Als je bevalling gaat beginnen wanneer bel je dan precies de verloskundige... Als je vliezen gebroken zijn? Maar die kunnen gebroken moeten worden... dus als je daarop wacht... Is er niet zo'n standaard 'regeltje' van bijvoorbeeld om de zoveel minuten weeen en dat moet dan zolang al aanhouden of zo..? Het word nu spannend hoor... maar ik heb er zo'n zin in! Ben zo benieuwd hoe ons kindje eruit ziet. En het klinkt misschien raar maar ben ook erg benieuwd hoe het is om te bevallen... Pijn zal het echt wel gaan doen maar het lijkt me ook zó mooi... Nou de groentjessss...
Bij ons is de regel dat als de vliezen snachts breken en het is helder pas in de ochtend bellen, is het groen/bruinig gelijk bellen. En bellen als je een uur lang weeën hebt om de 5 minuten omdat die pas ''echt'' wat doen. Dat hebben ze mij verteld
Zo moeten wij het ook doen wij moeten alleen bellen als ze iedere 6 min. komen omdat het nog een half uur rijden is naar het ziekenhuis en de vk komt eerst hier en dan mag je pas naar het ziekenhuis dus tegen die tijd ben je al meer dan een uur verder.
Zo was het hier ook, met dit verschil dat wij pas hoefden te bellen als de weeën om de 3 minuten komen (regelmatig) en langer dan een minuut aanhouden!
Heeft je vk je dat niet verteld? Kun je het beste even navragen want niet overal gelden dezelfde regels. Maar over het algemeen moet je bellen als de weeen gedurende een uur om de vijf minuten komen en ongeveer een minuut aanhouden. Of als je vliezen breken en het vruchtwater is groen of bruin.
Nee daar heb ik het nog niet met haar over gehad... Ik zal het zelf eens navragen! Moet nu toch iedere week... Thanks voor jullie berichtjes! -x-
Bij mij eigenlijk hetzelfde. Maar omdat bij mij de kleine niet is ingedaald moet ik zo en zo gelijk bellen als de vliezen gebroken zijn. Zo je bent een paar dagen verder als mij. Spannend he, wij kijken er hier ook heel erg naar uit. Zie ook niet echt tegen de bevalling op. Wel ben ik heel benieuwd wanneer het gaat beginnen enzo. Gr lisette