Een prachtig plaatje. Als ik hier langs zou lopen (waar dat dan ook is), kan ik echt helemaal niets negatiefs bedenken.
Ja wel een beetje. Ik vind de fles minder prive dan de borst, maar ik zocht als het kon wel een wat rustiger plekkje op om te voeden. Toen ik borstvoeding gaf deed ik dat nooit in het openbaar trouwens, voelde ik mij niet fijn bij.
Kun je het niet ook gewoon omdraaien? Dus dat jij het prettiger vindt om rustig op een bankje of in een cafeetje te voeden ipv dat het gelijk ongepast is wanneer iemand anders die behoefte niet direct heeft? Het zou zoveel negativiteit schelen wanneer mensen meer van zichzelf uitgaan ipv dat er een oordeel/mening over anderen wordt uitgebracht.
Ik heb zelf totaal geen probleem met openbaar voeden, wel ben ik voor discreet voeden. Maar na mijn mening zijn er maar weinig moeders die openbaar echt hun hele hebben en houden eruit gooien. Dat er nu wel zo selfies gemaakt worden is om een statement te maken. En het blijkt wel dat dit nodig is, bv word helemaal niet als " normaal" gezien. Voor mij zijn de fles en borst hetzelfde en dat zou ook zo horen te zijn. Uiteindelijk is het bedoelt om je kindje te voeden dus waarom er verschil tussen maken? Omdat je misschien een beetje bloot kan zien? Als ik op straat loop zie ik om mij heen veel meer bloot. Vind het daarom ook zo jammer dat er best bekrompen gedacht word over bv.
Maar zeg nou zelf... dat jij je er niet fijn bij voelt komt toch door de mening van anderen over voeden in het openbaar?
Kun je het niet, omdat je het niet begrijpt? Uiteraard heeft iedereen een mening en die is niet bij iedereen hetzelfde. Alleen kun je daarbij vanuit jezelf uitgaan en zeggen "ik zou daar niet voor kiezen, want ik voel mij daar niet prettig bij". Of je velt een oordeel over degene die het anders doet dan jij en zeggen "ik vind het ongepast/niet kunnen wat diegene doet". Zeker wanneer het gaat om zulke onschuldige onderwerpen, waarbij niemand daar daadwerkelijk last van ondervindt, zou dat een hoop verschil in opvatting uit kunnen maken. Bij het eerste maak je gewoon een andere keuze vanwege bepaalde persoonlijke overwegingen. En bij het tweede zeg je eigenlijk dat iemand anders het "niet goed doet". Terwijl dat behoorlijk subjectief is natuurlijk. Dat kan kwetsend zijn en het is ook nog eens onnodig (tenzij je de ander perse wilt overtuigen van jouw "gelijk"). Of begrijp je het wel, maar wil je het gewoon niet omdraaien? Niet perse nu alleen aan jou gericht hoor. Maar het valt me zo op, dat er vaak zulke "meningen" over zeer onschuldige onderwerpen worden gegeven. Ik vraag me af, of men beseft hoeveel onnodige negatieve gevoelens je daarmee kweekt.
Ik vind het ook niet fijn om zomaar overal te voeden, dus daarom doe ik het ook niet. Maar als een andere moeder het wel prima vind wie ben jij dan om te zeggen waar ze wel of niet mag voeden? Serieus wat maakt het uit. Kun jij dan niet tanken ofzo als een baby melk drinkt bij een tankstation
Als je het een beetje subtiel doet, zie je bijna niks hoor. Hier een van mijn foto's, je ziet het echt alleen als je erboven op zou staan. Haal hem straks wel weer weg hoor. Voor mij hoeft niet alles op internet, maar ter illustratie.
En ik zie dus echt niet wat hier ongepast aan is. Niemans ziet iets en wij eten, dux mogen de kindjes toch ook eten?
Ik vind dat borstvoeding in het openbaar gewoon moet kunnen. ik geef toch ook overal de fles wel. Snap niet dat mensen hier moeite mee hebben. Mocht ik ooit iemand zien voeden en daar zou iemand een opmerking over maken dan zou ik zelfs opkomen voor deze vrouw. Moet je dan maar de hele dag thuis zitten en nergens meer heen gaan ? Kolven is ook niet voor iedereen een pretje ( volgens mij , heb het nog nooit geprobeerd)
Boommmwaar komt t dan wél door? En stel dit.. Je loopt door de appie en er begint een bekend jengeltje. Je kent het wel, zon inimini die honger begint te krijgen. Dat jengeltje gaat over in "mama-nuhuuuu alarm". Je ziet die moeder vlug de laatste dingen in t mandje doen , terwijk ze tegen haar twee jarige peutertje zegt: kom, we moeten zo je zus van school halen". Bij de kassa lach je meelevend naar die moeder. Och, t is zo herkenbaar. T alarm blijft afgaan en iedereen werpt een blik. Na de kassa staat een bankje, moeder haalt een kaasstengel uit de tas voor peuter en een lekker warmgehouden fles voor baby. Samen tutten ze en kunnen ze op t gemakje naar school. Is dit werkelijk ongepast?? En wat als er borst had gestaan??
Eh nee, maar ik heb het zelf nooit gedaan. Maar ik zou ook niet vreemd opkijken van iemand dir het wel doet. Ovetigens was ik een keer op ern bbq van mn studievereniging zl mee en gaf toen nog ft bv. Maar goed ik 'braaf' afgekolfd omdat er toch voornamelijk mannen aanwezig waren. Acheraf had ik best even ergens kunnen voeden maar goed. ZL aan de fles. Komt een van die jongens naar me toe. Ah wat drinkt hij. Ik melk. Hij wat voor melk. Ik: van mij. Nou hij ging nog net niet over zn nek. Ik was echt zo beledigd 😱
Op een showroombank in de Bijenkorf, in een pashokje, in een kledingwinkel, in een zwembad, in een chique restaurant.. Ik weet zat plekken waar het niet gewenst en gepast is.