Zijn er hier ook dames die een scootmobiel nodig hebben en ervaring hebben met een kinderzitje? Of andere manieren om je kind(eren) mee te nemen? Zou graag ervaringen horen. Aangezien ik zaterdag m'n scootmobiel krijg.
Ze zijn er wel , soort fietsstoeltje achterop. Ikzelf heb in de rolstoel onze dochter op schoot, omdat ze het anders niet bij kan benen. ik vind vaak als ik google op afbeeldingen vaak wel websites waar informatie op staat http://www.intermobiel.com/viewpage.asp?pag_id=301;)
Ja er bestaan scootmobielen met kinderzitjes er bij op, maar het is niet zo dat jij op elke willekeurige scootmobiel een zitje kan en mag maken er zijn maar een paar scootmobielen geschikt voor een kinderzitje en dan nog moet die voorziening (in mijn geval) door de gemeente geplaatst worden omdat je anders niet verzekerd bent bij een ongeval. Zelf heb ik een scootmobiel met fietskar er bij achter, een handige combi voor mij maar krijg veel klachten van de onderhoudsdienst dat mijn scootmobiel zo vaak wat heeft (is ook zo) dus zij zijn momenteel in overleg met de gemeente of ik een andere voorziening kan krijgen, mijn ervaring is dat het allemaal niet zo makkelijk gaat met extra kindvervoersvooziening er bij.
o wacht je krijgt zaterdag je scoot al .. ehh dan heb je inderdaad wel een beetje probleem als je echt een zitje wilt hebben en hij word door de gemeente geleverd, want wat blaine zegt je kan niet naderhand een kinderzitje op een scoot monteren. Nu is je kindje de 1 gepaseerd en kan dus neem ik aan zitten , dus kan hij? (blauwe banner) op schoot , maar ideaal is het niet. Ik zit precies hetzelfde met mijn rolstoel met handbike ervoor. dat gaat waarschijnlijk ook niet kunnen om dat shannon mee te nemen. Ga nog wel kijken of we een fietskar kunnen monteren achter mijn stoel met lage bevestiging . De oudste kan nl. wel fietsen en het zou fijn zijn als we samen op de "fiets" een boodschap kunnen doen.
Hoi dames, Dank je wel voor jullie berichtjes terug. Ik krijg hem idd zaterdag al, de meneer die hem komt bezorgen neemt een kinderzitje mee en kijkt dan even wat mogelijk is. Ik krijg een drie wieler, dan lijkt me een kindje achterop zo eng ivm kantelen. M'n zoontje op schoot kan maat je hebt toch 2 handen aan het stuur nodig dan kan ik hem niet vast houden. Ik dacht heel makkelijk, met een riem om ons heen Of een draagzak.. Lastig, want ik heb er geen ervaring mee nog..
Kruislinks een sjaal om jullie heen., knoop op buik van kindje anders zit het jouw in de weg .. zo neem is shannon ook mee als ze in slaap is gevallen .
Dank je wel! Een sjaal is natuurlijk veel fijner dan een riem oid. Heb genoeg hele lange liggen. Ik ga het zaterdag middag gelijk uitproberen
Ik weiger dus pertinent om mijn zoontje voorop de scoot bij mij op schoot mee te nemen, het is gewoon niet veilig genoeg plus stel er gebeurt een ongeluk is hij niet verzekerd omdat hij niet op een veilige manier vervoerd wordt. Daarnaast zit een kind nooit netjes de hele weg stil, is mijn zoontje, is 4,5, 115 cm lang, geloof me als je dat op schoot hebt zitten kun je het verkeer niet meer zien . Ik zou zeker zaterdag even erg goed overleggen hoe of wat, gemeenten zijn helaas niet altijd mee denkend met zulke dingen, ik kreeg zelfs te horen dat ik mijn zoontje net 2 toen die tijd maar alleen thuis moest laten want hem kon ik niet vervoeren, uiteindelijk viel toch het kwartje dat psz, school sport en dat soort dingen ook gingen komen en dat je ene kind van die leeftijd niet alleen laat dus na 7 maand zeuren en wachten kwam mijn voorziening die een jaar goed heeft gewerkt en nu maandelijks voor reparatie weg is (frustratie puntje ) dus overleg gewoon even erg goed hoe of wat.
Hmm lastig, het brengt me echt aan het twijfelen. Ik wil natuurlijk echt niet dat m'n zoontje iets overkomt. Ben erg benieuwd naar wat die man meeneemt qua kinderzitje. Heeft een van jullie foto's van hoe het bij jullie zit? Zou je het via pb willen sturen? Ik ga hem verzekeren en de pechhulp bij de anwb. Iemand ervaring of ze makkelijk doen met kinderzitje en verzekering?
Krijg jij hem via de wmo of schaf je hem zelf aan? want hier wordt verzekering ook geregeld via de gemeente en de pechhulp trouwens ook. Je moet gewoon goed uitkijken want je moet wel een goed gekeurd en veilig systeem hebben en er zijn nu eenmaal maar een paar scoot's waar veilig een kinderzitje op kan ivm gewichtverdeling en kantelen, daarnaast is het ook wel handig, vooral als je hem zelf koopt, dat je een zitje hebt waar ze lang in kunnen en niet nu een scoot met zitje tot 15 kilo en over een half jaar blijkt een zwaarder zitje/kind niet te kunnen op deze scoot. Ik wil rustig een foto zoeken maar heb geen scoot met zitje (vond de gemeente te duur) maar een scoot met fietskar, dus denk dat je weinig aan mijn foto hebt
Dank je wel blaine! Ik ben ook wel nieuwsgierig naar de fiets kar eigenlijk! Ik schaf hem zelf aan..ben via de wmo wel bezig met een aangepaste fiets.
Ik zou idd even goed kijken want er zijn maar een paar scootmobielen waar je veilig een kinderzitje op kan monteren. In ieder geval niet zelf gaan knutselen... Houd er wel rekening mee dat de gemeente een fiets kan weigeren (als ze die uberhaupt al verstrekken) als je al een scootmobiel hebt. Dan heb je nl in hun ogen geen 'vervoersprobleem' meer want je kunt de scootmobiel gebruiken. Argumenten als in beweging blijven enzo hebben helaas geen zin (therapeutisch, terwijl het erom gaat dat je ergens kunt komen)
Even snel een foto met ipad gemaakt dus helemaal duidelijk is hij niet . Laat je dan wel erg goed voorlichten want zoals ik al zeg niet elke scoot kan het aan qua belasting, gewichtsverdeling maar ook qua motor en accu. Mijn scoot heeft volledig zwaardere bedrading gekregen, zwaardere accu zwaardere motor, fietskar voorzien van verlichting, ook richtingaanwijzers, gekeurd door het rdw en nog wat onzin meer. En het reed perfect het eerste jaar maar sinds die tijd is al bijna alles vervangen, in oktober nieuwe accu's, koolborstels en weet ik veel wat, in februari nieuwe motor en differentieel en paar weken terug nieuwe printplaat en weer nieuwe gashendels, dus in onderhoud is hij best prijzig en geeft veel gezeur nu de gemeente onderhoud doet bij een andere firma dan die hem gemaakt heeft en hun zijn het niet eens met deze voorziening en zouden dat nooit zo geleverd hebben, zeggen ze, en telkens als ik dus bel zijn ze chagrijnig omdat er weer iets stuk is, dus zij zeuren nu bij de gemeente dat ik een andere voorziening moet krijgen en ik hou me er gewoon buiten ze zoeken het samen maar uit . Zolang mijn scoot rijd vind ik het best ondertussen wel bedongen dat hij periodiek onderhoud mag krijgen, rij ongeveer 125 km per week en het beleid is rijden totdat je stil staat maar dan hebben ze weer geen vervangen voor me want dat is dan mijn probleem dus constant gezeur pfff. Maarja daar heb je weinig aan natuurlijk, bedoel er gewoon mee te zeggen, kijk denk goed na en laat je goed voorlichten . Ook qua onderhoud.
Even vooropgesteld, ik wil uiteraard niemand beledigen, maar ik kwam deze foto tegen, gemaakt in Walmarkt, een soort van supermarkt in de VS. Moest er erg om lachen. Wat nou evenwichtsprobleem met iemand achterop Maar even serieus, ik hoop dat er snel een fijne oplossing voor je komt!
Ook Wmo-ers forummen Wij verstrekken kinderzitjes op een scootmobiel alleen maar af-fabriek gemonteerd i.v.m. veiligheid. Onze leverancier wil pertinent niet achteraf een kinderzitje op een scootmobiel plaatsen i.v.m. aansprakelijkheid.
Ken je ROAM? De connect-kid is misschien wat voor jou. Weet niet wat voor stoel je hebt en hoe mobiel je bent, een draagdoek of een Mei-tai wil ook nog wel eens lukken. Is veiliger en ergonomischer dan een sjaal, maar t idee is hetzelfde.