensten, hoe denk je dat hun het doen? Ik snap dat je kindje lief is en je alles in het leven, maar je moet echt meer aan jezelf denken, je bent meer als een mamma.
Nou, het is een kdv dus maximaal 4. Ik kan me ook niet voorstellen dat je lekker ontspannen sex kunt hebben terwijl je kind naast je in bed ligt of in de kamer aanwezig is....
ja ik heb al vermeld dat wij ook wel eens weg gaan en slapen bij oma en opa gaat goed en ook bij tante snachts wel bij hun in bed maarja dat is helemaal niet erg. En nee ik ben niet meer als een mama want ik zie mama zijn niet als opgave maar als een extra onderdeel dus alles wat ik doe moet in haar belang zijn. Zou ik merken dat logeren niks voor haar was gebeurde het ook niet want als zij ongelukkig is ben ik dat ook.
op bv ikkelief.nl of hittepit.nl hebben ze van die knuffelpittenzakken.. ik heb ze ook wel eens bij De Tuinen gezien..
Ons zoontje ligt gewoon dan in zijn eigen bedje en op zijn eigen kamertje, maar als hij huilt kan ik het ook niet hoor. Sex hebben. Moet zeggen dat als wij sex hebben ik soms nog wel iets heb van oo effe vlug want straks wordt hij wakker ofzo. Maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren. Maar zou echt nooit sex hebben waar mijn zoontje bij is. Als Pappa al een arm om mij heen doet zit ons zoontje al raar te kijken en zegt hij "van mij". hihi
Je hoeft je niet te verdedigen meid! Ik heb ook een heel lichte slaper, net als ik ben. Ik voed hem in slaap en daarna leg ik hem slapend naar zijn eigen bed. Mijn zoontje kan dus alleen slapen in zijn eigen bed en ook wel in de auto, maar op schoot, ergens op visite, in het vliegtuig, no way, al is hij nog zo moe! Wij hadden lange tijd de wieg als een soort co-sleeper op onze slaapkamer staan. Ik vond het gewoon saai toen hij heel graag in zijn ledikant wou slapen. Sexen deden we al niet vaak in bed. Ik associeer mijn bed met slapen en als ik ga liggen, ben ik al vertrokken, haha! Doe nu maar gewoon je ding en datgene waar jullie je goed bij voelen! Ze worden heel snel groot en voor je het weet kijk je met weemoed terug op die tijd toen baby en dreumes nog niet zelfstandig was en afhankelijk van jou. Laten huilen doen wij ook nooit. Ik geloof niet dat je daarmee watjes creeert, maar wel veilig gehechte kinderen!