Hoi meiden, Ik doe iui in eigen cyclus. Nu had ik vorige maand 2 dagen voor de positieve ovulatiestest steken in mijn rechtereierstok. Omdat ik dacht dat het de eisprong was heb ik de dag erop iui gehad. De da na de iui teste ik pas positief met de ovulatietest. Daarvoor had ik al wel een licht streepje. Helaas niet zwanger geworden van de eerste iui. Nu voelde ik gister op cd 8 weer steekjes. Vanmorgen gelijk ovulatietest gedaan en een licht streepje. Wat zouden de steekjes kunnen zijn en hebben meer meiden hier last van voor hun eisprong? Ik vertrouw dit keer maar op de test en niet op mijn lichaam omdat ik vorige maand de iui waarschijnlijk te vroeg heb gehad!
Ik denk groeipijn, ik heb dit ook altijd. Krijg je voor de inseminatie geen follikelmeting? Inderdaad ga maar op je testen af, ik heb soms wel 3 dagen steken, ook na de eisprong.
Dat is normaal. Weet uit eigen ervaring met talloze follikelmetingen dat het het groeien van je follikels is en niet je eisprong. Pas een aantal dagen tot een week na die steken vindt je eisprong plaats.
Bedankt voor jullie reactie. Ik hoop ook dat het groeipijn is maar kon er weinig over vinden op internet. Meestal voel ik het rechts maar gister voelde ik het in de linkereierstok. Ik krijg helaas geen fm. Ook niet toen ik om een echo vroeg de vorige keer. Ik lag op de behandelbank voor de iui en had gezegd dat ik onzeker was over de timing omdat ik nog geen positieve test had en daarrom graag nog een echo wilde. Het apparaat stond ernaast maar dat wilde ze niet doen. Zal wel niet in het protocol passen in ons ziekenhuis.
hoi Sanne, ik gebruik clomid, maar heb zo'n 4-7 dagen voor de eisprong al steken. Komt veel voor volgens mij. Wel gek dat ze geen echo willen maken?
Ik heb ook altijd steken voor mn eisprong. De sprong zelf voel ik vaak juist niet. Dus het is heel normaal, ik zou op je testen afgaan en niet op de pijn. Pas als je een positieve test hebt een afspraak maken voor iui. Als je uitgaat van de pijn, kun je te vroeg zijn. Dat zou zonde van je poging zijn
Nou ja zeg wat vervelend dat ze het niet even wilde bekijken! Maar nu weet je iig dat het waarschijnlijk groeipijn is, zou op de ovu testen vertrouwen! Ik voel t in het begin van m'n cyclus ook soms aan beide kanten, dit kan omdat er meestal 1 dominant wordt, kan wel dat ze op het begin aan beide kanten starten met groeien volgens mij.
Inderdaad ik voel de sprong zelf meestal ook niet, alleen 1x toen ik net een paar dagen ervoor een hsg had gekregen, wellicht lag het daaraan! Heb wel soms een vermoeden maar t is niet zo dat ik denk hey ik weet 100% zeker dat dit hem was!
Bedankt voor jullie uitleg. Net weer getest en het streepje is lichter dan vanmorgen. Als ik maar niet toch te laat ben begonnen met testen. Het zou wel vroeg zijn op cd 8 al een eisprong. Ik blijf maar gewoon doortesten. Vanavond nog een keer en dan morgenvroeg weer. Bouwt de kleur van de ovulatietest eigenlijk weer af na de piek of is hij dan ineens gelijk weer wit? Ik heb meestal op cd 8 nog een witte test dus het is sowieso eerder nu.
Bij mij loopt hij soms ook wat terug om vervolgens weer op te lopen, denk niet dat je te vroeg bent hoor, je zou evt als je heel onzeker bent 2 maal daags kunnen testen, dan weer je zeker dat je de piek niet mist. Je laatste vraag, mijn ovu testen blijven na de piek positief tot nod, het verschilt per vrouw en per test maar heb een keer gecontroleerd met mijn gyn en mijn eitje was echt 24/36 uur na de eerste positieve test gesprongen. Volgens mij wordt een ovutest haast nooit bijna omowit omdat er altijd wel iets lh in het lichaam van een vrouw zit.
Ik heb altijd wel een omo witte test als ik nog vroeg in mijn cyclus zit. Daarna is hij 2 dagen licht en dan 2 dagen een knaltest. Maar daarna test ik nooit verder dus wat de test erna doet weet ik niet. We gaan er maar vanuit dat hij nog moet komen. Vaal alleen zo dat ik gister niet ook al getest heb. Ook met het oog op de onthoudingsperiode. Wij oen de iui vanwege de slechte zaadkwaliteit. Hebben jullie ervaringen met wat het beste is qua onthoudingstijd? Ik gok bij ons dit keer op 3-4 dagen.
Net weer een lichter streepje dan vanmiddag! Weet het nou ook niet meer. Toch zelf vanavond nog maar benutten of wachten of hij nog positief gaat worden en ons aan de onthoudingstijd houden met de kans dat we deze maand mijn ei gemist hebben...
Houdt vcm de hoeveelheid zaadjes in? Hoe was de beweeglijkheid ervan? Ik zou anders 2 a 3 dagen in acht houden. Hoe lang is je cyclus normaal gesproken?
Wij mogen juist vanwege de kwaliteit er niet meer dan twee dagen tussen laten zitten. Bij de meting twee dagen voor de iui gaf ze nogmaals aan dat we het savonds nog wel even gezellig moesten maken om de kwaliteit optimaal te houden. Ik heb een lijstje bij gehouden en deze ronde was de VCM het hoogst en de onthouding het kortst, dus er zit zeker verband in. Toen we "de 0,6 score" hadden zaten er door omstandigheden 6 dagen tussen. Bij de andere keren 3 dagen ertussen en "scores" tussen de 1,1 en 3,2 en nu met 1,5 dag ertussen een VCM van 14,0. Ik heb m'n man nog nooit zo trots gezien het is nog steeds onder het gemiddelde maar voor hem supergoed. Nu duimen dat het ook wat goeds oplevert... En voor jullie veel succes met deze iui die komt!
Vcm is de totale hoeveelheid bruikbare zaadcellen Pearll. Volgens mij ligt het bij ons aan de vorm, beeeglijkheid en hoeveeelheid. Ik blijf maar gewoon testen en wacht af!
Ben het wel eens met annemoon, zou ook niet meer dan 2 dagen doen. Ze zeggen dat de beweeglijkheid ook wat beter kan worden, alleen de hoeveelheid neemt misschien wat af, maar voor iui opzich niet zo Een probleem. Test maar lekker door, je kunt ook foto's van je ovulatietestjes plaatsten he in je topic voor als je twijfelde, dan kunnen wij even meekijken!
Pearll op een foto kan je het altijd zo slecht zien vind ik. Nog steeds een duidelijk licht streepje dus hoop dat ie vandaag of morgen toch positief gaat worden! Geen steekjes meer nog wel af en toe krampjes. Afwachten maar tot de positieve test!
Hoi dames, ik ben nieuw hier en zat net jullie verhalen te lezen n kan me hier erg in vinden dus vinden jullie het goed als ik mee typ? Ik hb dinsdag me 3e iui gehad in eigen cycles, de eerste 2 keren een knal positieve test gehad en de dag erna iui allebei op dag 12. Afgelopen maandag een echo gehad rn had 2 eitjes van 18mm en 16mm en volgens de gynaecoloog stond de ene op springen.. En ben ook de dag erna voor de iui geweest. Ik heb heel erg getwijfeld over de uitslag van me ovulatie test. Dit gaf ik ook aan net vor de iui toen ik al op de stoel lag, in de hoop dat ze toch even nog een echo wou maken met het apparaat wat naast de stoel stont. En de enige reactie die ik kreeg was o dat zit wrl goed! Waardoor ik nu dus nog onzekerder ben De dag erna heb ik nog test gedaan en deze was knallender als voor de iui naar mijn idee, ben dus erg verwart en bang dat deze 3e keer dus vor niks is geweest. Wat denken jullie van mijn test deze was de dag voor de iui...
Cheyenne mijn ovutest was vorige maand veel lichter dan die van jou en ze hebben me verzekerd dat het niet erg is als je 1 of 2 dagen voor de positieve test de iui krijgt. Bewerkt zaad overleeft 4 dagen volgens de arts en het lab. En de arts heeft duidelijk aangegeven dat de kansen niet verminderen doordat je te vroeg bent met de behandeling. Misschien stelt het jou gerust. Bij mij is de ovutest weer steeds lichter aan het worden. Test 3 keer op een dag en heb nog geen positieve test gehad. Maar dat hi steeds lichter wordt stelt me niet bepaald gerust. Morgen maar weer verder testen. Pff als ik hem maar niet gemist heb! Ben op cd 9 begonnen met testen en nu ben op cd 11. De test zou toch steeds donkerder moeten worden ipv lichter zou je denken?
Ja dat stelt me heel erg gerust dankjewel! Hoelang is je cycles ongeveer? De mijne is wisselend 26 tot 28 dagen.. Heb mijn vorige 2 iui' op dag 12 gehad... Misschien ben je gewoon nog te vroeg. Heb wel een aantal keer gelezen dat vrouwen hetzelfde hebben gehad als wat jij nu hebt. Mar daarna gewoon positief werden. Als ik jou was Zou ik gewoon morgen het ziekenhuis bellen en vragen of ze een echo willen maken om te kijken hoever je bent? Het stelt misschien gerust