Hoi allemaal, over een paar weken ga ik voor het eerst een collecte lopen voor de KWF. Nu zat ik een beetje te twijfelen: Zal ik m'n dochter van 3 meenemen? Gewoon om het nuttige met het leuke te combineren: Buiten wandelen, aanbellen (érg leuk ) en natuurlijk het collecteren zelf. Maar zou jij het zelf raar of vreemd vinden, als er een volwassene met kind aan je deur komt collecteren voor de KWF ? Of eigenlijk: Zou het voor jou verschil maken of je wel of niet iets geeft? Of van invloed zijn op wat jij van het KWF vind? Want daar gaat het natuurlijk allemaal om... alvast bedankt voor jullie reacties, ik overleg het ook zeker nog met degene die het regelt in onze buurt hoor- maar ik ben benieuwd naar jullie meningen omtrent bovenstaande! alvast bedankt Athina
Ik ben vroeger heel vaak met mijn moeder meegegaan, maar toen was ik denk ik wel ouder dan 3. Ik zou het zelf niet vervelend vinden als je bij mij aan de deur kwam met je dochter.
Ik ging vroeger altijd mee met mijn tante. Vond het geweldig! Mocht altijd de centjes in het bakje gooien haha. De (meestal oudere) mensen vonden het ook leuk dat ik mee kwam. Later heb ik zelf nog gecollecteerd, mijn ervaring is dat mensen die niet willen geven ook niet geven als er een kind bij is. Zou het lekker doen! Veel plezier!
Ik heb zelf nog nooit meegemaakt dat er een kind mee was met het collecteren maar zou niet weten waarom dat niet zou kunnen.
Hier ook wel eens collectanten met een kind aan de deur gehad, vond ik wel leuk hoor, maakt mij niets uit. Het heeft verder geen invloed op wat ik geef.
Ik ging als kind ook altijd mee; vond het geweldig en voor veel mensen is het zo aandoenlijk dat ze sneller iets in de collectebus gooien Ik ben er zelf ook wel een beetje gevoelig voor, merk ik, maar vooral vanwege de herinneringen aan mijn eigen collecterondes toen ik klein was
Ik heb pas ook gecollecteerd samen met mijn dochter van 3. Ze vond het prachtig en de meeste mensen ook. Ze vroeg ook waarom sommige mensen geen geld gaven. Erg leuk!
gewoon lekker samen lopen ..vorig jaar ook met mn dochter van toen 3 gelopen voor t kwf ...en dit jaar gaat ze gewoon weer mee als ze er zin in heeft
Ik collecteer ook met de kinderen. De een mag aanbellen en de ander de collectebus vasthouden. Vinden ze helemaal fantastisch. Er komen hier wel vaker collectanten met kinderen aan de deur.
Ik geef niets,ook niet als kinderen er bij zijn.Krijg vaak het idee dat mensen een kind mee laten collecteren zodat ze meer geld krijgen.
Hier gebeurt het bijna altijd dat er een kindje mee gaat met de collecte....zie eigenlijk niet anders dan dat het een mama met een kindje is....
hie rgebeurt het ook wel. ik vind het altijd een beetje overkomen als een zieltjes winner maar ach waarschijnlijk hebben jullie het kei gezellig en daarom zou ik het wel doen
Hier mijn dochter van 6 ook meegenomen vorig jaar. Ze stond alleen een beetje beteuterd te kijken als ze NEEH zeiden en gelijk de deur dicht sloegen. Maar dat zijn er maar een paar de andere honderd deden heel aardig en gezellig!!
Waarom geef je niks ik vind een collectie altijd lekker vrijblijvend. Wel kaarten verkopen enz dan is het vaak gelijk 8 euro ofzo. Is niet aanvallend bedoeld maar ben gewoon benieuwd naar je denkwijze erachter!
Moet geen probleem zijn toch? Hier ook weleens een mevrouw aan de deur gehad met een dochter van een jaar of 4 denk ik zo. (Al hoorde ik deze moeder tegen haar dochter zeggen toen ik niets wilde geven:'Nou die mevrouw denkt niet echt aan andere mensen, dat is ook niet goed he?!') Tja.. Dat lijkt me dan niet echt de manier, maar volgens mij kan je je dochter al prima proberen uit te leggen wat jullie gaan doen