Het gaat om de uitleg rond marketing en taalgebruik. Niet om de vergelijkingen die de schrijver maakt. Maar het laat weer mooi zien hoe belangrijk taal is in deze. En foei? Eh woef?
Blijkbaar ervaart elke moeder dat anders. Is onze eigen referentiekader. Ik krijg geen negatieve opmerkingen over kv omdat ik dit niet geef. Jij krijgt geen negatieve opmerkingen over bv omdat jij dat niet geeft. Kortom moeders doen het nooit goed. En daar zit het pijnpunt juist. Ik heb sowieso een hekel aan ongevraagde tips en adviezen. Maar zodra je zwanger bent of een kind hebt lijkt er ineens een bord voor de neus van een hoop mensen te groeien. Waar bemoeien ze zich mee?
Hier ben ik het helemaal mee eens! Wbt de stukken en artikelen, die ga ik vanavond op mijn gemak allemaal doorlezen! Thnx voor de geplaatste links
Maar jij zit binnen een hele andere groep mensen dan de 'gemiddelde' Nederlander. Vanuit de Islam wordt schijnbaar 2 jaar bv geadviseerd. Alle moslims die ik ken hebben hun stinkende best gedaan BV te geven. Daarnaast zal bijna de heke eerste gen. Marrokanen, turken enz zelf bv hebben gegeven omdat de situatie in die landen een jaar of 30 geleden heel anders was dan nu. Veel moeders van NL komaf zijn met dr fles groot gebracht. En he die zijn toch ook prima groot geworden? Ik denk dat we gewoon eerlijk moeten zijn, in zn algemeenheid. BV is in bijna alle gevallen de voeding die het best aansluit bij de behoefte van je kindje. Als dit niet lukt dan hoeft je kind niet te verhongeren en wordt ook prima groot met de fles. Echter is er gewoon een hoop aan te merken op FV. En lijkt nu uit onderzoeken naar voren te komen dat kinderen die met de fles zijn groot gebracht meer risico hebben om bepaalde ziekten te ontwikken die in het rijtje welvaardziektes staan. Maar dit heeft niet alleen met vf te maken. Dat geloof ik niet. Maar eerder met de hele manier waarop we hier in het westen gemiddeld gezien met ons voedsel en de inname hiervan omgaan.
De meeste moslims die ik ken zijn juist erg begripvol, dergelijke opmerkingen kwamen eigenlijk alleen van niet-moslims (ja, daar praat ik ook mee hoor... surpriiiise ).
Hahahaha!!! Nu is het opeens strategie van de kv-fabrikanten om bv te promoten teneinde de irritatie te vergroten. Mooi man. Zeg, volgens mij zit je vergiet te krap.
Dat zal wel komen omdat er nog een alu hoedje onder zit Had je verder nog inhoudelijk iets nuttigs bij te dragen? Of kwam je hier weer katten, zoals niet ongebruikelijk is wanneer de naam Hilly voorbij komt Want wat las ik ook weer in dat andere topic? Volgens mij heb jij best veel diepere dingen te zeggen over bv anders dan 'goor' en 'ongepast'. Ik wacht vol spanning op een intelligente, respectvolle reactie van jou...
Ik praat al sinds het begin van dit topic inhoudelijk mee. En ik heb ruimschoots gezegd wat ik wilde zeggen.
Hahaha! Zit je jezelf nu te verkneukelen om deze ontzettend gevatte reactie, met die subtiele *ahumkuch* dubbele bodem? *zwaaizwaai*
Mijn vorige reactie moet goedgekeurd worden. Geen idee waarom, staat geen raar woord in. Het kwam erop neer dat ik me afvroeg of je nu heel blij met jezelf zit te zijn, na deze dubbelzinnige opmerking? Beetje sneu is het wel hoor.
Blijkbaar voel je zelf ook al aan dat hoe jij je zojuist tegen mij uitliet niet chique was. Als jij normaal tegen mij spreekt, zal ik dat ook tegen jou doen. Maar dat deed je niet en wie de bal kaatst... Dus ja ik voel me prima. En ik wil dit topic liever niet meer bevuilen met deze berichten dus als je nog wat te zeggen hebt kun je een pm sturen. En anders laten we het hierbij.
Wat raar inderdaad. In mijn omgeving juist moeders die vrijwel allemaal minstens zes maanden borstvoeding geven, ook al werken ze fulltime. Maar dat onderzoek kende ik al, de moeders uit de hoge sociale-economische milieus geven vaker borstvoeding, lijkt mij ook wel logisch eigenlijk.
En dit feit (en dus niet de bv zelf) blijkt dus, uit recent onderzoek, de meeste lange-termijn positieve effecten te veroorzaken die eerder dus allemaal aan bv werden toegewijd.
Haha ik opende dit topic en dacht, op de laatste pagina zal de discussie wel weer over bv/fv gaan en ja hoor haha. Hier meerdere brelfies en flesfies, enkel voor persoonlijke herinnering. Ik ben absoluut voor het normaliseren van bv, maar niet voor het hele gedoe van de maffia. Verschrikkelijk. Dus goed initiatief als het is om bv in het openbaar te normaliseren maar ik doe er niet aan mee.
Heb je hier een linkje van? Ik heb dit ook gelezen, maar kan het niet terugvinden. Deel daarbij jouw mening, ook op basis van je eerdere reacties. De linkjes van de artikelen gisteren genoemd hebben me niet van gedachten doen veranderen Oa over de marketing rondom kunstvoeding. Ik denk niet dat ze over de rug van bv hun kunstvoeding willen promoten dmv taal, maar door die taal zullen ze natuurlijk wel een aantal beïnvloedbare personen voor zich winnen. Hoewel ik hoop dat ook zij wel iets verder zelf doordenken en op basis daarvan hun keuze maken. Maw, ik geloof niet dat er door een bv-selfie vrouwen izijn die neens denken; verrek!! Dat kan ook! Nooit geweten want ik zie de hele dag advertenties voor Nutrilon. (nu trek ik het even in het idiote door, maar zo ongeveer in het klein bedoel ik het wel)
hier nog eens de link naar het wetenschappelijke artikel en vervolgens 2 wat meer makkelijk leesbare stukken hierover: Is breast truly best? Estimating the effects of breastfeeding on long-term child health and wellbeing in the United States using sibling comparisons Breast-feeding Benefits Appear to be Overstated, According to Study of Siblings Benefits of breast-feeding 'overstated,' says sibling study - Medical News Today begrijp me niet verkeerd. ik denk dat bv heel goed kan zijn, maar de positieve effecten zijn een stuk beperkter dan heel lang gedacht, naar mijn mening. een collega van mij zei een keer (en die gaf een combi van bv en fv, ja dat kan). Bij fv weet je iig zeker dat ze alle voedingsstoffen binnenkrijgen, bij bv moet je daar maar vanuit gaan. Dat vond ik wel een grappige/interessante gedachtegang.