Hallo allemaal! Aangezien de tijd nu toch begint te dringen kom ik hier weer advies vragen.... Wij hebben 2 zonen die beide met de 2de naam vernoemd zijn zijn naar hun opa's. (Onze vaders) Mochten wij een zoon krijgen dan zal hij J.ort gaan heten. De 2de naam komen wij echter niet uit! Vernoemen naar onze broers of onze eigen opa's is geen optie. Ik zou het heel speciaal vinden om een derde zoon te vernoemen naar mijn man. Dan zou het J.ort H.idde worden. Mijn man vind dat ook wel bijzonder maar denkt dat anderen dat raar vinden als een kind met de 2de naam wordt vernoemd naar zijn eigen vader. 2de optie is om een 2de naam te kiezen die niks met vernoemen te maken heeft. Suggesties horen we dan graag! 3de optie is om niet te kiezen voor een 2de naam. Dan zou onze 3de zoon dus alleen J.ort heten. Wat vinden jullie?
Kan best vind ik. Hidde is bovendien een leuke naam en ik neem aan dat hij ook is vernoemd? Vierde optie is om te vernoemen naar een van de oma's of naar hun vaders? Weet niet hoe de oma's heten, maar misschien kan je daar nog wat leuks mee. Tenzij je natuurlijk nog veel meer kindjes wilt en die namen wilt 'reserveren' voor een meisje.
Ik zou gewoon vernoemen. Super leuk! Niets van aan trekken wat andere mensen zeggen. Ik zou het kaal vinden als je nu alleen maar J.ort zou gebruiken (terwijl de andere kindjes wel een 2e naam hebben). En omdat de andere kindjes ook in de 2e naam vernoemd zijn, zou ik gewoon vernoemen. Als wij nu een zoon krijgen wordt het ook indirect naar m'n man vernoemt. Omdat wij dan zijn vader vernoemen en mijn man is ook naar zijn vader vernoemt.
Nee, hoor, dat is niet raar, mooi juist. Als broers en eigen opa's geen optie zijn en je andere zonen zijn ook vernoemd naar hun opa's, dan vind ik dit een uitstekend idee. Het is de roepnaam toch niet? Ik heb 'n collega en die heeft een zoon en een dochter. De zoon is met de 2e naam naar de doopnaam van zijn vader genoemd. De dochter is met haar 2e naam naar de 2e naam van de moeder vernoemd. Zij hebben hier voor gekozen, omdat de opa's/oma's allemaal al (meerdere keren) vernoemd waren. Het slechtste wat je kunt doen, is geen 2e naam geven. Het lijkt mij niet leuk als de grote broers allebei een 2e naam hebben en dan kom jij als 3e en dan nemen ze de moeite niet om je een 2e naam te geven. Ik denk echt niet dat veel mensen hier van op zullen kijken.
Onze zoon is ook met zijn tweede naam vernoemd naar zijn papa. Leuk en bijzonder juist! Hidde is ook nog eens een hele leuke naam, doen dus
Ik zou het ook gewoon doen. Hidde is ook een erg leuke naam. Ik zou sowieso een tweede naam geven, omdat je andere 2 zoons ook beide een tweede naam hebben.
Vind het ook niet gek en een leuke naam. Als wij nog een kindje krijgen en het is een jongen krijgt hij waarschijnlijk als eerste naam de tweede naam van mijn man.
Mooi en bijzonder. Overigens zie/hoor je het wel vaker hoor. Daarnaast lekker boeiend wat andere vinden!?
Leuk! Ik zou het gewoon doen! Als Isabelle een jongen was geweest, hadden we haar ook naar mijn man vernoemd.
Aangezien de andere kinderen ook vernoemd zijn vind ik het helemaal niet vreemd dat dit kindje ook vernoemd wordt. En ja opa's zijn al vernoemd, dus waarom niet papa zelf nu. Vind ik niet gek.
Persoonlijk heb ik niets met vernoemen of een 2e naam. Maar als ik dit zo lees vind ik het wel heel leuk En het klinkt ook leuk vind ik ! Maar jullie moeten doen waar jullie je goed bij voelen
Bedankt voor de reacties tot nu! Ik vind het persoonlijk ook prima kunnen en zal manlief morgen de reacties laten lezen. Ik laat het jullie weten wat hij besluit!
Onze beide zonen zijn in hun tweede naam vernoemd naar mijn man (en zijn vader en opa's). Wij hebben er totaal geen rare reacties op gehad, alleen positieve.
Hij wordt de derde zoon, dan is het toch prima om hem niet naar de grootvaders te vernoemen als die al vernoemd zijn? Volgens mij is het normaal om een kind naar de vader te vernoemen, maar als je man het echt niet wilt, dan heeft hij denk ik wel een veto recht (zou wel jammer zijn). Is er niets met de namen van de grootmoeders mogelijk? Of met een naam van een broer van de grootmoeders?