We zijn vorige week weer met Mick naar de kinderarts geweest, mede omdat hij zoveel drinkt. We moeten nu bijhouden hoeveel hij drinkt in 24 uur en ook zijn luiers wegen om te kijken hoeveel hij plast. We hebben nu 1 dag gemeten en hij blijkt bijna 3 liter te drinken op een dag Ik ben zo benieuwd hoeveel cc jullie kindjes ongeveer drinken per dag! Ik weet gewoon niet beter of hij heeft altijd al heel veel gedronken. Aangezien het ons 1e kindje is heb ik ook geen vergelijking wat normaal is. Mick gaat echt vreselijk huilen als hij minder drinken krijgt. Hij vraagt er ook echt zelf om. Hij roept dan 'titte' (hij moet altijd zitten als hij drinkt) en wijst naar zijn fles. Liefs, Emma
3 liter? Jeetje! Ik heb zelf geen ervaring met een kind van die leeftijd, maar mij lijkt het toch te veel. Ik weet bijvoorbeeld, dat ongeveer 4 liter vocht schadelijk kan zijn voor een volwassenen, dus 3 liter voor zo'n kleintje lijkt mij persoonlijk veel te veel. Maar misschien zit ik er helemaal naast en is het niet heel erg. Hopelijk krijg je meer reacties.
Zo dat lijkt mij ook aardig veel. Ik heb ook geen vergelijking wat Sanne is nog maar 7 maanden, zij drinkt juist niet zoveel.
Jelte drinkt nu ongeveer 1 liter. We hebben net het laatste flesje voor het naar bed gaan eraf gehaald. Dit drinkt hij ongeveer: pap met 220 cc melk 150 a 180 cc drinken 125 a 175 cc melk 150 a 180 cc drinken toetje sowiezo heeft een kind vanaf 1 jaar genoeg aan ca. 300 cc zuivel. Denken ze aan suikerziekte ofzo?
Oeps, da's wel een groot verschil met jullie kindjes! Op warme dagen dronk hij zelfs 4 liter! Ja echt! Maar dat is dan ook echt wel het maximale wat hij ooit heeft gedronken op een dag. En ook echt alles he; thee, water, dixap, melk...... alles even graag. Meestal geven we hem gewoon water......tsja wat moet je. Ze denken inderdaad aan suikerziekte of iets met zijn nieren. Moeten binnenkort zijn plasje inleveren (we hebben plaszakjes meegekregen). We kunnen het alleen nog niet opvangen, want zijn billetjes zijn ook vaak kapot doordat door al die natte luiers zijn huidje vaak stuk gaat. Zo'n plakrand van zo'n plaszakje kan je daar dus zo nooit opplakken. Zo zielig.... Hoop dat we er snel achterkomen wat het is..... Ik hoop echt dat het meevalt.
Hij drinkt idd wel aardig veel, ik dacht dat 1l zo normaal was voor deze leeftijd. Mijn meisje drinkt meestal gewoon nog bv en af en toe wat water dus ik kan het wel zo niet meten. Hoop dat het er gewoon niks aan de hand is en je gewoon een dorstig mannetje hebt. Liefs Kirby
Mijn zoontje is 15 maanden en drinkt zo´n 800-900 ml per dag (melk, diksap en water). 3 liter is wel erg veel inderdaad!
Julie drinkt op een normale dag ongeveer 300ml melk en dan een fles van ca 200 cc sap, en slokjes water tussendoor als wij wat drinken. Ze vindt het interessant om uit ons glas of flesje te drinken. Als ze aan de 800ml komt dan is het echt veel. Overigens drinkt ze wel meer als het warm weer is.
Hmm ik denk dat Sverre ook zo'n 1-1,5 liter per dag drinkt. Ook afhankelijk van de warmte. In Frankrijk dronk hij bijna het dubbele. En hier ook vaak dunne luiers. Ik hoop niet dat het iets ernstigs is! Die plaszakjes zijn een ramp! Bij Sverre lekten ze telkens. Gelukkig hadden wij wel genoeg op kunnen vangen maar die 24 uur duurden láng. Veel sterkte!
jeetje dat is echt veel.. mijn zoontje drinkt tussen de 800 a 1000 cc. maar heeft hij dan nog wel een goede eetlust? en ik dacht trouwens dat het schadelijk was als je kindje zoveel drinkt of heb ik dat mis? krijg inderdaad het idee dat er iets aan de hand is.
Oh, Sverre heeft trouwens net even achter elkaar 450 cc weggeklokt. Hij lijkt ook vaak dorst te hebben.
3 Liter lijkt mij ook erg veel. Julia drinkt zo rond de liter. Zij krijgt 1 beker limonade en verder water. De limonade is ook veel sneller op. Hoop voor je dat er niets aan de hand is en je gewoon een grote drinker hebt.
Ontzettend bedankt voor jullie reacties! Als ik het zo zie, drinken de meeste kindjes zo rond de liter per dag. Ik zal jullie op de hoogte houden wat nou de oorzaak is. We zouden het binnen 2 weken moeten weten.... Ik ga er voor mijn geruststelling maar even vanuit dat het door hem aangeleerd gedrag is en dat er verder niets aan de hand is.... Groetjes, Emma
Lianna drinkt ong. 1,5 liter per dag. 200ml melk bij de pap 's ochtends gedurende de dag 2 tot 3 volle bekers diksap 200 ml melk voor het slapen gaan.