Wat ik niet helemaal snap is dat je zo bezig bent met een werkbare omgeving. Die heb je nu toch ook helemaal niet?! Stappen ondernemen, een hele duidelijke waarschuwing sturen naar hem en mocht hij die negeren of het jou dus zo moeilijk maken (waar je zo bang voor bent) dan stap je naar zijn baas! Kom op zeg, wie is hier nu fout bezig, hij toch zeker! Wie weet bij wie hij nog meer zo bezig is en als nou nooit eens iemand aan de bel trekt wordt er nooit wat aan gedaan!!! Goed dat je je partner hebt ingelicht, dat is toch wel heel belangrijk.
Als je leidinggevende op een normale manier met jou zou omgaan zou het in mijn ogen geen probleem zijn om op zijn smsjes te reageren. Maar hij doet niet normaal, verre van dat zelfs en dan moet je er gewoon mee kappen. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Je moet nu gewoon eens duidelijk zeggen waar het op staat. Mannen zoals hij snappen geen hints, of doen of ze het niet snappen. Kom op, laat je niet zo op je kop zitten door hem, want dan zal het nooit ophouden!
Ik denk niet dat TS het verzint, het leuk vindt of vreselijk naief is. Ik denk dat ze onzeker is. Bang om ruzie te krijgen met haar baas en de gevolgen die ze niet overziet als ze 'hard' naar hem is. Maar, het moet wel. Meid, hij doet dit niet voor niets bij jou. Blijkbaar heb je een bepaalde onzekerheid over je waardoor hij de grens op blijft zoeken en jou als 'slachtoffer' heeft. Wat is je angst precies? Wat is het ergste wat er kan gebeuren? Hoe wil jij dat de ideale situatie is met je leidinggevende en werk en hoe kan je dat gaan realiseren? Je hebt het zelf in de hand. Maar dan moet je het wel zelf in de hand nemen. Nu heeft hij dat. Wees duidelijk naar hem. Jij staat in je recht, niet hij. Je bent het niemand verschuldigd om lief en aardig tegen hem te blijven. Waarschijnlijk zal hij je juist respecteren als je heel duidelijk naar hem bent. En zo niet? Dan zoek je het hogerop. Laat je niet zo door deze man beinvloeden. Zie dit als een leermoment. Wat zal jij je goed voelen als je tegen hem in durft te gaan en heel duidelijk je grenzen aangeeft. Of nog beter: het voor elkaar krijgt dat hij hier (terecht) problemen mee krijgt omdat hij ongetwijfeld meer slachtoffers heeft gemaakt of zal maken. Stel hij doet dit bij jouw dochter (weet even niet of je kinderen hebt), hoe zou je willen dat zij met deze man om zou gaan? Kom op meid, je bent het niet waard om je zo te laten behandelen!
Ts ik snap je wel hoor, over ook gewoon contact moeten kunnen hebben met je collega's.. Alleen hij is duidelijk uit op meer, dus daarom zou ik bij hem dat niet meer doen, omdat hij er blijkbaar toch meer achter zoekt en het niet kan laten om de grenzen van gewoon contact te overschrijden.. In normale situaties moet het kunnen, maar dit is geen normale situatie, dus mijn advies zou inderdaad ook zijn om met hem het contact af te kappen! Stuur nog 1x duidelijk een bericht waarin je vermeld dat je hier niet van gediend bent. En als hij het je dan moeilijk gaat maken op het werk, dan heb je des te meer reden om het hogerop te gaan zoeken met al het bewijs dat je tegen hem hebt. Van uitlokken kan geen sprake zijn, aangezien jij al meerdere keren hebt laten weten dat je dit niet wilt. Lijkt mij duidelijk genoeg. Succes ermee!
Een vertrouwenspersoon is niet verplicht voor een bedrijf,maar een bedrijf is wel verplicht om jou in deze situatie te helpen. Misschien eens met p&o praten of iets dergelijks? SZW Arboportaal.nl : Vertrouwenspersoon Kun je iig advies vragen over hoe je moet reageren. Ook bij mij op mijn werk hebben we onderling regelmatig contact via whatsapp. Naar mijn mening moet het wel normaal contact blijven, als een collega en zeker een leidinggevende dit soort berichtjes zoals bij jou zou sturen zou ik er snel klaar mee zijn en aangeven dat ik dergelijk contact niet zie zitten en buiten de werkvloer/werkaangelegenheden geen contact meer wens te hebben. De manier waarop jij nu reageert vind ik nogal onduidelijk, ik denk dat je hem teveel ruimte geeft. Wees duidelijker is mijn advies.
Ik vind je wel heel hard hier... dat ts hulp vraagt betekent niet dat ze precies moet doen wat anderen hier zeggen. Zij zit in deze situatie, wij niet. Ik kan me wel voorstellen dat het voor haar heel onduidelijk en moeilijk is. Ik denk overigens ook dat het wel verstandig is om nu verdere stappen te ondernemen. Hij is duidelijk niet van plan zijn gedrag aan te passen.
Hmm juist na het vorige verhaal... Zou ik daar dus ook niet op gereageerd hebben. Gewoon voor de zekerheid
Hij vroeg niet "gewoon" hoe je weekend was, hij begon met "hmmmm". Dat schreef je zelf. Nou als ik dan na zo'n verleden zo'n berichtje zou krijgen zou ik meteen denken daar gaan we weer. En dus niet terug appen. Maar goed bij jullie is het geel normaal blijkbaar, maar misschien zou je die regel moeten doorbreken. Sorry dat ik het zeg maar het komt op mij ook over dat je het misschien stiekem wel leuk vind. Dat kan maar dan moet je hier niet eerst het een zeggen... En anders blijf ik erbij wees duidelijk! Je bent er niet van gediend PUNT!
Ik heb het half gevolgd, niet alle berichten gelezen. Maar ik vind dat je duidelijker moet zijn. Als hij jou weer begint te appen met hmmmm....dan reageer je daar toch niet op???!!! Dan gaan er bij mij meteen al alarmbellen rinkelen. Ik heb het pas precies zo gehad, maar dan met een oudere neef uit de familie. Die trok ineens zijn boekje open via FB wat hij van mij vond al jaren. Nou ik voelde me ongemakkelijk!! Maar ik ben heel duidelijk geweest, ik wil niks met je, ik wil geen vieze berichten van je, of normaal communiceren of niet! En als hij weer zo eens begint, reageer in niet!
Inderdaad! Meid, kort metten mee maken! Ik heb twee keer meegemaakt dat een kennis verliefd op mij werd en ik daar niets van moest hebben. Ik heb dat toen duidelijk gemaakt, wel op een vriendelijke manier. Ik was van mening dat we daarna nog wel 'normaal' met elkaar om konden gaan en deed dus ook gewoon. Een beetje zoals jij, zoals je reageert. Maar ik kan je vertellen dat dit twee keer NIET zo is overgekomen bij de betreffende mannen. Zij zagen dit als een teken dat ik toch wel ergens geinteresseerd zou zijn en gingen dus vrolijk door. Bij de ene ben ik net ontsnapt aan een aanranding toen ik thuis bij hem thee kwam drinken. Dus alsjeblieft, wees duidelijk. Reageer NIET op hem, of stuur die zin van dat je alleen werkgerelateerde berichten wilt. Hiermee ontketen je toch geen oorlog ofzo? Alleen een professionele situatie.
En als dit probleem uit de wereld is zou ik ook wat doen aan je assertiviteit en zelfvertrouwen. Kom op zeg, niet steeds ja maar en stel dat. Hij gaat tever. Dat is wat telt.
ik zou het zeker met iemand delen, stel je voor dat ie wat doet zeg, je moet wel een getuige hebben ofzo. Ik zou gewoon ander werk zoeken dit gaat veel te ver. En je vriend mag het toch ook wel weten, wil je een eerlijke relatie of niet?
Oké, fijne reacties. Dit is dus waar ik bang voor ben als ik wel naar een hogere baas stap want ja ik heb t waarschijnlijk wel zelf uitgelokt omdat ik antwoord gaf op zijn whatsappjes. De meiden die me goed bedoelden adviezen gaven heel erg bedankt! Ik heb hem al een bericht gestuurd met dat ik echt wil dat t stopt want ik voel me.er totaal niet prettig bij. Ook ga ik denk toch zijn baas inlichten, dan weet hij er iig wat van als t escaleert. LadyOxi Whatsapp kan ik helaas niet blokkeren hebben soms contact nodig via telefoon.
NIET meer reageren. Echt, hij vindt dit heerlijk, je lijkt het naieve schoolmeisje wel. Geloof me, niet niet niet niet meer reageren. Elke reactie geeft hem weer de moed om verder te gaan, je houdt dit zelf in stand!
Nee, je hebt het niet uitgelokt, maar je houdt het wel in stand. Daar zit een verschil tussen. Succes!
Uitlokken is als je halfnaakt op werk verschijnt en suggereert dat je wel samen kunt overwerken als iedereen naar huis gaat... Of even met je diepe decolleté spontaan steeds wat van de grond moet rapen als hij in de buurt is... Dit is nou precies waarom het intimidatie heet Het is niet jouw schuld, je hebt het niet uitgelokt. Hooguit niet handig gereageerd maar dat is op zich ook niet heel raar.
Als je mijn laatste reactie gelezen hebt. Die trek ik bij deze in. Wens je verder veel succes en hou je poot stijf.
Mee eens, je hebt helemaal niets uitgelokt. Maar je houdt het zo wel in stand. Zo'n viezerik heeft een giga bord voor zijn kop, en die moet je onderhand weg slaan. Goed dat je hebt gezegd dat hij met die vieze praatjes moet ophouden. Zodra hij nu ook maar 1 rare opmerking maakt, direct een afspraak bij zijn baas maken. Succes en kop op!