Selfies...

Discussie in 'De lounge' gestart door Clivia, 10 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Ik maakte al selfies voordat het hele woord bestond. Vind het leuk om wanneer ik ergens ben en dit te delen dit wel eens middels een selfie te doen. Selfie gewoon thuis gebeurd ook, als ik vind dat ik er die dag net even wat beter uit zie dan andere dagen. Soms een selfie met een gekke bek, omdat ik vind dat dat ook gedeeld mag worden.

Ik deel 1 tot 2 keer een maand een selfie op Instagram, mede ook omdat ik vind dat dat medium daar voor is. Facebook gebruik ik absoluut niet voor selfies, of er moet net een selfie tussen de vakantie kiekjes zitten.

2. ButterflyNova

ButterflyNova VIP lid

31 mrt 2014
    5.326
    104
    63
    Amen ;)

3. Brightness2013

Brightness2013 Niet meer actief

Ik maak vrijwel noooooit selfies (sowieso zet ik geen foto's van ons gezin op internet) maar deze opmerking is best mis plaatst hoor. Het is maar net waar je je druk over kan maken:)

4. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Helemaal mee eens!

5. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Zulke lelijke foto's vind ik die selfies! Ik snap nog steeds niet hoe dit een hype kon worden. Dat meisjes van 15 dit doen oké, maar volwassenen...?

6. Warboel

Warboel Fanatiek lid

8 jan 2014
    3.541
    625
    113
    Ja ik maak selfies.

Waarom?
    Vaak als ik ga stappen bijvoorbeeld en ik eventjes 'trots' ben op mijn kapsel, mijn make-up, mijn kleding of iets anders. Selfies met vriendinnen vind ik ook om te gieren! Een beetje dollen met hele overdreven duckfaces bijvoorbeeld (gewoon om het stereotype eens goed belachelijk te maken).

Soms maak ik ook wel eens selfies op de dag dat ik er totaal NIET uitzie. Of een selfie met een extreem gekke bek. Of als ik me verveel. Gebeurd ook wel eens.

Voeg me heerlijk bij dat 'domme stukje natuur'. Heerlijk! Gelukkig is dat domme stukje natuur nog slim genoeg om zich te bedenken dat het veel dommer is om mensen te veroordelen op een 'hobby' of een 'hype'. Want dat zijn selfies eigenlijk wel een beetje.

7. Toeteke

Toeteke Fanatiek lid

15 jan 2014
    1.613
    685
    113
    Vrouw
    Ik vind op zich niets mis met een leuke selfie, maak ze zelf ook wel eens. Maar er zijn ook mensen die erin doorslaan.

Ik heb mijn docente van de middelbare school op FB (inmiddels ook mijn ex-collega). Zij post behoorlijk wat selfies, waarmee ze de opmerking uit probeert te lokken "Wat ben je mooi!", die ze dus niet krijgt, behalve van haar moeder -ze is ook totaal niet mooi-. Ergste is nog wel dat ze op ELKE foto met een giga duckface staat.

Ik snap dat niet, waarom zou je als zelfrespecterend persoon zoiets doen? Door de titels die ze haar foto's geeft is het overduidelijk dat het om reacties gaat, maar als die uitblijven, geef je het toch op lijkt me?

Ik heb het nu niet over gekke bekken selfies, huisdieren of kinderen selfies, plezier met vriendin selfies, awesome hairday selfies, awesome makeup selfies of wat dan ook. Het gaat dan echt om de structurele "zoveel keer per week selfies, zonder reden".

8. LittleMeStphnie

LittleMeStphnie Fanatiek lid

14 nov 2012
    1.149
    0
    36
    Werk, man, dochtertje, hondje, voetbal!
    NEDERLAND
    #48 LittleMeStphnie, 10 nov 2014
    Laatst bewerkt: 10 nov 2014
    Je hebt er wel erge selfies bij zitten. dan bewerken ze die met iets leuk maar er zitten ook erge selfies tussen. die ik totaal niet kan waarderen gewoon.

Voor mij zijn selfies nu meer van mij en mijn vriend samen dat we naar walibi zijn gegaan ofzo

9. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    #49 Skyscrapper, 10 nov 2014
    Laatst bewerkt: 10 nov 2014
    Elke dag vind ik erg overdreven. en die duckfaces zien er belachelijk uit.

Ik maak eens in de zoveel tijd wel een reeks selfies (met een gewone fotocamera) om een profielfoto te maken voor social media, maar daar kan rustig een half jaar tot een jaar tussenzitten, zeker niet dagelijks

Over overdrijven gesproken...

10. Bloempje34

Bloempje34 Bekend lid

10 dec 2013
    795
    0
    16
    NULL
    NULL
    Een selfie maken op zijn tijd vind ik gewoon wel leuk :cool:. Of met vriend of vriendin of alleen. Soms met gekke bekken en soms omdat ik vind dat ik er die dag leuk uitzie en dat graag wil delen hahha. Kan me ook echt totaal niet druk maken om mensen die dit regelmatig doen, zelf weten en als ik het niet leuk vind dan scroll ik lekker verder.

Irritatie zegt vind ik vooral iets over de persoon die zich irriteert, waarom irriteer je je...;) irritatie is een vervelende eigenschap waar je niet vrolijk van wordt. Andere mensen kan je niet veranderden dus waarom niet kijken of je zelf je irritatie weg kan nemen ;)

11. Key

Key Fanatiek lid

13 dec 2013
    2.145
    0
    36
    Italië
    Ik maak ze van mn buik sinds ik zwanger ben!:) vind ik wel een heel goede reden haha

12. Logan

Logan Niet meer actief

Ik maak best veel selfies. Als ik m'n haar heb gedaan en m'n make up ben ik daar trots op ofzo. Geen idee hoe ik dat moet uitleggen zonder ontzettend arrogant over te komen.
    Mijn Facebook foto wisselt ook vaak ja, snap niet goed dat iemand daar last van heeft eigenlijk.

13. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Precies!! Laat meiden gewoon lekker trots zijn op zichzelf. Prima dat je selfies haat, blij toe, anders zien we straks zoveel chagrijnige koppen op social media voorbij komen :D

14. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik vind selfies leuk :D

Ik maak ze niet dagelijks, maar wel regelmatig.
    Alleen de leukste gaan op FB of Instagram natuurlijk hè, ik moet wel een beetje de mythe van de lekkere chick van bijna 40 in stand houden natuurlijk.
    Mijn kinderen zijn ook regelmatig de dupe van mijn selfie skills.

Ik zie niet in waarom het zo irritant is eigenlijk.

15. Sinds Micchan naar Oostenrijk is verhuisd is het aantal selfies (of zijn dat ussies?) sterk gedaald.. :(

16. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Naaaahw.. Inderdaad zeg. :( Wat duurt het nog lang ook! Ik haaaaaat wachten.. (Nu lach je :p)

17. regenboogworst

regenboogworst Fanatiek lid

22 aug 2014
    1.297
    75
    48
    dagelijks en dan met me borsten vooruit en een duckface erbij en denken dat ik alles ben..

haha nee grapje. totaal niet bezig met selfies

18. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik maak zelden selfies, toevallig gisteren in de efteling attractie met mijn zoon maar verder zelden.
    heb wel iemand op Facebook die 40 selfies per dag op Facebook zet met precies dezelfde poses op dezelfde plaats... alleen andere kleding.

19. Aylen

Aylen Niet meer actief

Ik doe het 1x per maand met mijn zoon op schoot. Zo kan ik goed zien hoe veel hij gegroeid is. Maar ik zet die foto's nooit online, ik vind dat echt lelijk ijdel om te doen.

20. MamaEva86

MamaEva86 Bekend lid

9 apr 2014
    588
    26
    28
    Leiden
    Dit is gewoon weer zo'n typisch topic waarop vrouwen andere vrouwen kunnen veroordelen en afzeiken op hun gedrag.
    Woorden gebruiken als kinderachtig, puberaal, lelijk, onzeker en ijdel enkel omdat je zelf anders bent en je zo verheven voelt boven vrouwen die wel selfies plaatsen.

Ik zie het op dit forum veel te vaak gebeuren dat vrouwen worden afgekraakt op hun keuzes. Zoals de kleding die ze dragen, de hoeveelheid make up en hoeveel foto's ze online posten. Bijvoorbeeld dat stomme gedrag altijd naar mommy12, die altijd alleen maar lief en aardig reageert.

Een vrouw die zichzelf mooi vindt en daarnaar kleedt en gedraagt verdient net zo veel respect als ieder andere vrouw. Ook al zie je haar BH of blote buik. Sinds wanneer moeten wij vrouwen ons maar verbergen? Wat is het probleem?

Ik word er een beetje verdrietig van hoe sommige vrouwen hier met elkaar om gaan. Live and let live.
    We moeten elkaar juist respecteren en laten bloeien ipv elkaar naar beneden halen en afzeiken. Dat doen de media al genoeg!

Deel Deze Pagina