Beste medeleden, Ik heb mijn uitslag van semenanalyse binnen en besproken met de huisarts maar begrijp er niks meer van. Huisarts gaf aan dat mijn zaad nu goed is maar vraag me af of dat ook daadwerkelijk zo is. Iemand die mij hiermee kan helpen? Zie afbeelding voor de uitslag.
Heeft hij uitgelegd waardoor hij op goed kwam? Volgensmij is het niet super want ze kijken vooral naar VCM, alles onder 3 miljoen word gezien als verminderd vruchtbaar.. omdat het een moment opname kan zijn, word er daarom vaak over 3 maanden nog een keer getest. Zaad duurt namelijk 3 maanden om helemaal te verversen zegmaar. Maar er staat ook lekkend potje bij dus misschien vinden ze het niet heel betrouwbaar zo en willen ze misschien eerder al een nieuwe test doen? Er zijn manieren om komende maanden te kijken of je je vruchtbaarheid kan vergroten (supplementen bijvoorbeeld maar ook kan strakke onderbroek, bepaald werk, veel fietsen, laptop op schoot, weinig bewegen, roken, veel drinken invloed hebben).
VCM 1e onderzoek was 0,7 toen ben ik gestopt met blowen en dit is de 2e x(na 30 dagen) maar mevrouw zei dat het potje lekte.. De 12e was de ovulatie kan niet wachten totdat we kunnen testen. 19e hebben we fertiliteitsonderzoek als het nog door gaat ivm corona.
Goed dat je gestopt bent met blowen! Na 30 dagen is te vroeg denk ik om echt al resultaat te zien van het stoppen,normaal doen ze een 2e test na 3 maanden. Je VCM is dan al wel beter van 0,7 naar 1,6 en lekkend potje maakt het wat onbetrouwbaar. Hopelijk gaat het door, dan kunnen jullie verder onderzocht worden en hulp krijgen. Positieve test nog voor het traject zou helemaal geweldig zijn.
Mijn man heeft een vcm van tussen de 1 en de 2 en wij hebben daardoor een IVF ICSI indicatie. Met jouw vcm van 1,6 zal dit dito eender zijn. Maar wat hiervoor al gezegd wordt is dat het potje lekte dus wellicht niet helemaal betrouwbaar. Beweeglijkheid A en B is 14 en dat is ook niet zo hoog. Normale waarde is rond de 32 dacht ik. Zou sowieso even een nieuwe zaadanalyse laten uitvoeren.
Bijzonder verhaal, als het potje heeft gelekt is het onderzoek gewoon niet geldig. Er zat nu 0,7 ml in het potje. Er vanuit gaande dat je een gewoon volume hebt (1,5ml of meer) zou je dus moeten verdubbelen, maar dat is wel heel onnauwkeurig onderzoek zo. Het aantal bewegende zaadcellen is ook niet heel denderend. Er staat dat dit het eerste onderzoek is met een VCM <3, dus niet het tweede onderzoek? ik zou iig geen conclusies trekken uit een onderzoek obv een lekkend potje en een nieuwe controle willen.
Onderzoek klopt volgens mij ook niet want weet wel 100% zeker dat ik meer dan 2 ml heb ingeleverd. Morgen afspraak in ziekenhuis met fertiliteitsarts. Ik ga vragen of ik het opnieuw kan doen, en ik heb geen rekening gehouden met onthouding . Hoop dat het dan een beter uitslag geeft
Dat hoop ik ook voor je! Denk dat ze het sowieso wel opnieuw willen gaan doen, maar goed om zelf ook naar te vragen!
Net toch een gesprek gehad met de arts en heb zelf verteld dat het potje lekte want ze leest zo iets niet terug in de systeem. Heb een nieuwe afspraak ingepland en blijkbaar zou ik het na 1 maand niet kunnen doen ivm stoppen blowen. Afspraak voor december geplaats ( weet ook niet of het doorgaat met corona..). En mijn vrouw werd onderzocht en bij haar is een hartvormige baarmoeder gevonden. Fertiliteits arts wist ook niet veel te vertellen daarover omdat ze met een gynaecoloog dit moet bespreken. Over 2 weken krijgen we hier ook bericht van. Ze vertelde dat ze geen zwangerschap zag met de echo wat ik echt jammer vind. Vind het vreemd dat dit bespreking over hartvormige baarmoeder binnen 2 weken besproken wordt met de gyn en dat we daarna te horen krijgen hoe verder. Waarom duurt het zo lang? Zelf heb ik ook ADHD en totaal geen geduld maarja, over 2 weken hoop ik naar Turkije te gaan en daar dit semenanalyse te doen in een lab. Resultaat krijg je daar binnen 5 uur. Verder ga ik kijken of ik dit daar ook met een arts kan bespreken voordat ik in december opnieuw moet gaan inleveren.
Ja zoals ik ook aangaf, zaad heeft 3 maanden nodig om te "verversen" je bent 1 maand gestopt dus inderdaad het beste nog 2 maanden wachten, daarvoor heb je eigenlijk niet heel veel aan het resultaat. Bij ons gaat het vaak ook zo, je ziet de fertiliteitsassistentes vaker dan de gynaecoloog. Gynaecoloog is namelijk niet alleen bezig met kinderwens maar heeft ook nog allerlei andere dingen. Het duurt dus soms helaas een tijdje.. maar je mag best vragen of het wat sneller kan! Je kan altijd nog met een arts in Turkije bespreken natuurlijk als je dat fijn vind, maar zaadanalyse heeft dus echt inderdaad pas zin in december. Het is een heel zwaar en langzaam traject voor een kinderwens waar je geduld aardig op de proef gesteld word.. Veel succes!
Ja, ik ga daar zoiezo een labtest uitvoeren heb net de kosten bekeken kost maar 20 euro ( microscopische test). Heb het er wel voor over. Ik ga proberen zo gezond mogelijk te leven (sporten + vitamine, zink en foliumzuur innemen) en daarna de test te doen. Wat ik toch vreemd vind is dat de fertiliteitsarts heeft gezegd dat ze geen bevruchting ziet met de inwendige echo. Na onderzoek op google en ziekenhuis sites zou ze dat niet eens kunnen zien met een inwendige echo? Moet ik haar nu geloven?
Het is heel goed om gezonder te gaan leven! Maar houd wel in je achterhoofd dat alle resultaten daarvan pas over 3 maanden te zien zijn aan je zaad. Een fertiliteitsarts zal dat niet zo maar roepen, maar als je vragen hebt dan zal ik ze gewoon even opbellen en dan leggen ze het je vast uit!
Ze heeft waarschijnlijk gewoon gezien dat je vrouw niet zwanger is. Je kan al heel vroeg in de zwangerschap bepaalde dingen zien. Een bevruchting is dan iets anders. Dat is wanneer het eitje en het zaadje elkaar ontmoeten en samenkomen. Dit gebeurt in de eileider en kan je indd niet zien op een echo.
Eisprong was de 12e, tijdens echo zei ze dat de eisprong sinds kort heeft plaatsgevonden terwijl we al 1 week over eisprong zijn. Er was wel een donkere vlek in de baarmoeder te zien maar wat dat inhoud weet ik ook niet. Hopelijk de 24e een vroegtest doen en zekerheid krijgen.
Na de eisprong kan je inderdaad het vocht zien dat uit een eiblaasje komt. Hoe weten jullie zo zeker wanneer de eisprong was? Misschien was die wel later dan de 12e... met vroeg testen krijg je overigens geen zekerheid. Dat heb je pas als je vrouw niet ongesteld wordt.
29 september eerste dag ong Ovulatietest (2 verschillende gebruikt) 12e gaf een + aan en de andere test een duidelijk streep. 13e was het minder. geduld met ADHD gaat niet echt samen en wordt er een beetje depressief van. Ik wil zo graag een kind..
De eisprong is 24-48 uur na een positieve ovulatietest... ze is dus iets minder ver na haar eisprong dan je dacht. Ik begrijp je echt wel. Probeer hoop te houden! Er is nu nog geen enkele reden om te denken dat het nooit gaat lukken. Elke maand is er 1 teveel. Ik begrijp het. Wij zijn nu ruim 3 jaar bezig, zie onderschrift. Neem alles stap voor stap. Doe geen dingen die geen nut hebben. Een extra semenonderzoek on Turkije klinkt goed maar heeft weinig meerwaarde tov het vorige ‘goed’ uitgevoerde onderzoek. Wacht nou eerst tot 3 maanden na je laatste joint. Dan is het pas betrouwbaar.
We kennen het gevoel allemaal denk ik, zowel ik als de anderen die hebben gereageerd zitten in een fertiliteitstraject en duurt het al een tijd. Het is moeilijk als het lang duurt voor de wens in vervulling gaat, misschien kan je er met iemand over gaan praten in het ziekenhuis? Ze hebben daar ook psychologen of maatschappelijk werker op de fertiliteitsafdeling.
Mocht je toch hulp willen zou ik je aanraden omdat buitenshuis te zoeken. Een onpartijdig iemand die er volledig buiten staat...