Wanneer geven jullie paracetamol?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Debstertjuh, 10 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Eigenlijk zegt de titel al genoeg denk ik?
    Mijn vraag aan jullie: vanaf hoeveel graden koorts geven jullie paracetamol?
    Mijn ventje is 3,5 maand en had toestraks 38,5 graad. Vond het nog niet hoog genoeg voor para... Want koorst heeft per slot van rekening ook een functie, dus dacht het nog niet te snel te geven! Maar wat is voor jullie de grens?

2. Suzannes

Suzannes Fanatiek lid

20 nov 2009
    1.130
    3
    36
    Ik doe er niet echt moeilijk over, ze heeft normaal altijd 37.1. Van de week had ze prikjes gehad en had ze 38.3. Zetpilletje gegeven, omdat we de nacht ingingen.

3. susy26

susy26 Niet meer actief

als lorenzo zicht niet lekker voelt krijgt ie een zetpil, niet bij elk klein dingetje hoor, maar net als prikjes ,dan ook. en bij koorts, mocht het erg hoog zijn dan wel. maar net wat je zegt koorts heeft een functie. bij een kleine verhoging dan wachten we het even af.

4. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij geven alleen paracetamol als ze zich echt niet lekker voelen, dus bij 40,5 geven we zelfs niets, als ze er geen last van hebben. Het is dan gewoon niet nodig.

5. quschke

quschke VIP lid

12 jun 2010
    6.029
    0
    0
    limburg
    Ik geef ook helemaal niet snel een paracetamol. Justin is 13 maanden oud en heeft pas 2 keer een paracetamol gehad. HOge koorts heeft hij nog nooit gehad en bij verhoging geef ik geen paracetamol zolang hij zich zelf goed voelt!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.093
    3.875
    113
    Ik geef paracetamol als ze zich niet lekker voelen of vanaf een graad of 40. Soms hebben ze er weinig tot geen last van en verhoging of koorts heeft natuurlijk ook een functie, dus ga ik dat niet onderdrukken of verlagen als ze er verder geen last van hebben.

7. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Ligt eraan hoe ze zich voelt als alles prima gaat en ze heeft 38.5 prima dn krijgt ze geen pcm maar op het moment dat ze niet wil slapen en jengelig is dan wel.. Met prikjes dn krijgt ze wel een pcm als ze koorts heeft maar dan echt pas na de 38.5

8. Nipa18

Nipa18 Fanatiek lid

5 okt 2007
    2.838
    71
    48
    boven de 39,5 dit was ook elke keer het advies van de kraamverzorgster destijds

9. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook boven de 39,5 pas paracetamol en dan ook alleen als ze er echt last van heeft..

10. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Hier hetzelfde, ze heeft het gelukkig ook nog nooit nodig gehad.

11. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Hier het eerste jaar gewoon wanneer we dachten dat ht nodig was...dus met koorts, niet lekker in zn vel. Inmiddels heeft Finn een paar keer een koortstuip gehad, en geven we na overleg met de kinderarts helemaal geen paracetamol meer, maar dat is alleen omdat dat de kans op een stuip vergroot, anders had ik er niets op tegen gehad...

12. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

Hier alleen als ze zichzelf in de weg zitten,

als zoonlief 40 of 41 graden heeft, maar wel leuk zit te spelen, geef ik niets,

maar heeft hij 38/39 en is mopperig hangerig geeft aan pijn te hebben, krijgt hij een paracetemolletje,

meestal heeft hij met 40 graden koorts pas pijn wanneer hij richting bed gaat, het is net of het spelen hem afleid van de pijn,
    dus meestal voor het slapen gaan krijgt hij dan wel een zetpil

13. Popkoorn

Popkoorn Niet meer actief

idem met dochterlief trouwens ;)

14. Klijntjuh

Klijntjuh Fanatiek lid

28 mei 2010
    1.059
    0
    0
    Freelance Illustrator& Grafisch Vormgever!
    Gouda
    Als hij niet eet of drinkt, of kan slapen, of langer dan 15 min huilt door pijn.

Laatst met zijn eerste tandje.. Was zo sneu! Na een paracetamol een stuk fijner!

15. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook alleen als ze zich echt niet lekker voelt. Dus al een paar uur hangerig en huilerig. Ze heeft al best vaak paracetamol gehad, iedere x op aanraden van de HAP, omdat ze een aantal allergiën had waar we niet van op de hoogte waren. Dus iedere keer bleef ze maar door huilen, tot ze die paracetamol kreeg. Gelukkig is dat nu al weer een tijd geleden

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Laatst bij 37.8, maar ze voelde zich overduidelijk niet lekker (na prikjes) en daarna ging ze lekker slapen!

17. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Ik kijk eigenlijk nooit naar de temperatuur als ik een pcm overweeg, want het gebeurt hier vaak genoeg dat Sil met flinke koorts nog heerlijk speelt, lacht en eet, terwijl ik ook al meer dan eens een heel zielig, hangerig kindje had met een beetje verhoging. Het gaat mij erom dat hij zich niet rotter voelt dan nodig is. Koorts zal wel ergens goed voor zijn soms :) Heeft 'ie nu ook -verkouden- maar hij lijkt er weinig last van te hebben. Ik temp 'm trouwens ook alleen maar om indien nodig aan de huisarts te kunnen vertellen hoe de voorgaande dagen zijn verlopen (deed ik eerst niet en dan kreeg ik op m'n flikker omdat ze er niets aan hebben dat ik voel of het koorts is => ze willen getallen horen)

18. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.848
    3.364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier idem, als ze pijn hebben of niet kunnen slapen door de koorts, dan krijgen ze hier paracetamol. Anders hoeft het niet (heeft m'n huisarts me nu meermalen op het hart gedrukt :p ) .

Bij kleintjes tot 6 maanden zou ik na 2 dagen echter wél naar de huisarts gaan.

19. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Het is gelukkig helemaal niet nodig geweest deze ronde. Hij heeft vannacht goed geslapen en werd met 37,6 weer wakker!

Maar wel fijn jullie reacties gelezen te hebben! Kan altijd handig zijn voor volgende situatie ;)

20. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik zou pas paracetamol geven als je merkt dat ze zich echt niet lekker voelen en daardoor ook niet kunnen slapen. Ayla is nu bijna 14 maanden en die heeft nog nooit een zetpilletje gehad. Niet omdat ik van de spartaanse opvoeding ben, maar gewoon omdat ze die ene keer dat ze ziek was gewoon gelijk heerlijk ging slapen toen ik haar in bed legde. En na de prikjes heeft ze wat verhoging gehad waar ze verder m.i. geen last van had. Maw, de noodzaak is er nooit geweest om er 1 te geven.

Deel Deze Pagina