Maar speeltjes en orgasmes komen ze toch zelf ook wel achter in de puber leeftijd ...?? Waarom moet daar voorlichting over gegeven worden nja misschien ben ik dan preuts of ouderwets ofzo maar ik zou dus echt niet blij zijn als mijn kind op 10 jarige leeftijd daarmee thuis zou komen. Seksuele voorlichting helemaal prima. Maar hoe orgasmes klinken en speeltjes.. nee, dat vind ik niet iets om te bespreken.
Dat vind ik vergeleken met de rest van het verhaal dan weer totaal niet schokkend. Dat mensen van seks hun werk maken en dat andere mensen zonder relatie daar een plek hebben om seks te hebben tegen betaling.
Zo kwam de helft van de groep 7 en 8 leerlingen er afgelopen jaar door Mark Rutte in zn persconferenties achter dat sekswerker een beroep is
Klopt!! Mijn dochter, groep 8 heeft dit ook gehad. Ze weet meer over seks da mij lief is. Maar ik woon niet in NL, maar ben 'blij' te lezen dat ze dat niet alleen hier doen. Ik heb er uiteindelijk niets mee gedaan, het was gelukkig eenmalig.
Dat was ik, maar ik woon op de Antillen. Dus mits ts haat neefje daar ook woont denk ik niet dezelfde school. Haha.
Mee eens. Maar de werkelijkheid is dat veel ouders dit niet doen. Dan kan een stukje begeleiding hierin vanuit school geen kwaad als de school tenminste daar tijd in wil investeren. Het is in ieder geval een betere oplossing dan 10-jarigen naar geluidsopnamen van orgasmes te laten luisteren of alle speeltjes van Christine Le Duc te introduceren bij zulke jonge kinderen. Als je als school dan een keuze moet maken dan zou ik kiezen voor een informatieavond voor de ouders.
Voorlichting is prima maar laat even de speeltjes en opnames van een orgasme weg. Het zijn kinderen van tien. Ik ben niet preuts aangelegd maar dit is voor mij een brug te ver.
Orgasme geluid? Ja want iedereen heeft een gelijk geluid. Ik denk dat ze deze heeft laten horen Ts, ik vind het een vreemde manier van voorlichting. Maar goed...misschien werkt het wel.
Zo jong zijn kinderen van groep 7 toch ook weer niet… mijn zoontje is de laatste die nog 10 is uit zijn klas, de rest is 11 en 12 al. Je moet eens horen wat voor een taal die kinderen onderling soms gebruiken en wat er soms allemaal al langs komt in hun appgroep. Daar worden al gewoon plaatjes van blote borsten gedeeld en komen er aubergines-emoji’s Dus ik ben voor alle voorlichting die je er nu nog in kunt krijgen, ik denk dat je ze in de brugklas helemaal niks nieuws meer hoeft te vertellen. Natuurlijk pakken wij het wel op en alles wat er langs komt in de klasse-app grijpen wij aan als “reden voor een fijn educatief gesprek” maar er zijn vast ook ouders die dat niet doen.
Dit schreef ik een tijdje terug in het 'waar valt jouw mond van open' - topic over het afgespeelde geluidsfragment in een groep 7: Ik wil hier toch even op reageren als leerkracht van een groep 7. In geen geval zou ik zoiets laten horen. De emotionele ontwikkeling is op die leeftijd nog zo divers, dat je echt moet kijken of zoiets wel bij je groep past. Plus, ik heb kinderen van 9 tot bijna 13 jaar in mijn klas (regulier onderwijs) en voor de jongste kinderen is zoiets niet geschikt. Richtlijn is het bijbrengen van de basis. De diepgang ervan laat ik absoluut aan de ouders over, mogen zij kiezen wanneer en of ze meer willen vertellen (passend bij de opvoeding) en anders ontdekken ze het later zelf wel. Ik weet zeker dat ik heel veel negatieve reacties van ouders had gekregen als ik het geluid (??) van een orgasme in de klas had laten horen. Bij ons op school gaat het in groep 6 en 7 over het bestuiven van bloemen, bij wijze van In groep 8 volgt wat meer diepgang, maar ook daar wordt alleen de basis bijgebracht. Speeltjes, geluiden, etc niet. Verder wordt er wel openlijk gesproken over bijv homo huwelijken, transgenders of bijv verliefdheid. Vaak komen er ook dingen voorbij in het jeugdjournaal waar verder over gesproken wordt in de klas. Maar als leerkracht van groep 7 merk ik veel verschil tussen de kinderen. Ik beantwoord ook echt niet alle vragen die sommige leerlingen hebben. Dus we kunnen het er best over hebben, maar dan oppervlakkig.
Haha ja inderdaad ik denk dat mijn zoon het woord sekswerkers nog nooit had gehoord tot de persconferenties. Maar de wallen zelf gingen we al over toen hij een kleuter was. De eerste keer was hij denk ik 4 jaar en toen kwam hij tot de conclusie dat hoer zijn echt heel goedkoop is "je hebt alleen maar een onderbroek nodig voor je werk"
Het feit dat kinderen in de klas er naar vragen betekent dat er bij een deel van de kinderen al kennis over is. Door het klassikaal te behandelen voorkom je dat die bepaalde leerlingen zelfstandig gaan googlen en dus veel te ver gaan zoeken. Door het als juf te behandelen in de klas kan je het direct uitleggen en nuanceren.
Ik was toch echt 10 in groep 7. Mijn zoon was ook grootste deel van groep 7 10 jaar. Die was maar een paar weken 11 jaar in groep 7. Aangezien blijven zitten op de basisschool zo goed als niet meer gebeurd denk ik dat je amper 12 jarigen aan zult treffen in een groep 7 klas. En wat betreft de app gesprekken. Toen zoon op de basisschool zat controleerde ik elke dag al zijn app gesprekken en ik ben nog nooit blote tieten en de aubergine tegengekomen. Ook geen gesprekken op dat gebied.