Semenanalyse:1 levende zaadcel

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door sverige, 8 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sverige

sverige Lid

11 mei 2013
    20
    1
    3
    NULL
    NULL
    In december heeft mijn man een semenanalyse gehad en de uitslag gaf aan dat er 1 levende zaadcel is gevonden.
    Afgelopen maandag heeft mijn man opnieuw een semenanalyse laten doen.
    De uitslag krijgen we volgende week donderdag.
    Echter word ik knettergek van het wachten.

Maar mocht de uitslag gelijkwaardig zijn, dus weer weinig levend zaad. Weet iemand wat de vervolgstappen zouden kunnen zijn?
    Zo kan ik me een beetje voorbereiden op wat komen gaat.

2. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Volgens mij ga je dan direct door naar icsi, maar er zijn hier mensen met meer ervaring/expertise om je uitgebreider antwoord te geven :)

3. Secretangel

Secretangel Fanatiek lid

28 jul 2013
    1.396
    287
    83
    Zuid-Holland
    Ik weet niet of ze iets kunnen met die ene levende zaadcel. Hopelijk is de uitslag nu beter. Anders zou het zomaar kunnen zijn dat je aan een donor moet gaan denken. Hopelijk is dat niet nodig!

4. Carmen2013

Carmen2013 Actief lid

15 okt 2013
    207
    0
    16
    groningen
    Hallo...

Erg he die onzekerheid..

Dit is ons verhaal:

Mijn partner heeft weinig en weinig beweeglijke zaadcellen ( 5% meen ik) advies was icsi na 4 behandelingen in nederland zonder resultaat naar duitsland gegaan. Ook slecht resultaat met zaad onderzoek. Advies mikrotese. Gaan ze het zaad rechtstreeks uit de bal halen. Nu net bezig voor de vijfde icsi behandeling.

Maar er kunnen zoveel oorzaken zijn. Is je partner de afgelopen 3 maand ziek/verkouden geweest. Misschien heeft hij iets met zijn hormonen. Liesbreuk gehad een niet ingedaalde bal gehad.

Succes!

Gr carmen

5. sverige

sverige Lid

11 mei 2013
    20
    1
    3
    NULL
    NULL
    We hebben al het advies icsi gekregen en lopen nu bij MC Kinderwens in Leiderdorp. Maar we hopen zo dat de kwaliteit voldoende is voor icsi met eigen zaad.

6. Star87

Star87 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.309
    264
    83
    Vrouw
    Ooh wat een vreselijk nieuws meis.
    Ze zullen een tese voor gaan stellen zodat ze icsi kunnen gaan proberen. Ook zullen ze over een evt donor gaan praten, maar dit om ale opties open te houden. Eerst maar eens kijken wat er verder uit komt en alles stap voor stap doen. Er zijn je vele vrouwen voor gegaan met succesverhalen.
    Ik wens je heel veel sterkte met wachten en hoop op mooi nieuws volgende week.

7. Kimberley92

Kimberley92 Fanatiek lid

27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hoi sverige,

Wij lopen ook bij MCK.
    Doordat er al een tese was gedaan gingen wij in eerste instantie voor een donor. Hadden een gesprek met maatschappelijkwerk ondergaan en op mijn aandringen een semen analyse.

Uit onze verbazing kwam er uit de semen analyse dat er 4 levende semen waren en bij de verrificatie 2 levende semen.
    Dit komt uit t onderzochte stukje dus niet uit het hele portie.

Nu krijgen wij maandag de prik instructies. Ik ben heel blij dat ze het in ieder geval willen proberen ondanks dat de kans heel klein is.

8. sverige

sverige Lid

11 mei 2013
    20
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ook een heftig verhaal. Het wachten is echt slopend. Dat begin ik nu wel te merken.

9. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Mijn man is helaas onvruchtbaar.
    Ooit een keer zijn er 3 zaadcellen gevonden maar dat was ook gelijk de laatste keer. Alle andere onderzoeken steeds 0.0 zaadcellen.
    Wij zijn toen naar dusseldorf gegaan voor icsi en micro tese behandeling. Mijn man heeft toen in mulheim een micro tese ondergaan en daar zijn toen 10 buisjes zaad gevonden. Daarvan zijn er nu nog 8 over nadat we er 2 hadden gebruikt bij de eerste verse icsi in 2012 en zie onderschrift

10. stiertje88

stiertje88 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.207
    360
    83
    Je hebt wel ooit een mk gehad zie ik?
    Dan lijkt me dat de zaad kwaliteit van je man toch niet altijd zo slecht is (geweest). Succes bij de nieuwe analyse.

11. Pimpelmeesje

Pimpelmeesje Fanatiek lid

12 apr 2015
    2.769
    2.145
    113
    Vrouw
    Docent Na&Sk
    Zaadkwaliteit kan inderdaad enorm verschillen, bij de eerste iui hadden we 1,3 miljoen na de opwerking, dat klinkt als veel maar voor de IUI niet voldoende. De 2e keer 36 miljoen. Maar even om te laten zien hoe veel het kan afwijken... dus ik zou eerst proberen rustig de volgende analyse afwachten, voor zover dat mogelijk is natuurlijk.

12. sverige

sverige Lid

11 mei 2013
    20
    1
    3
    NULL
    NULL
    Ik heb in het verleden 2 miskramen gehad. Een 5 jaar geleden en de ander eind 2015. Dus het zaad is inderdaad niet altijd zo slecht geweest. Het kan dus wel.
    En verhalen van anderen lees en en jullie reacties geven me wel hoop.
    Aankomende donderdag uitslag van de semenanalyse en dan bespreken we het verdere traject. Dus nog even wachten.

13. sverige

sverige Lid

11 mei 2013
    20
    1
    3
    NULL
    NULL
    Vandaag uitslag gehad. De uitslag is ietsje beter. Nu zijn er 12 levende goede zaadcellen gevonden.
    Dus we mogen door voor icsi.
    Vandaag bloed laten prikken en dan over 2 weken startgesprek.
    Wat een opluchting, dat we gelijk door mogen voor icsi.

14. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Heel vervelend voor jullie! Ik hoop dat de volgende uitslag wat positiever zal zijn!

Heeft je partner zich ook moeten houden aan bepaalde "leefregels"?

Wij gingen de MMM in met ICSI/TESE.

Gelukkig heeft mijn man nooit een TESE gehad en konden we de gewone ICSI procedure doorlopen!

Door leefregels, "hoop" en ontzettend veel geluk hebben had mijn man op de dag van punctie's genoeg en goed zaad 😇

Wens jullie veel succes. Er zijn zeker nog mogelijkheden😊

15. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Geweldig nieuws!!!!! :D

16. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    Dat word dan ICSI ixy denk ik, wij ook gehad. Tussen de 200-400 duizend cellen, veel traag ook.

17. xmayx

xmayx Actief lid

12 nov 2016
    331
    7
    18
    Vrouw
    Ik praat alweer sneller dan dat ik lees... sorry :$

Deel Deze Pagina