En jouw reactie was wel genuanceerd? Alsjeblieft zeg. Rrr en al je problemen lossen op. Waarmee ik niet wil zeggen dat het geen positieve bijdrage kan leveren, maar als dat de manier was denk ik niet dat er zoveel topics over slechte eters zouden zijn.
Ja? Waarom zou dat het niet zijn? Het is af en toe gewoon heel oké om terug te gaan naar de basis. Ik kan me namelijk héél goed voorstellen dat je alles probeert om je kindje maar iets te laten eten. En dat je met al je goede bedoelingen soms uit het oog verliest waar het werkelijk om gaat. Pas toen wij dat allemaal loslieten, en consequent elke avond hetzelfde ritueel rond het avondeten invoerden ging het na verloop van tijd beter. Wij waren zo druk bezig met allerlei trucjes onze kinderen aan het eten te krijgen, dat het voor hen alleen maar onrustiger werd en onduidelijk. Kun je me uitleggen waarmee ik hier iets zeg dat ongenuanceerd zou zijn? Of waarom ik dit niet als tip zou mogen geven? Veel meer mensen schrijven het toch, 'laat het allemaal een beetje los' Dat valt hier ook onder toch? Je moet alleen geen wonderen verwachten binnen een week. Het is uiteindelijk een lange weg, maar niet zonder resultaat..(maar natuurlijk niet voor alle kinderen, laat ik het er alvast maar even bij zeggen)
Mijn zoons zijn/waren alle drie zo. Wat hier bij de oudsten gewerkt heeft: -loslaten -vitaminepil -loslaten -iedereen moet aan tafel komen zitten, eten mag, maar als je niet wil is het ook ok. -loslaten -vanaf 15.30 geen chips/koekje/rijstwafel meer -loslaten -na het avondeten alleen nog wat yoghurt of kwark of fruit, geen snacks of boterhammen. -loslaten Mijn oudsten gingen allebei rond hun vierde verjaardag weer duidelijk beter eten en meer proeven, onze jongste is nu 3,5, heeft een paar gerechten die hij graag eet, maar weigert bijvoorbeeld alle fruit en alle groente die herkenbaar op zijn bord ligt. Door de nasi/paella/spaghetti etc eet hij groente wel gewoon op. Bij macaroni doe ik in de keuken al de saus ( met verstopte groenten) door de pasta, kale macaroni kennen ze dus niet.