Naar diëtist, is dit raar?

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 6 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ben pas geleden bevallen en ik wil nu graag de overige 5-10 kilo's kwijt en wat strakker worden.

Het is alleen zo dat ik geen flauw idee heb hoe ik het moet aanpakken.

(Welke sport past bij mij en welk voedings schema past bij welke sport en wat ik bereiken wil etc.)

Ik zat eraan te denken om een afspraak te maken bij een diëtist zodat die mij een beetje op weg kan helpen en dat ik het daarna dan zelf doe. Is het alleen niet raar om een afspraak hier voor te maken als je helemaal geen over gewicht heb?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik zou eerder een voedingsdeskundige bezoeken. Deze vind je vaker bij sportscholen.

3. pietje1987

pietje1987 Niet meer actief

Waarom is dat raar? Daar is een diëtist toch voor!

Hou je zelf wel voor: je bent pas nét bevallen! Ga nu dus voor rustig starten met bewegen en een gezond eetpatroon. Dat gaat wat langzamer, maar je lichaam moet ook nog herstellen!

4. AnnaCF

AnnaCF Niet meer actief

Nee hoor helemaal niet raar alleen zou ik voor dat je naar een diëtiste gaat eerst wat andere dingen proberen.
    Ik vond weightwatchers geweldig (weet trouwens niet of je die met bv kan gebruiken) Als je de fles geeft dan kan het natuurlijk wel gewoon.

En bedenk is voor jezelf wat je leuk zou vinden. Maak een keer een afspraak bij de sportschool in de buurt om het te proberen. Of als je liever in teamverband wil sporten wat je dan leuk lijkt.
    Binnen of buiten iets wat heel intensief is of juist niet.

Op zo'n moment is google je beste vriend :D

5. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Je hoeft echt geen 30 kilo overgewicht te hebben om naar een dietist te mogen.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik val liever blijvend af dus langzaam afvallen was ik sowieso van plan :)

Ik twijfel tussen baantjes zwemmen en de sportschool. Mijn buik is mijn probleemgebied en ik weet niet of banen zwemmen ook daarvoor helpt, vandaar dat ik nog niet weet welke van de 2 ik moet kiezen..

In iedergeval goed om te weten dat mensen zonder overgewicht ook een afspraak kunnen maken! voedingsdeskundige is ook een goed idee! Bedankt!

7. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Suikervrij eten ;) ik had best een buikje totdat ik suikervrij ging eten, ben 2 kilo kwijt en bijna geen buik, en voel me beter en fitter.
    Ik doe het omdat ik er bewust voor gekozen heb mijn zoontje met zo min mogelijk suiker op te voeden, en het bevalt tot nu toe heel goed!
    Maar je moet er voor kiezen en er dan voor gaan want echt overal zit bijna suiker in, staat er geen suiker, dan wel glucose of fructose oid wat ook suiker is. Er is genoeg over te lezen op internet mocht je het ook op deze manier willen proberen. Je mag ook altijd pben mocht je interesse hebben;)

8. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wat goed dat je dat kan zeg! Ik let wel al zoveel mogelijk op suikers. Ipv suiker kies ik nu vaker voor agavesiroop (geen idee of dat ook onder suikervrij valt trouwens :p) en ik drink nu alleen maar water en thee de hele dag.. Helemaal suikervrij kan ik denk ik niet volhouden.. Ik zal er wel eens naar gaan kijken op internet en als ik vragen heb dan pb ik :)

9. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Hoi,

ik zou dus juist niet "eerst wat andere dingen gaan proberen" zoals hierboven gezegd.
    Dietist of voedingsdeskundige kan jou op maat verder helpen.
    Zelf had ik licht overgewicht maar wilde erger voorkomen en blijvend afvallen. Naar een dietiste gaan is het beste wat ik had kunnen doen. Nog steeds goed en blijvend resultaat.

10. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Dat is niet raar nee

11. louise88

louise88 Actief lid

19 mei 2013
    354
    13
    18
    Brabant
    Nee, is niet raar hoor. Een diëtist kan je voedingsadvies op maat geven waardoor je een groter kans hebt op gezond gewicht verliezen en ook je nieuwe gewicht te behouden.

12. Islah

Islah Niet meer actief

Nee, een diëtist is echt niet alleen om je te helpen wanneer je overgewicht hebt. Mijn jongste dochter moest toen ze 6 maanden was ook naar de diëtist vanwege een allergie, bij de oudste werd het ook eens geadviseerd omdat ze veel moest overgeven.

13. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Deze site heeft mij heel goed geholpen, staan zoveel recepten op, en ook makkelijk te maken Smakelijck gezond & gevarieerd
    En omdat daar veel recepten op staan word het ook makkelijker uit te voeren.
    Agavesiroop is idd een suikervervanger dus is al beter dan suiker!

14. Jo33

Jo33 Actief lid

20 jul 2011
    382
    24
    18
    NULL
    NULL
    Het is echt niet raar om een diëtist te bezoeken als je geen overgewicht hebt. Je zal daar zeker nuttige tips krijgen.
    Ik weet alleen niet of je nog borstvoeding geeft? Dan is het misschien handig om te wachten tot je dit niet meer doet, want lijnen tijdens de borstvoedingsperiode is niet goed voor je kleine meid (afvalstoffen die in de melk terechtkomen enzo).

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Nee hoor, kan prima, een diëtist is echt niet alleen voor mensen die zwaar overgewicht hebben.

16. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik zou ook weight watchers eens overwegen. Daar kun je al vanaf 3 kilo teveel aanmelden en dat kun je ook doen met borstvoeding. Je mag dan zolang je bv geeft extra punten eten. Ik viel er goed mee af en het fijnste: je mag geen honger hebben bij ww!

17. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

eens als je net bent bevallen werkt je lichaam nog niet helemaal zoals het zou moeten, gewoon normaal en gezond eten is prima, lekker wandelen met je kleine, verder zou ik niet teveel doen of willen..

18. Tigermommy

Tigermommy VIP lid

14 jun 2013
    5.350
    1
    0
    Thuisblijfmama van (bijna) 3 kindjes :)

ja dat is idd een goed idee zeker bij borstvoeding!

Ik ben er 30 kilo mee afgevallen en heb nooit honger gehad en ook nog uit eten / snoepen e.d. maar dan met mate hihi

19. Alf

Alf Niet meer actief

Jazeker! Je buik en rugspieren train je geweldig met banen zwemmen!
    En in combi met de tips (en de stok achter de deur!) van de diëtiste komt het vast heel snel helemaal goed :)
    Succes!

20. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Ik ben een paar weken geleden voor het eerst bij de dietiste geweest. Ik doe juist geen ww, juist omdat ik bv geef.
    Tip: vraag bij je ha een doorverwijzing, dan krijg je (een deel) vergoed. Bij ww weet ik niet of je dat krijgt. Ik vind de persoonlijke aandacht juist heel fijn, ik heb echt een 1 op 1 gesprek met haar. Heel fijn!

Deel Deze Pagina