Wie heeft de aflevering zojuist gezien? Over de ontmaskering van Erik L. Ik ben sprakeloos en vind het echt verschrikkelijk dat dit gebeurd en er geen hulp is voor dit soort mensen. Bah, mijn maag draait om.
Gatverdamme werd er kotsmisselijk van. Wat een zieke ziel zeg, bah. Hulp heeft hij genoeg gehad. Wist elke keer schijnbaar goed de schijn op te houden. Ben van mening dat je hem gewoon niet kunt 'helpen'. Dan te bedenken dat hij zelf ook kinderen heeft....
Pff heftig begin van het nieuwe seizoen! Echt misselijkmakend zulke figuren! En dat zo iemand dan ook nog kinderen heeft bah.
Ook gezien. Bahbah! Ik denk wel dat hij opgelucht was toen hij werd opgepakt. Alleen is het leven van zijn gezin ook verwoest
Klopt van zijn gezin, je zou het maar horen als vrouw zijnde. Anderzijds dacht ik, beter nu dan wanneer zijn kinderen op een verdere leeftijd zijn, moet er niet aan denken dat hij zijn eigen kinderen iets aangedaan heeft. Maar misschien heeft hij dat al gedaan. Ohh als ik er weer aan denk vind ik het zooooo verschrikkelijk!
toen ik las waarover de eerste aflevering zou gaan, dacht nou die kijk maar niet, ik zal me er te flink kwaad over maken en het is zo zinloos want ze blijven bestaan :x:x:x ik hoop de aflevering volgende week iets totaal anders is,
Als ik de reacties hier en op Twitter lees, dan denk ik: eigenlijk zijn de meeste mensen niet veel beter. Opknopen, doodschieten, eeuwig martelen... is dat dan onze 'beschaafde' reactie? Ik vond dat de uitzending vooral aantoonde dat er mensen rondlopen in Nederland die we niet (kunnen/willen) helpen. Het "vangen" van een pedofiel op tv is makkelijk, daadwerkelijk ook iets doen voor die mensen is een heel ander verhaal. Omdat ze door ons zo sterk veroordeeld worden, is het een stuk moeilijker om die mensen hulp te bieden (want dat is het toch wat ze nodig hebben vrees ik, niemand kiest er bewust voor om op kinderen te vallen, toch)?
Helemaal mee eens. Ik denk echt dat dat een verandering teweeg kan brengen, als pedofielen alleen maar geholpen zullen worden. In afwachting van zijn proces is deze man nu ook nog 'gewoon' op vrije voeten... Ik had veel liever gezien dat hij ergens ondergebracht zou worden waar hij intensieve therapie krijgt.
Bloempje helemaal gelijk wat betreft de beschaafde reacties die men her en der lees, en dan heb ik wat dat betreft even niet over deze onderwerp maar een ander onderwerp waar ik dat vandaag ook al opviel. als al die reacties lees die men plaats over bijvoorbeeld een moordenaar dan denk ik, nou dan is eigenlijk helemaal niet zo gek dat die rotte mensen bestaan,
Het ZAL je maar gebeuren he, tegen wil en dank vallen op jonge kinderen. Nooit over je gevoelens kunnen praten. Nooit hulp kunnen zoeken. Alles verborgen moeten houden. UITERAARD valt het niet goed te praten en gaan mijn haren er ook van overeind staan, maar mensen doen veel moeite tegenwoordig om zo hard mogelijk hun mening rond te schreeuwen, maar zo weinig moeite om zich te verplaatsen in iemand anders zijn gevoelens of problemen. En dat vond ik net zo jammer aan de uitzending. Hoera, we hebben een pedofiel gesnapt. Ja, en dan? Morgen kun je al weer een andere vangen. Wat zijn we daar uiteindelijk mee? Ik vond het al bij al een beetje goedkoop scoren van Alberto. Niemand stelt zich hier bijvoorbeeld een vraag bij het werk van de psychologen waar hij vroeger bij in behandeling is geweest. Die hebben dan toch ook gefaald? Nogmaals: ik verdedig deze man zeker niet, maar een beetje afstand bij dit soort dingen vind ik wel op zijn plaats.
Hier ben ik het mee eens. Ik vind wel dat het hebben van filmpjes en foto's en het in praktijk willen brengen een keuze is en iets wat ECHT niet kan. Het hebben van die gevoelens lijkt me echter zo verschrikkelijk en belemmerend, daar heeft zo iemand niet voor gekozen. Moet het meer uit de taboesfeer om beter hulp te kunnen bieden en erger te voorkomen?
Zulke mensen moeten ze levenslang opsluiten zonder kans op vrijlating. Deze mensen zijn ziek en moeten ver uit de maatschappij blijven. 2 personen die heel dicht bij mij staan ondervinden nog steeds de (geestelijke) problemen omdat zo'n viezerik niet van hun af kon blijven.
Ik kijk dit expres niet, helemaal niet als ik zwanger ben (kort lontje). Puur uit "angst" dat ik telefoon of afstandsbediening naar m'n tv of muur smijt. Kan er heel erg agressief van worden. Hij kan dan "ziek" zijn, ik zou niet voor mijzelf instaan als zo'n persoon voor mij stond